Kanske ärvärt att prova. Är de inte svindyra?
En bild ska ju säga mer än tusen ord, men du får gärna utveckla det där lite
En bild ska ju säga mer än tusen ord, men du får gärna utveckla det där lite
Det är svingarmsinfästningen du ser, jag har låtit Bactor flytta fram den 4 mm o upp 1 mm genom att montera en pivot från Alpha racing.
Det blir spännande att höra mer om! Så du har kortare hjulbas och bättre grepp bak nu? Är det samma ändring som de gjorde på -12:an?
Det är svingarmsinfästningen du ser, jag har låtit Bactor flytta fram den 4 mm o upp 1 mm genom att montera en pivot från Alpha racing.
Jepp, skall prova det för första gången 5 juni på Gelleråsen. men men ännu ett steg mot racing,
Det blir spännande att höra mer om! Så du har kortare hjulbas och bättre grepp bak nu? Är det samma ändring som de gjorde på -12:an?
12an går endast 4mm upp och inget fram, vilket inte heller vart bra för bankörning, så på 12orna flyttar man 3mm NER och 1mm fram
Nu blev det mycket på en gång, nu måste jag tänka efter...
10/11 för banåka: fram 4mm, upp 1mm
12/13 standard: 4mm upp
12/13 för banåka: ned 3mm, 1mm fram
1mm upp kan ju inte göra så himla otroligt mycket så det man främst vill göra är alltså att korta hjulbasen utan att korta avståndet mellan svingaxeln och bakaxeln?
Hur skulle du ranka hur mycket den flyttade svinginfästningen påverkar hojen jämfört med en styrkrona som ligger närmare 12:ans geometri?
Nån som söker en RIKTIG racehoj? ;-)
Alpha racing säljer Melandri's, Corser's och Haslams WSBK hojar för en rimlig peng...
http://www.alpharacing.com/en/news/news-detail/article/for-sale-alpha-racing-wsbk-bikes/3.html
Makalöst mycket - det kändes redan när jag lastade in hojen i bussen hos Bactor hur kvickstyrd den blev!
70.000 €, inte mer!
70.000 €, inte mer!
Vore ju spännande att få veta hur mycket som lagts ner på de där hojarna i tid och hårdvara. Kanske skulle be om att få ta en provtur och hoppas på att de inte är av typen "pengarna i handen"
Men den där är ju gatlegal
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |