Det var Scandinavian Open i helgen. Men jag har tyvärr mestadels dåliga nyheter att komma med. Kavlade snabbast på lördagen, 1.08.5, en halv sekund snabbare än 2;an. En tid som visade stå sig hela helgen.
Det här har jag fått berättat för mig, minns inte men nått strulade i starten, troligtvis kopplingen som jag nämnde i nått tidigare inlägg. Detta gjorde att jag tappade typ 5 placeringar in i första kurva. Med ett 8 varvs race gäller det ju att ta ikapp snabbt. Så det är väl det jag försöker med när nånting händer i snabbhögern på första varvet. Både jag och hojen lägger oss i omloppsbana runt Karlskoga innan vi dimper ner. Hojen bryter ramen och jag bryter fotleden och får en hjärnskakning.
Ligger nu mycket besviken på sjukan i Karlskoga. Var ju uppenbart i god form för racen. Men, men sånt händer. Man lär ta sig i mål om man ska vinna.
Misstänker att jag kommer efterlysa en del nya delar här i tråden inom kort. Bl.a. En ny ram. Så håll ögonen öppna och tipsa mig gärna om ni ser nått.
Ouch, låter ont som fan det där för både dig och hojen. Hoppas du läker ihop snabbt och bra!
Är du villig att importera en ram finns ju alltid www.mobile.de, de brukar också ha kraschade hojar. Det finns säkert ännu bättre ut ud här nere än i Sverige.