- PRO har tjockare gummi och det räcker därför mycket längre än "icke PRO".Nu blev det ändå att man kör på slicks istället. Pireli PRO 200/55 & 120/70
Hobbe.. du mena inte tvärtom? Sc2 fram och Sc1 bak?
http://www.pirelli.com/tyre/ww/en/m...o_supercorsa_sc.html?url=?subtype=track&use=1
>> nja "rekommendera": det faktiskt finns världsdelar och US delstater var det är riktigt svårt, om inte omöjligt, få tag 98: Enklare kanske för Bayerische att ha en och samma modell och *soppans minimikrav* för hela världen - ingen förvirring bland ägarna med manualer för olika länder/språk, supportfrågor osv ... låt elektroniken sköta anpassningen då möjligheten finns. Kan vara t.om vara så att hojen kunde klara något lägre oktantal än 95 utan problem men då kanske effektförlusten kunde märkas?Aldrig hört talas om en hoj med knacksensor på det sättet som många bilar har och därmed får fördel av högre oktantal. Att BMW dessutom säger 95 oktan vore ju märkligt om 98 gav mer effekt. Inte för att man ska underskatta placebo men jag tänker då inte betala för dyrare soppa än vad hojen kan använda...
>>BMWs knacksensorsystemet heter "BMS K-P"; ska inte blandas t.ex systemen i äldre bensinturbomotorer. Troligen mikrofonen sitter i var och en spridare, och ja: hela systemet utgår att man tar ut maximala av soppan. Ju bättre soppa, i prinsip, desto mera kraft inom vissa gränser. Men som jag skrev, min poäng var att troligen en vanlig turistkörare märker ingen skillnad i effekten mellan 95 & 98. Dock med lägre energimängd blir förbrukningen av 95 är högre, "systemet sprutar mera", därför blir besparningen inte rakt från prisskillnaden. Med vissa risker som ändå kvarstår med en sådan etanol-cocktail.
@ESE: Tror du BMW skulle rekommendera 95 oktanig om deras ingenjörer misstänkte minsta problem med det över 98?
Köpte mig en 2010'a i tisdags. Fanns i Boden men fick den nerkörd på släp Austin Racing pipa, PCV, mappad, Ilmberger carbon bellypan, och en hel del annat smått och gott.
View attachment 406391
Nån som tänker ta med sina stärkta fjädrar, perfekt kortade kedjor och i övrigt julgranspimpade tyska motorcyklar och faktiskt köra med dem!?
BANDAG den 5 juni med Cashback! Bara att anmäla sig, tror det finns några platser kvar. I stort sett hela "Spaniengänget" kommer dit och jag kör ned på morgonen för att testa tunga modifieringar; 520-kedja med 15-45 drevning, lättare fjäder i gaffeln, höjd hoj fram och ny växelfjäder (eller va den nu heter…) Alla tider över 1.05 på Gåsen är en besvikelse…
Nä, vad jag säger är - dags att sluta snacka och börja köra! Jag räknar med att se er alla där och då!
Hej nej sc1 fram och sc2 bak. Vid högre temperatur så blir det som du skrev. Ser nu att du kör på pirelli pro istället och då behöver du inte fundera på olika siffror utan ha koll på trycket bara
Tack =) Ja fan blir bra det här..
Första gången jag köra på slicks. Ska bli intressant
Vad ska man köra för tryck tror ni, kalltryck 1.7 bak 2.1 fram typ?
Aldrig varit på Actionpics heller, håller tummarna att man kan få hjälp med att göra setup på hojens dämpare sov för att få ut max.
Sjuuuukt taggad!
Har redan hunnit ställa lite frågor i tråden men tänkte lägga upp en bild på pärlan som jag inskaffade för några dagar sedan. Bmw S1000RR 2010 Svensksåld, 1 Ägare med endast 390 mil på mätaren. Kommer gå emot strömmen och behålla denna hojen helt original både utseendemässigt och inom motor
/daniel
Har redan hunnit ställa lite frågor i tråden men tänkte lägga upp en bild på pärlan som jag inskaffade för några dagar sedan. Bmw S1000RR 2010 Svensksåld, 1 Ägare med endast 390 mil på mätaren. Kommer gå emot strömmen och behålla denna hojen helt original både utseendemässigt och inom motor
View attachment 406515
/daniel
- Bråka inte med pojken nu! Hetsa honom inte!Aej! lägg av! Snygga te rumpan med en annan skylthållare och en ensitscuts, sen plockar du bort passagerarpinnarna! Har du nån som vill åka bakpå? Fuck that! Hon får skaffa en egen hoj!
Kanske glömt att berätta! egentligen hamnade vi(du två placeringar bättre! De fuckade upp transponder-tiderna på något vis, plus att ett team blev diskade!Ingen skräll direkt men man mår bra av att kika på den ibland o minnas den riktigt galna banan...
View attachment 406562
Grattis!Har redan hunnit ställa lite frågor i tråden men tänkte lägga upp en bild på pärlan som jag inskaffade för några dagar sedan. Bmw S1000RR 2010 Svensksåld, 1 Ägare med endast 390 mil på mätaren. Kommer gå emot strömmen och behålla denna hojen helt original både utseendemässigt och inom motor
View attachment 406515
/daniel
Va kul! Välkommen hit o vilken fin hoj - bara 390 mil!? Kalas! Men att anmäla sig till denna tråd och säga att du inte ska röra en skruv på hojen är som att gå in på IKEA med tjejen o tro att ni bara ska köpa en grej o gå raka vägen till kassorna. Det funkar inte helt enkelt. Men du behöver inte vara orolig, vi är din nya familj o vi kommer ta hand om dig! Som en sekt typ...
Tjena tänkte se om någon haft samma problem som jag med att hojen inte startar. Notera att jag inte kört den på ett bra tag 3v och haft batteriet i under hela tiden. Idag skulle jag ut och köra lite men när jag slog på tändningen så lät det ganska konstigt bakom batteriet. Länk till en film där jag visar på problemet http://youtu.be/oyt6zgWT9vI
Första tanken är att batteriet är slut, jag kopplade loss batteriet och satte det på laddning men det går inte ens att ladda dvs. Laddaren känner inte av batteriet och jag har inte voltmätare så kan inte kolla batteriet
Vad tror ni?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |