BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Ort
Nynäshamn
Hoj
BMW S1000RR -11
Typ men jag tror Supercorsa är nyare och bättre än Metzeler-sulorna. Jag tror även att de mjukaste Supercorsa är riktigt mjuka, det är väl de däcken som används i world sst?

Japp alla SST serier som kör Pirelli kör Supercorsa SC
Kanske inte att rekommendera om man vill ligga och nöta på essingeleden 5 dagar i veckan till jobbet dock, men godkända är dom!
 

Bass

Ny medlem
Gick med
9 May 2012
Ort
Uppsala
Hoj
Honda CBR1000RR 2017
Kanon.. suck stålarna bara flyger här =P
Har ett gäng slicks och värmare faktiskt tillgängligt.. men jävliga problem då jag behöver ta mig till och från banan på Gotland på hojjen. Sen lite körning på kvällarna (om hojen är hel :)

Undrar om jag inte ska köra en uppsättning Supercorsa SC V2 då!


Edit: Finns supercorsa SC, SC1, och SC2.
Blir ju assvårt att veta vad som är optimalt innan man vet hur varmt det är.
Kan man köra på SC2 fram o bak tycker ni?
 
Last edited:

maz-ze

maz-ze
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Västerås
Hoj
BMW s1000rr
Hej på er!
Har nyss skaffat mig en -11a. Första turerna är helt klart positiva. Kommer att bli bra detta. Har tidigare kört gixxer men var sugen på tysken. Ångrar inget ännu! Har bokat in ett par dagar på G-åsen i slutet på veckan och har stora förhoppningar:banana

Tänkte jag skulle gå in här å säga hej eftersom jag hört gått om denna tråd.

Så du hitta hit till slut. Vad kul. Du ser det är BMW dagarna som gäller :tummenupp
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Kanon.. suck stålarna bara flyger här =P
Har ett gäng slicks och värmare faktiskt tillgängligt.. men jävliga problem då jag behöver ta mig till och från banan på Gotland på hojjen. Sen lite körning på kvällarna (om hojen är hel :)

Undrar om jag inte ska köra en uppsättning Supercorsa SC V2 då!


Edit: Finns supercorsa SC, SC1, och SC2.
Blir ju assvårt att veta vad som är optimalt innan man vet hur varmt det är.
Kan man köra på SC2 fram o bak tycker ni?

Låter som det är dags att se dig i spegeln och erkänna att du behöver dragbil, släp och en extra uppsättning fälgar med riktiga däck på för banåkning :)
 

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Bonnahult
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Mantorp med Zenergy 18 maj 1:a passet

Lite kul på Mantorp. (skulle kanske kortat lite)

 

Bass

Ny medlem
Gick med
9 May 2012
Ort
Uppsala
Hoj
Honda CBR1000RR 2017
Låter som det är dags att se dig i spegeln och erkänna att du behöver dragbil, släp och en extra uppsättning fälgar med riktiga däck på för banåkning :)


Ja jag vet... vill verkligen inte hamna för seriöst i banåkandet.. Har inte tid och råd.. massa annat jag vill göra för mina cash. Men man blir ju lätt lite sugen =D
Fåååååår inte lägga hojjen, men det luktar lite illa med armbågskraps idén.. :crash
 

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
stockholm
Hoj
-
Kanon.. suck stålarna bara flyger här =P
Har ett gäng slicks och värmare faktiskt tillgängligt.. men jävliga problem då jag behöver ta mig till och från banan på Gotland på hojjen. Sen lite körning på kvällarna (om hojen är hel :)

Undrar om jag inte ska köra en uppsättning Supercorsa SC V2 då!


Edit: Finns supercorsa SC, SC1, och SC2.
Blir ju assvårt att veta vad som är optimalt innan man vet hur varmt det är.
Kan man köra på SC2 fram o bak tycker ni?

Supercorsa blir ett ypperligt val för dig. Satsa på version 2 sc1 fram och sc2 bak. Med värmare bör bakdäcket hålla 2-3 dagar med vändning. Dom bygger värme snabbt så dom är kalas att köra gata med tycker jag
 

hjonet

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
umeå
Hoj
Honda cbr 1000 08
Sitter på färjan från Finland på väg från kemora 4 dagars körning, jättenöjd med hojen men dag 4 tvärdör den på banan utan förvarning, inte soppatorsk vill inte starta Ström finns, men startgropen vill inte gå runt, in i depån mätar upp batteriet, inga konstigheter bra kontakt med polerna provar starta flertalet gånger utan framgång, men så helt plötsligt går den igång. Nån som har nån teori/tips som är villig å dela med sig? Ska lägga till att jag inte vågade köra nåt mer på banan men körde runt lite å då gick den som den skulle.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Sitter på färjan från Finland på väg från kemora 4 dagars körning, jättenöjd med hojen men dag 4 tvärdör den på banan utan förvarning, inte soppatorsk vill inte starta Ström finns, men startgropen vill inte gå runt, in i depån mätar upp batteriet, inga konstigheter bra kontakt med polerna provar starta flertalet gånger utan framgång, men så helt plötsligt går den igång. Nån som har nån teori/tips som är villig å dela med sig? Ska lägga till att jag inte vågade köra nåt mer på banan men körde runt lite å då gick den som den skulle.

Kan ju vara sådana där jobbiga grejer som glapp i dödaren, kontakten till stödet eller liknande. Låter ju som något glappt när den dör och sedan tvärstartar igen...

Alternativt kan det väl vara bra att ta den till en handlare och kolla om den har någon felkod?
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Sitter på färjan från Finland på väg från kemora 4 dagars körning, jättenöjd med hojen men dag 4 tvärdör den på banan utan förvarning, inte soppatorsk vill inte starta Ström finns, men startgropen vill inte gå runt, in i depån mätar upp batteriet, inga konstigheter bra kontakt med polerna provar starta flertalet gånger utan framgång, men så helt plötsligt går den igång. Nån som har nån teori/tips som är villig å dela med sig? Ska lägga till att jag inte vågade köra nåt mer på banan men körde runt lite å då gick den som den skulle.

Tusan, såg ju först nu att vi bor i samma stad. Jag har inte reggat in min i Sverige än men sedan får vi ta en tur. Ska du till Mittsverige eller någon annan bana i närheten snart?
 

hjonet

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
umeå
Hoj
Honda cbr 1000 08
He he det stämmer, har funderat på när man skulle få se dig i verkliga livet, ska förmoddligen dit i juli 7-8 tror jag det är med 2wheelfun, sen är det några från umcc som ska till kemora igen v26 om du känner suget.
Förresten om du är i stan så kommer jag stå med hojen vid mimerskolan under morgondagen, så kom förbi å säg hej om du känner för det.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
He he det stämmer, har funderat på när man skulle få se dig i verkliga livet, ska förmoddligen dit i juli 7-8 tror jag det är med 2wheelfun, sen är det några från umcc som ska till kemora igen v26 om du känner suget.
Förresten om du är i stan så kommer jag stå med hojen vid mimerskolan under morgondagen, så kom förbi å säg hej om du känner för det.

Ska se om jag hinner förbi, har precis fått ett eget garage att ställa in hojen i så imorgon är flytt- och högtidsdag! :)
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Ja jag vet... vill verkligen inte hamna för seriöst i banåkandet.. Har inte tid och råd.. massa annat jag vill göra för mina cash. Men man blir ju lätt lite sugen =D
Fåååååår inte lägga hojjen, men det luktar lite illa med armbågskraps idén.. :crash

- Senast jag skrapade armbågen var på Kinnekulle 2006.
Det kostade ett halvt kåpset, ett kåpglas, en styrhalva och en hjälm.:rodnar
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Sitter på färjan från Finland på väg från kemora 4 dagars körning, jättenöjd med hojen men dag 4 tvärdör den på banan utan förvarning, inte soppatorsk vill inte starta Ström finns, men startgropen vill inte gå runt, in i depån mätar upp batteriet, inga konstigheter bra kontakt med polerna provar starta flertalet gånger utan framgång, men så helt plötsligt går den igång. Nån som har nån teori/tips som är villig å dela med sig? Ska lägga till att jag inte vågade köra nåt mer på banan men körde runt lite å då gick den som den skulle.

Så betedde sig min när startknappen dog. Bactor bytte ut knappen mot en bättre begagnad på s1000rr dagarna förra året, inga problem sen dess. En ny kostar ca 1200 och har art.nr 61 31 8 546 168 (dubbelkolla innan du beställer, länge sedan jag skrev upp detta nummer.).

Appråpå armbågsskrap: Jag fick ner både armbåge, axel och hjälm i asfalten på mantorp förra helgen :crash Det var inte alls någon angenäm upplevelse, inget att sträva efter menar jag...:D
 

Dalom

Ny medlem
Gick med
1 May 2009
Ort
Dalarna
Hoj
-11, BMW s1000rr
På dagens körning på G-åsen idag upptäckte jag stänk av kylväska på höger kåpa. Kändes inte helt bra så jag skippade sista passet. I stället ägnade jag tiden åt felsökning. Skruvade av kåpan och konstaterade att det sitter en gummiplugg långt upp på sidan av expansionskärlet. Eller snarare... pluggen satt inte där, utan den hade ploppat ut vilket gav kylvätskan fri passage. Högst otrevligt. Monterade tillbaka pluggen genom att trycka dit den. Den var alltså inte gängad utan kunde med lätthet dras loss igen. Detta känns ju inte helt tryggt. Är så klart fundersam på när detta kommer att ske igen. Får försöka ha koll på detta i morgon då vi kör ytterligare en dag på G-åsen

Vad är detta för plugg, varför finns den och hur ska man göra för att veta att den sitter kvar?
Nån som har erfarenhet att detta?
 

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Ort
Nynäshamn
Hoj
BMW S1000RR -11
Det känns som att det är påfyllnings hålet du beskriver :)
Sitter den mitt på, högt upp på expansionskärlet?
Vi har servat Massor av S1000RR och aldrig sett att den har lossnat, spontant känns det som att någon har glömt att sätta dit den till att börja med
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Det känns som att det är påfyllnings hålet du beskriver :)
Sitter den mitt på, högt upp på expansionskärlet?
Vi har servat Massor av S1000RR och aldrig sett att den har lossnat, spontant känns det som att någon har glömt att sätta dit den till att börja med
-När jag hade av kåpan för ett par månader sedan fann jag att min plugg hängde bredvid oxå.
Misstänker servicen i höstas men de har väl ingen anledning att pilla bort pluggen vid ett-års-service, på en -11 som gått 500 mil. :confused:
 

Tintin

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
Hojlös-beslutsångest R/RR
Hej.
Var kan man få tag på ex AP fotpinnar i Sverige? De verkar ganska smidiga och passar rakt på. Flertal hojar på Gelleråsen hade de dock glömde och fråga var de fick tag på de.
Fördelen med dessa skall vara att de passar rakt på utan problem med stödet samt att de går att vända till race läget ganska smidigt.
// Tomas
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top