BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR
Hjälper det? Säker? Vore ju trevligt för igår var jag rädd att jag skulle behöva sälja eländet.

Kan wheela hur långt jag vill i Slick utan dtc alltså??

Slår du av DTC så kan du wheela hur mycket du vill i vilket läge som helst. Med DTC på så får du 5sek i Slick och om det var 20grader.

Peter: kan du inte editera in de där bilderna som beskriver de olika körlägena i första inlägget?

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Slår du av DTC så kan du wheela hur du vill i vilket läge som helst

Pheeeew. Tack. Ser fram emot att testa det och mina packboxar tackar er här på sh. Igår var nämligen andra gången en härlig wheelie blev bryskt dödad och det gjorde ont i kulorna :crash Första gången trodde jag att jag hade kommit till varvstoppet men igår höll jag koll och hade även växlat till trean och ändå klippte fanskapet ner mig med en smäll.
Fattar inte hur tyskarna kan lägga in så mycket elektronik och ändå ha den så klumpig. Den borde strypa snällare, inte rent digitalt tvärt av. Det är ju skadligt för hojen :(

Har sett bilder och skillnader mellan programmen men hade inte hittat att 5-sek spärren gick att klicka bort.
Att söka och läsa trådarna på S1000RR forums.com var ju mest deprimerande. Makalös mängd puckade och oupplysta människor där

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR
Tanken är väl att det ska vara ett överslagsskydd men ändå tillåta powerwheelies ut ur kurvor t.ex. men dessa brukar ju inte vara av den typ att regskylten tar i asfalten. Ingenjörerna måste ha glömt "lek"-läget ;)

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Vad är det man ställer in med skruven vid kopplingshandtaget?
Kopplingsspelet? Märker att den blir hårdare. En kompis började skruva på den och jag vet inte hur den stod innan.. Tänkte höra
med er först.. Kan man lägga den i "småkuggarna" eller man måste vrida den tills den "låser sig" själv?
- Är det vajerjusteringen du menar?
Kopplingshandtaget ska ha ett slappspel på ca 2-3 mm vid vajern. Om du kluddar med den skruven och tar bort allt spel plus lite till kan kopplingen slira när du mosar-på med gashandtaget.

Smäll kompisen på fingrarna nästa gång han pillar på dina grejer!
;)

Rs_125

Medlem
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
BMW S1000RR 2010
- Är det vajerjusteringen du menar?
Kopplingshandtaget ska ha ett slappspel på ca 2-3 mm vid vajern. Om du kluddar med den skruven och tar bort allt spel plus lite till kan kopplingen slira när du mosar-på med gashandtaget.

Smäll kompisen på fingrarna nästa gång han pillar på dina grejer!
;)

Ja det är den jag menar. Men tycker 2-3 mm låter lite?
Kopplingshantaget är ju lite löst nu innan det börjar ta emot när man trycker in den och det är mycket mer änn 2-3 mm.. Vill minnas att den var så även när jag köpte den när jag tänker efter och har inte märkt av några problem..

Edit: I Instruktionsboken står det 0.5-1.0 mm på handarmaturen med kall motor?

Last edited:

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Jag har börjat uppleva en del problem vid växlig med Quickshiftern.

Den högre växeln läggs i men istället för att fortsätta accelerera som normalt så dör liksom hojen under 1-2 sec innan den börjar accelerera igen.

Det händer inte vid varje växling och varvtal verkar inte heller spela någon roll, det har hänt både på bana vid max varatal och på gatan vid växlig vid 5000 varv.

Är det någon som haft detta problem? Känns som en dyr felsökning hos BMW...
Har haft exakt samma fenomen på racehojen. Konstpauser har jag kallat det. Det är ett antal ggr man flugit fram över tanken och skallat rutan när man förväntat sig att det ska bära iväg efter en växling. Fast istället händer inget på en kort stund.

Problemet är QS;en. Jag har bytt till en HM QS och har inte haft nått problem efter det.

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Hoj
BMW S1000RR -11
Förlåt om jag är dåligt påläst...men vad är Fly by wire?:gnissla
Förresten...ny med BMW´n och har ej kolla på följande heller...Panigale cykeln har en funktion som förhindrar bakhjulslås vid nerväxling. Har BMW denna funktion? Kanske inte är aktuellt på en radfyra..

Ja alltså Panigale har en elektronisk styrning till motorbromsen, där du elektroniskt kan välja hur mycket/lite motorbroms du vill ha
Slirkoppling sitter det på både S1000RR och Panigale

S1000RR har dock inte funktionen att du kan justera motorbroms om du inte köper en race ECU med calibration kit II eller RapidBike racing modulen
Finns säkert andra boxar som löser det med, men det är dom 2 jag känner till

Att den går snålt kan du antingen leva med eller inte, slänger du på en RapidBike eller Power commander och mappar hojen så är problemet väck, men då måste du förstås spendera lite pengar också

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Registreringsbesiktning avklarad imorse så snart är vi på en schwensk gata nära dig och härjar! :)

J.Lunkan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2013
Hoj
KTM 1290GT-19
Ja alltså Panigale har en elektronisk styrning till motorbromsen, där du elektroniskt kan välja hur mycket/lite motorbroms du vill ha
Slirkoppling sitter det på både S1000RR och Panigale

S1000RR har dock inte funktionen att du kan justera motorbroms om du inte köper en race ECU med calibration kit II eller RapidBike racing modulen
Finns säkert andra boxar som löser det med, men det är dom 2 jag känner till

Att den går snålt kan du antingen leva med eller inte, slänger du på en RapidBike eller Power commander och mappar hojen så är problemet väck, men då måste du förstås spendera lite pengar också

Okej, tack utförliga svar. Är det något man kan köpa och få monterat hos er på Bactor? Du kan väl pm´a mig ett pris?

Mvh/Johan

ttrogs

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2012
Hoj
Kawa z1000 2012
Hej Zorban

En fråga på en gammal tråd du skrivit. Hitta du oljudet som skramlade vid 4500-5000varv vid instrument panelen. Jag har samma problem.

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014

ttrogs

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2012
Hoj
Kawa z1000 2012
Ahhh, synd. Hoppades på något annat. Har provat det med utan framgång. Jag får leta vidare. Tack iaf.

CAD-Ludde

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Hoj
S1000 RR, Yamaha R1
Har nya Alpha Racing carbon framskärm o svingarmsskydd om nån e sugen?
Även ett nytt Hot Bodies Double Bubble mörktonat kåpglas, samt Alpha Racing packningssats till bromsoken..
Gärna i Sthlmstrakten, orkar inte skicka..
PM:a gärna vid intresse..

ttrogs

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2012
Hoj
Kawa z1000 2012
Hej alla

Ny i tråden och ägare till en 2010. Bokat bandagarna 4-5 aug. Ser framemot det!

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA