BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Tjena tänkte se om någon haft samma problem som jag med att hojen inte startar. Notera att jag inte kört den på ett bra tag 3v och haft batteriet i under hela tiden. Idag skulle jag ut och köra lite men när jag slog på tändningen så lät det ganska konstigt bakom batteriet. Länk till en film där jag visar på problemet http://youtu.be/oyt6zgWT9vI

Första tanken är att batteriet är slut, jag kopplade loss batteriet och satte det på laddning men det går inte ens att ladda dvs. Laddaren känner inte av batteriet och jag har inte voltmätare så kan inte kolla batteriet :(

Vad tror ni?

Går inte batteriet att ladda så låter det som ett kasst batteri?
 

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
Hojen kan hitta på mycket hyss om inte batteriet har full spänning och något fel verkar det ju vara om det inte ens går att ladda. Låna en mätare o kolla batteriet först. I andra hand skulle det kunna vara något relä som spökar men det låter inte logiskt att motorn dör rätt va det är. Satsar en slant på att ditt batteri mår dåligt...

Enklaste är väl om du provar med startkablar och funkar det så är det ju ännu mer uppenbart...
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Jajamen! Endast 390 mil. Förra ägaren var en man i 51 års åldern.
Knappt kört någonting med den.. Förra säsongen blev det tydligen bara 55 mil.

Bara att gratulera. Det finns några få "recalls" att göra på 2010:eek:rna, bland annat vevhusventilations-slangen, ett relä och några enkla grejor till. När du lämnar den på service nästa gång så kolla att det är gjort.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Har redan hunnit ställa lite frågor i tråden men tänkte lägga upp en bild på pärlan som jag inskaffade för några dagar sedan. Bmw S1000RR 2010 Svensksåld, 1 Ägare med endast 390 mil på mätaren. Kommer gå emot strömmen och behålla denna hojen helt original både utseendemässigt och inom motor :)

View attachment 406515

/daniel

Ser på bilden att din fjäderförspänning i gaffeln ser väldigt mjuk ut. Kanske ska kolla fjädringsinställningarna?
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Någon mer som har problem med larmet?
Jag har bytt till nya batterier o oftast funkar pålarmning klockrent direkt efter jag varit ute o kört men när jag ska larma av innan en tur o hojen stått över natten funkar det oftast inte o jag blir tvungen att vrida på tändningen för att koppla ur det.
Dock funkar avlarmning om jag larmat hojen o ska larma av efter en liten paus i körningen.
 

Ese

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2013
Ort
Stockholm/Öfvre Aspudden
Hoj
Fuji Aloha 2.0 (<10kg); H2-72; ZX10R-05; S1000RR-11
Nån som tänker ta med sina stärkta fjädrar, perfekt kortade kedjor och i övrigt julgranspimpade tyska motorcyklar och faktiskt köra med dem!?
:
:)


Var faktiskt och körde hela gårdagen på Gotland Ring ("almis"). Supernöjd!! Hade lite tur också med vädret..
(arbetsplikt idag som satte hinder för att stanna över långa helgen där, med AP)


Man kan bara konstatera att Gud skapade kvinnan. Och BMW sporthojen.
:lol :tummenupp
(sällan i nåt allt känns sitta så rätt, så perfekt.)
 

Rs_125

Medlem
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Småland
Hoj
BMW S1000RR 2010
Bara att gratulera. Det finns några få "recalls" att göra på 2010:eek:rna, bland annat vevhusventilations-slangen, ett relä och några enkla grejor till. När du lämnar den på service nästa gång så kolla att det är gjort.

Hade den nämligen på Service idag :)
Låg tydligen 3 st "recalls" på den som dem åtgärdade samtidigt.
Det var en "luftslang" som du nämnde och en givare "sensor". Även kontroll på någon bränsle anslutning. Fick även en helt ny Instruktionsbok då det tydligen stod fel i den andra..

Ser på bilden att din fjäderförspänning i gaffeln ser väldigt mjuk ut. Kanske ska kolla fjädringsinställningarna?

Har kollat upp detta nu.

Det var snäppet under Original. Nu är det "Sport" enligt manualen :)
Märker att den är betydligt hårdare nu..

/daniel
 
Last edited:

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
MT-09 Tracer
Någon mer som har problem med larmet?
Jag har bytt till nya batterier o oftast funkar pålarmning klockrent direkt efter jag varit ute o kört men när jag ska larma av innan en tur o hojen stått över natten funkar det oftast inte o jag blir tvungen att vrida på tändningen för att koppla ur det.
Dock funkar avlarmning om jag larmat hojen o ska larma av efter en liten paus i körningen.

Det är väl kanske samma larm som till min hoj, då stängs trådlös mottagare av på hojen efter en timme för att spara batteriet.

Står i instruktionerna till larmet.
 

J.Lunkan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2013
Ort
Solna
Hoj
KTM 1290GT-19
Hej!

Ny i denna tråd..undrar om någon har tips på hur man på smidigast och enklaste sätt får av tank paden?
Har nämligen köpt en ny som skall monteras, vill ju inte göra några märken i tanken..
 

Rs_125

Medlem
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Småland
Hoj
BMW S1000RR 2010
Fick en ny manual "Instruktionsbok" när min var inne på Service då det tydligen var något fel med bromsbeläggen i den andra boken.

Hur har ni gjort med Servicestämplarna?
För nu har jag det blandat i böckerna..

Och där hojen är köpt ny verkar ha gått i konkurs så dem stämplarna kan jag nog bara glömma.. :(
 
Last edited:

J.Lunkan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2013
Ort
Solna
Hoj
KTM 1290GT-19
Fick en ny manual "Instruktionsbok" när min var inne på Service då det tydligen var något fel med bromsbeläggen i den andra boken.

Hur har ni gjort med Servicestämplarna?
För nu har jag det blandat i böckerna..

Och där hojen är köpt ny verkar ha gått i konkurs så dem stämplarna kan jag nog bara glömma.. :(

Det skall väl inte ha någon betydelse så länge du har kvar båda böckerna...skulle jag vara spekulant och du visade båda böckerna skulle jag ej se något konstigt med det.:tummenupp
 

J.Lunkan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2013
Ort
Solna
Hoj
KTM 1290GT-19
@Rs_125
Förresten sa hann du före mig precis att köpa den hojen..:tungan
Jag hade planerat att åka och hämta den men den var precis såld...
 

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
Det skall väl inte ha någon betydelse så länge du har kvar båda böckerna...skulle jag vara spekulant och du visade båda böckerna skulle jag ej se något konstigt med det.:tummenupp

Stället som bytte ut boken borde stämpla den nya enligt hur den gamla såg ut med sin stämpel och skriva inom parentes vilket det ursprungliga stället var.
 

J.Lunkan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2013
Ort
Solna
Hoj
KTM 1290GT-19
Jag har beställt nya ryck utjämnare till min hoj eftersom jag upplever den som ganska ryckig i låga farter och med gasreglering..tog ur de gamla och konstaterade att de såg ganska torra och slita ut. Cykeln har ju rullat 1700mil och en hel del bana. Visst borde det råda bot?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top