AcidGreen är det som gäller, återkom när du förstått det
What he said
AcidGreen är det som gäller, återkom när du förstått det
What he said
Hej på er!
Jag är själv på gång att inhandla en S1000rr då jag precis fått sålt på min R6´a (06-).
Man kan ju hitta en hel del hojar i Tyskland till till riktigt bra priser men jäklar vad dåliga handlarna är på att svara på mail/fax!
Har hitills mailat & faxat på 4 hojar som ligger vettigt till både geografiskt och prismässigt men endast en av dom har svarat, en auktoriserad BMW handlare men han ville inte sälja på export! Har faktiskt aldrig varit med om att handlare (och i synnerhet inte en auktoriserad) tackar nej till en affär..
Ja ja, man kan ju ringa oxå men jag föredrar att inleda med mail då jag inte kan någon vidare tyska..
Tanken är ju att hitta någon ganska omgående och köra ner med "Voyagern" och hämta hojen samtidigt som man får med sig lite drickbart Gjorde det med R6´an och det funkade kanon
Nu har jag säkert massa fel men google-translate säger....
AcidGrenn ist es zutreffend, zurückgegeben, wenn Sie es verstanden
Hej på er!
Jag är själv på gång att inhandla en S1000rr då jag precis fått sålt på min R6´a (06-).
Man kan ju hitta en hel del hojar i Tyskland till till riktigt bra priser men jäklar vad dåliga handlarna är på att svara på mail/fax!
Har hitills mailat & faxat på 4 hojar som ligger vettigt till både geografiskt och prismässigt men endast en av dom har svarat, en auktoriserad BMW handlare men han ville inte sälja på export! Har faktiskt aldrig varit med om att handlare (och i synnerhet inte en auktoriserad) tackar nej till en affär..
Ja ja, man kan ju ringa oxå men jag föredrar att inleda med mail då jag inte kan någon vidare tyska..
Tanken är ju att hitta någon ganska omgående och köra ner med "Voyagern" och hämta hojen samtidigt som man får med sig lite drickbart Gjorde det med R6´an och det funkade kanon
Min düska flickvän direktöversatte: acidgreen is applicable, give it back, when you understand
Skriver du på tyska eller engelska? Min bank svarade inte heller på mail på engelska utan ignorerade de bara. Trots att jag redan var kund och hade träffat min kontaktperson, så hon visste att jag bara pratar engelska, så ignorerade hon mina mail. Förklaringen var att många gör det.
Vill inte sälja på export?! Handlaren behöver väl inte göra speciellt mycket - det är väl du som köpare som får hela arbetet med att tulla in o registrera eller?
Behövs några intyg från säljaren i Tyskland?
Ge inte upp, jag kan garantera att du blir nöjd vid din första provtur...
Ok! Det kan ju vara förklaringen.. Men jag ber även om ursäkt att jag skriver på Engelska och inte på Tyska då jag vet att dom kan var lite kinkiga med språket
Ja, det är ju det som är det konstiga Jag behöver ju bara "briefet" och ett eventuellt COC-intyg och ett köpekvitto. Borde ju faktiskt vara mindre problem att sälja på export då jag troligtvis inte behöver besöka handlaren igen med en massa tokiga frågor
Tull och moms och andra avgifter är ju inget jag behöver tänka på iom att den köps inom EU. Det är ju bara för mig att ansöka om Ursprungskontroll, tillfälliga regplåtar och sedan en reg-besiktning.
Jag vill ju helst av allt ha en S1000rr men dom ligger ju 30-40K dyrare i Sverige än vad dom gör i Tyskland så får jag inget napp så får det väl duga med en Gixxer!!
Sluta nu med såna dumheter! - klart du skall ha en S1000RR!
Ta hjälp o skriv ordentligt på Tyska så du får svar. Det måste väl vara värt besväret att få hem värsta hojen 30-40K billigare!?
Du har vårt moraliska stöd till din kamp för rätt hoj!
Gixxer!? - kollar du på VHS hemma istället för DVD också?
Hej Alla, igår tog jag premiärturen med min nya S1000RR. 10 mil körda, efter 30 mil får jag dra hojen till 9 tusen varv. 100 mila servicen ska göras den 2 maj... Hojen är Gul
/Rasmus
Damn you all , look what you made me do.
//Micke
Ha, ha - välkommen till Team 222 RR !!!!
Tjena,
Jag har en Akrapovic ljuddämpare på min S1000 som jag valde till när jag plockade ut hojen från handlaren förra sommaren. Nu är jag lite sugen på ett helsystem men skulle fortfarande vilja ha kvar slutburken. Är det någon som känner till om det går att köpa ett helsystem "utan ljuddämparen" som går att montera tillsammans med den slutburken jag har som idag sitter på orginalkatten??? Känns ju surt att behöva köpa ett nytt helsystem och inte kunna använda burken jag har gett typ 7-8 kkr för...
Damn you all , look what you made me do.
//Micke
Ledblinkers!? De går bara sönder när du lägger den första gången på bana...
Så här ser min nya hoj ut bilderna blev inte så roliga så ja lägger upp ett youtube klipp istället: //Rasmus
Tjena,
Jag har en Akrapovic ljuddämpare på min S1000 som jag valde till när jag plockade ut hojen från handlaren förra sommaren. Nu är jag lite sugen på ett helsystem men skulle fortfarande vilja ha kvar slutburken. Är det någon som känner till om det går att köpa ett helsystem "utan ljuddämparen" som går att montera tillsammans med den slutburken jag har som idag sitter på orginalkatten??? Känns ju surt att behöva köpa ett nytt helsystem och inte kunna använda burken jag har gett typ 7-8 kkr för...
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|