BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Efter att jag gjorde den där fjäder modden samt spände mitt växlings länkage så försvann alla problem med växellådan, dvs falska neutraler osv. Låt Bactor Mats göra det på era hojar om ni kör bana, han har stor kompetens på S1000RR. Tyvärr så klota jag hojen på Mantorp förra veckan, men snart så är den ihop igen.
Dags för nya äventyr:)

BMW - Beste Motorrad der Welt!

Jag ska försöka boka in ett fjäderbyte hos Bactor i Juni. Det är lika bra att förebygga problemet tänkte jag. Ska även försöka få tag på ett par fotpinnar som man kan rejsväxla utan att böka med drevkåpa och stöd, typ Attack performance eller Driven.

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Någon som har BMW Original gaffelben till salu?
Mina blev snea efter helgens krasch på Anderstorp.
Kan rädda min säsong om jag hittar några snabbt, tacksam för svar. :)

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Dina snabba varvtider på bana överträffas endast av din förmåga att hitta på ursäkter för att slippa åka med oss "vanliga människor" Peter. ☺

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Dina snabba varvtider på bana överträffas endast av din förmåga att hitta på ursäkter för att slippa åka med oss "vanliga människor" Peter. ☺

Ha, ha - eller är det dina ursäkter för att inte dela depåbox med mig på en bandag? ;-)
Nu ska jag faktiskt klä den i vardagskläder o besikta den i början på juni så kanske om vädret e fint.,.

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Näe, på bana gäller ju bara varvtider.
Då kommer hela min image att rasa totalt.
Vid korvkiosken betyder mina häftiga handskar, hjälm o hoj allt så jag håller mig till gatan ☺

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Näe, på bana gäller ju bara varvtider.
Då kommer hela min image att rasa totalt.
Vid korvkiosken betyder mina häftiga handskar, hjälm o hoj allt så jag håller mig till gatan ☺

Ha, ha - ja våran image skall vi vara rädda om, det är ju allt vi har! :hihi

Just nu är hojen isärplockad och all fjädring är hos Jocke Jansson för service. Sedan skall hojen in till Bactor i slutet av månaden för omplåstring och direkt efter besiktar jag. Så en solskenstur kan det nog bli men det får vänta till i början av juni.

Sen vill jag påminna alla att Cashback racing, som är huvudarrangör för BMW-dagarna 4-5 augusti även har en bandag på Gelleråsen den 5 juni! :banana Och ryktena säger att man kan FÖRSTÄRKA sin image där! Helt otroligt! :D

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Den 5 juni låter väldigt intressant.

Men är lite nojjig för att klota hojen.
Jag kan nog hålla mig på hjulen men om man åker runt på tider över 2 min lär man ju bli kraftfullt omkörd även i lugn/medel gruppen misstänker jag.

Har de ingen nybörjar grupp?

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu

Jag kan nog hålla mig på hjulen men om man åker runt på tider över 2 min lär man ju bli kraftfullt omkörd även i lugn/medel gruppen misstänker jag.

Lugn/medel är en bra nybörjargrupp, det är ett alldeles lagom tempo där (ditt eget) om du är helt ny på bankörning! Rekommenderas!

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010

Hej R1 Wannabee!

Som Hulqvist säger så är lugn/medelgrupp alldeles perfekt att börja sin bandagskarriär i.

Det är ju inte så att vi bara släpper ut dig på banan som ny, utan vi kommer att samla er i lugn grupp för lite genomgång innan passet börjar. Vi har även instruktörer med västar som är ute och snurrar med er i passen, se till att greppa någon av oss innan passet så leder vi dig runt gåsen ett gäng varv efter det första obligatoriska mastervarvet.

Angående klotning, det är ju sämre asfalt på gatan och mer hinder på gatan så risken är igentligen mindre att klota på bankörningen. Jag garanterar dig att du kommer vara lycklig som ett barn efter första passet!:tummenupp

Välkommen

Björn

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Kollade snabbt igenom manualen till PC5 då jag har en sådan med mapp injusterad för monterat helsystem och den var minst sagt komplex vid första anblicken.

Behöver jag göra något för att behålla mappen i Pc5 om jag kopplar ur den, monterar originalsystemet o kör en bandag för att sedan koppla in Pc5 igen o montera helsystemet?

molzzon

Medlem
Gick med
13 Aug 2009
Hoj
s1000rr -11
Enligt manualen så ska senaste mappningen alltid finns lagrad i PC5 alltså även urkopplad.

Mitt tips om du verkligen måste växla mellan helsystem och original är att ladda om din PC5 med rätt MAP, en för en helsystemet och en för originalsystemet.

Min plan är att ha två mappningar för mitt helsystem en med och en utan db-killer. Dock så laddar jag aktuell mapp till PC5 via dator & USB vid varje tillfälle. PC5 kan (vad jag vet) innehålla två mappar så bekvämast vore att köpa en kabel och en switchknapp och växla mellan mappningar. Det får dock bli en lösning vid ett senare tillfälle nu är det däck och bandagar som gäller :).

Att ladda en PC5 med en mapp är enkelt;
Öppna MAP (fil)
Klicka Send MAP
OK

http://www.youtube.com/watch?v=uU8irHtAUZo

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Tack för tipset.
Det är nog bra att ha backup på injusterad mapp mot helsystemet då den är unik.
De andra går ju att ladda ner om det skulle strula.

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Frågar här också efter som det sitter "samma" motor i min hoj (S1000R) som i RR:en.

Tycker ventilerna (eller något annat, kamkejda?) för ett jävla oväsen.

Min första radfyra så har ingen koll. Hojen är ny och har gått 150 mil, 100-mila servicen gjord.

Kör oftast med öronproppar eller hörlurar så vet inte om den alltid låtit så, inget jag tänkt på iaf för ens idag. :rolleyes:

Vad tror experterna? :7peta

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
-En liten parentes i mediabruset: Tittade nyss på ett tv-program på Discoverykanalen om BMW-företaget.
I slutet av programmet rullade de fram en s1000rr med kolfiberkåpor och utan strålkastare.
Det var nog inspelat 2008 eller nått eftersom man inte fick se några körbilder, bara studiofilm.
Till yttermera visso så angavs effekten till endast(!) 190 hk, 3 saknades alltså.

Nåja, för intresserade kommer det nog i repris.

Ha en trevlig helg! :)

Rs_125

Medlem
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
BMW S1000RR 2010
Det är ligger i hojens elektronik från början men verkan varierar beroende på vilket körläge du använder. Du kan även slå av funktionen helt med knappar på styret.

Någon som vet exakt hur mycket det gör med wheeliebegränsningen mellan dem olika lägerna?
I "Rain" borde framhjulet inte lyfta sig något alls från marken med full gas?

Sedan en fråga angående "tankmätare". Kan man trycka fram något på displayen?
Eller det är bara vänta tills reservlampan tänds och sedan tanka?

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Hej! Är det någon här som ligger på en PCV map anpassad för Arrow avgas med kort burk och K/N filter? Fick mina grejer på tok för sent från leverantören så har inte hunnit få en tid för mappning och imorn bär det av mot Kemora.

Hade varit väldigt tacksam om nån kunde dela med sig av en sådan map och maila den till mig: jandreas.hjertman@hotmail.com

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Någon som vet exakt hur mycket det gör med wheeliebegränsningen mellan dem olika lägerna?

I rainmode så hoppar den fram. :) sök tidigare i tråden. Tycker mig minnas att det diskuterats i detalj tidigare.

Vad gäller tankmätare så är det som du säger. Den dyker upp automagiskt när man når reserven. Sen räknar den ut hur långt du kommer på de 4 liter som är kvar baserat på hur du gjorde av med resten.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR

Screen Shot 2014-05-17 at 10.33.54.pngModes S1KRR_0002.jpg

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...