BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
06 Yamaha R6 Såld!! BMW S1000RR Såld!! Mv Agusta F4 R312 Såld! GSXR 750 L0 Såld! GSXR 750 K9 Såld! CBR1000RR 08 Såld! GSX-R 750 L1 Såld S1000rr 2012 Såld
Hej på er!

Jag är själv på gång att inhandla en S1000rr då jag precis fått sålt på min R6´a (06-).

Man kan ju hitta en hel del hojar i Tyskland till till riktigt bra priser men jäklar vad dåliga handlarna är på att svara på mail/fax!

Har hitills mailat & faxat på 4 hojar som ligger vettigt till både geografiskt och prismässigt men endast en av dom har svarat, en auktoriserad BMW handlare men han ville inte sälja på export! Har faktiskt aldrig varit med om att handlare (och i synnerhet inte en auktoriserad) tackar nej till en affär..:huvet

Ja ja, man kan ju ringa oxå men jag föredrar att inleda med mail då jag inte kan någon vidare tyska..

Tanken är ju att hitta någon ganska omgående och köra ner med "Voyagern" och hämta hojen samtidigt som man får med sig lite drickbart :) Gjorde det med R6´an och det funkade kanon :yoparty

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Hej på er!

Jag är själv på gång att inhandla en S1000rr då jag precis fått sålt på min R6´a (06-).

Man kan ju hitta en hel del hojar i Tyskland till till riktigt bra priser men jäklar vad dåliga handlarna är på att svara på mail/fax!

Har hitills mailat & faxat på 4 hojar som ligger vettigt till både geografiskt och prismässigt men endast en av dom har svarat, en auktoriserad BMW handlare men han ville inte sälja på export! Har faktiskt aldrig varit med om att handlare (och i synnerhet inte en auktoriserad) tackar nej till en affär..:huvet

Ja ja, man kan ju ringa oxå men jag föredrar att inleda med mail då jag inte kan någon vidare tyska..

Tanken är ju att hitta någon ganska omgående och köra ner med "Voyagern" och hämta hojen samtidigt som man får med sig lite drickbart :) Gjorde det med R6´an och det funkade kanon :yoparty

Vill inte sälja på export?! Handlaren behöver väl inte göra speciellt mycket - det är väl du som köpare som får hela arbetet med att tulla in o registrera eller?
Behövs några intyg från säljaren i Tyskland?

Ge inte upp, jag kan garantera att du blir nöjd vid din första provtur...:)

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Nu har jag säkert massa fel men google-translate säger....

AcidGrenn ist es zutreffend, zurückgegeben, wenn Sie es verstanden :arsele

Min düska flickvän direktöversatte: acidgreen is applicable, give it back, when you understand

Hej på er!

Skriver du på tyska eller engelska? Min bank svarade inte heller på mail på engelska utan ignorerade de bara. Trots att jag redan var kund och hade träffat min kontaktperson, så hon visste att jag bara pratar engelska, så ignorerade hon mina mail. Förklaringen var att många gör det.

Last edited:

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
06 Yamaha R6 Såld!! BMW S1000RR Såld!! Mv Agusta F4 R312 Såld! GSXR 750 L0 Såld! GSXR 750 K9 Såld! CBR1000RR 08 Såld! GSX-R 750 L1 Såld S1000rr 2012 Såld
Min düska flickvän direktöversatte: acidgreen is applicable, give it back, when you understand

Skriver du på tyska eller engelska? Min bank svarade inte heller på mail på engelska utan ignorerade de bara. Trots att jag redan var kund och hade träffat min kontaktperson, så hon visste att jag bara pratar engelska, så ignorerade hon mina mail. Förklaringen var att många gör det.

Ok! Det kan ju vara förklaringen.. Men jag ber även om ursäkt att jag skriver på Engelska och inte på Tyska då jag vet att dom kan var lite kinkiga med språket :va

Vill inte sälja på export?! Handlaren behöver väl inte göra speciellt mycket - det är väl du som köpare som får hela arbetet med att tulla in o registrera eller?
Behövs några intyg från säljaren i Tyskland?

Ge inte upp, jag kan garantera att du blir nöjd vid din första provtur...:)

Ja, det är ju det som är det konstiga :va Jag behöver ju bara "briefet" och ett eventuellt COC-intyg och ett köpekvitto. Borde ju faktiskt vara mindre problem att sälja på export då jag troligtvis inte behöver besöka handlaren igen med en massa tokiga frågor :D

Tull och moms och andra avgifter är ju inget jag behöver tänka på iom att den köps inom EU. Det är ju bara för mig att ansöka om Ursprungskontroll, tillfälliga regplåtar och sedan en reg-besiktning.

Jag vill ju helst av allt ha en S1000rr men dom ligger ju 30-40K dyrare i Sverige än vad dom gör i Tyskland så får jag inget napp så får det väl duga med en Gixxer!! :tummenupp

Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Ok! Det kan ju vara förklaringen.. Men jag ber även om ursäkt att jag skriver på Engelska och inte på Tyska då jag vet att dom kan var lite kinkiga med språket :va

Ja, det är ju det som är det konstiga :va Jag behöver ju bara "briefet" och ett eventuellt COC-intyg och ett köpekvitto. Borde ju faktiskt vara mindre problem att sälja på export då jag troligtvis inte behöver besöka handlaren igen med en massa tokiga frågor :D

Tull och moms och andra avgifter är ju inget jag behöver tänka på iom att den köps inom EU. Det är ju bara för mig att ansöka om Ursprungskontroll, tillfälliga regplåtar och sedan en reg-besiktning.

Jag vill ju helst av allt ha en S1000rr men dom ligger ju 30-40K dyrare i Sverige än vad dom gör i Tyskland så får jag inget napp så får det väl duga med en Gixxer!! :tummenupp

Sluta nu med såna dumheter! :fatta! - klart du skall ha en S1000RR!
Ta hjälp o skriv ordentligt på Tyska så du får svar. Det måste väl vara värt besväret att få hem värsta hojen 30-40K billigare!?

Du har vårt moraliska stöd till din kamp för rätt hoj! :D

Gixxer!? - kollar du på VHS hemma istället för DVD också?

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
Sluta nu med såna dumheter! :fatta! - klart du skall ha en S1000RR!
Ta hjälp o skriv ordentligt på Tyska så du får svar. Det måste väl vara värt besväret att få hem värsta hojen 30-40K billigare!?

Du har vårt moraliska stöd till din kamp för rätt hoj! :D

Gixxer!? - kollar du på VHS hemma istället för DVD också?

:D

Grannen som är Tyska kommer över i EM så får hon ringa runt! :yoparty

Mvh Jimmy

Hatten

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Hoj
2011, BMW, S1000RR
Hej Alla, igår tog jag premiärturen med min nya S1000RR. 10 mil körda, efter 30 mil får jag dra hojen till 9 tusen varv. 100 mila servicen ska göras den 2 maj... Hojen är Gul ;)
/Rasmus

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Hej Alla, igår tog jag premiärturen med min nya S1000RR. 10 mil körda, efter 30 mil får jag dra hojen till 9 tusen varv. 100 mila servicen ska göras den 2 maj... Hojen är Gul ;)
/Rasmus

Grattis till en kanonhoj! Lägg in ett par bilder på pärlan så vi får lite färg på tråden! :)

Hatten

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Hoj
2011, BMW, S1000RR
JAg tar ett par bilder i kväll, den är riktigt snygg :Bugar Har jag tid så kanske jag redigerar en filmsnutt, har ju även en GoPro Hero till mitt förfogande :tummenupp.

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Damn you all:D , look what you made me do:banana.

//Micke

Bifogat

• DSC00592.jpg
    DSC00592.jpg
    240.1 KB · Visningar: 131

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Ha, ha - välkommen till Team 222 RR !!!!:banana

Tack!
Just nu känns det som jag är med i "Team, bitit av mer än jag kan tugga":D. Begränsning dom första hundra milen, kommer nog att vara
rätt vettig. Med 0 mil i kroppen 2011.
//Micke

Amnebo77

Aalesund Racing Club
Gick med
27 Apr 2010
Hoj
BMW S1000RR
Tjena,

Jag har en Akrapovic ljuddämpare på min S1000 som jag valde till när jag plockade ut hojen från handlaren förra sommaren. Nu är jag lite sugen på ett helsystem men skulle fortfarande vilja ha kvar slutburken. Är det någon som känner till om det går att köpa ett helsystem "utan ljuddämparen" som går att montera tillsammans med den slutburken jag har som idag sitter på orginalkatten??? Känns ju surt att behöva köpa ett nytt helsystem och inte kunna använda burken jag har gett typ 7-8 kkr för... :)

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Tjena,

Jag har en Akrapovic ljuddämpare på min S1000 som jag valde till när jag plockade ut hojen från handlaren förra sommaren. Nu är jag lite sugen på ett helsystem men skulle fortfarande vilja ha kvar slutburken. Är det någon som känner till om det går att köpa ett helsystem "utan ljuddämparen" som går att montera tillsammans med den slutburken jag har som idag sitter på orginalkatten??? Känns ju surt att behöva köpa ett nytt helsystem och inte kunna använda burken jag har gett typ 7-8 kkr för... :)

Lättast är att ringa en återförsäljare av BMW o kolla! E bara diametern samma efter stora slutburken som sitter orginal så... Vi håller tummarna.

Damn you all:D , look what you made me do:banana.

//Micke

Ledblinkers!? De går bara sönder när du lägger den första gången på bana...:D

Last edited:

qzr

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2010
Hoj
Ducati Multistrada 1200ST 2011
Tjena,

Hej,
Tyvärr går inte det :(
Dessutom skulle det bli extremt hög ljudnivå då nästan all dämpning sker i katalysatorburken på våra hojjar. Akrapovic har det mest liknande avgassystemet utseendemässigt, dom kallar det för shorty.
Finns även från Austin racing med lite olika ljuddämpare och betydligt billigare.
Kolla blocket, där finns båda.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...