BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Antiwheelie är ju just antispinnfunktionen som går in enligt de parametrar som är knutna till respektive körläge. Du kan stänga av Antiwheelie och/eller ABS men inte mecka om inställningarna i övrigt.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Det blir ett önskemål på nästa generation; att kunna justera/stänga av anti-wheelie och anti-spinn separat, precis som på aprilias system.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Min bakbroms tar långt ned men när den väl tar tycker den funkar som på vilken annan hoj jag har haft. Jag använder den inte så mycket dock.

Det blev ett märkesinternt mästerskap på Autobahn idag med en gasglad e60 m5. Två hjul var snabbare :yoparty hojen går stenhårt upp till 280 på mätaren men sedan går det lite trögt tycker jag.

Håller med dig, mellan 280 och 305 km/h känns den lite seg...:D

aftersun

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2009
Hoj
s1000rr -11
slipon

Då tillhör jag den skara som äger denna vackra skapelse till motorcykel! :tummenupp
Är på jakt efter ett slipon och provade följande MGP slipon ett par dagar;
http://www.hotbodiesracing.com/se/prod_428_mgp_slip-on_bmw_2010-11_s1000rr

Detta var en ren besvikelse i ljudupplevelse trots att röret är helt "öppet". Katalysatorn sitter före sliponet så oavsett vilket jag väljer bör det väl inte göra särskilt mycket i ljudupplevelse?

Misstänker att det är ett helsystem som gäller? Hur har ni andra gjort?

Tack på förhand.

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Hoj
ECX125
Vad är era intryck av snabbgashandtaget ?

Körde min på bana igår och slaget är långt på gasen, upplever ni den som
annorlunda med snabbgas på något sätt, förutom att slaget är kortare ?

Fördelar ?
Nackdelar ?

Tacksam för snabb input, vill beställa omgående :tummenupp

Jag får tyvärr inte testat mitt förrän tidigast 28/5.....

Men det ska väll inte hända så mycket mer än att det blir kortare väg till fullgas och att man får vara lite känsligare i handleden.

Jag hade köpt utan recension, kan ju inte bli sämre....

Då tillhör jag den skara som äger denna vackra skapelse till motorcykel! :tummenupp
Är på jakt efter ett slipon och provade följande MGP slipon ett par dagar;
http://www.hotbodiesracing.com/se/prod_428_mgp_slip-on_bmw_2010-11_s1000rr

Detta var en ren besvikelse i ljudupplevelse trots att röret är helt "öppet". Katalysatorn sitter före sliponet så oavsett vilket jag väljer bör det väl inte göra särskilt mycket i ljudupplevelse?

Misstänker att det är ett helsystem som gäller? Hur har ni andra gjort?

Tack på förhand.

Är du bara ute efter avgrundsvrål och inte ska åka bana verkar detta vara för dig!

Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Vad är era intryck av snabbgashandtaget ?

Körde min på bana igår och slaget är långt på gasen, upplever ni den som
annorlunda med snabbgas på något sätt, förutom att slaget är kortare ?

Fördelar ?
Nackdelar ?

Tacksam för snabb input, vill beställa omgående :tummenupp

Om du köper snabbgasen från Alpha racing så finns det inga nackdelar känner jag. Slaget blir kortare men inte dramatiskt. Det skulle kunna vara ännu kortare utan att bli för känsligt, men du kan utan problem köpa den och använda den både i trafiken, bankörning eller för tävling.

TIPS! PM:a Marcus Karlsson här på tråden (han har ett inlägg på förra sidan) - han har både beställt och betalt en snabbgas men inte fått den än. Han har ju hojen till salu så du kanske kan ta över hans beställning.

Last edited:

MarcusKarlsson

knegare
Gick med
2 Aug 2007
Hoj
Ingen
Jag har koll här fortfarande ;) Har mailat Peter Jepsen ett par gånger och varje gång lovar han att återkomma... Så jag har slutat hoppats på att den ska vara påväg.... Tyvärr.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Jag har koll här fortfarande ;) Har mailat Peter Jepsen ett par gånger och varje gång lovar han att återkomma... Så jag har slutat hoppats på att den ska vara påväg.... Tyvärr.

Pengarna tillbaka! :mad:

Och samtidigt kan vi passa på att tipsa alla att handla Alpha racing delar direkt från Alpha racing i tyskland. Jag har haft mailkontakt med dem o det går alldeles utmärkt.
Hoppas det dyker upp någon svensk återförsäljare som håller vettiga leveranstider, men som det är nu så har jag inte hittat någon.

Rätta mig gärna om jag har fel.

P

Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Tack för snabb input, beställde Alpha Racing snabbgas & StompGrip till tanken. Körde på Kinnekulle med SMC i söndags och kanade omkring lite på hojen. Så nu skall det monteras innan Knutstorp 21-22/5.

Snabbgasen kommer du bli nöjd med. Stompgripsen fungerar bra men har i förlängningen sönder ditt skinnställ.
Det finns andra märken utan "knottrorna" som Stompgrips har som är snällare mot skinnstället. Kan inga namn man jag har förstört ett ställ och skall nu byta till en annan modell av greppgummi.
Vet att AVA här i Stockholm har en modell och Race Repair har ytterligare en modell. Finns säkert fler...

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Hoj
ECX125
Snabbgasen kommer du bli nöjd med. Stompgripsen fungerar bra men har i förlängningen sönder ditt skinnställ.
Det finns andra märken utan "knottrorna" som Stompgrips har som är snällare mot skinnstället. Kan inga namn man jag har förstört ett ställ och skall nu byta till en annan modell av greppgummi.
Vet att AVA här i Stockholm har en modell och Race Repair har ytterligare en modell. Finns säkert fler...

Två alternativ är:

1. Tanktredz

2. Snakeskin

3. :va

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR
Två alternativ är:

1. Tanktredz

2. Snakeskin

3. :va

Tanktredz verkar ju rätt vettiga men ett problem där är att det inte finns färdiga kit för S1000rr (åtminstone fanns det inte alls när jag kollade runt) och klippa till ett par tre centimetersremsor så att de passar kommer att se skit ut. Nu kanske det inte spelar roll för en del men jag tar hellre något där det finns färdigutskurna som passar våra tanksidor.

Diskussioner kring olika "greppgummin" har förts i en del andra allmänna trådar också!

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Tack för svar och ett bra tips, men funkar detta inte att ta ut på bana? Tänkte väl köra ett par rundor på SMC om inte annat.

Vad finns det mer för helsystem? Hur har ni andra gjort? :)

Finns en svart S1000RR import till salu nu på Blocket tror jag, den har ett Arrow helsystem som han skickar med eller säljer separat för 5000:- !!! Det är ett klipp. Sålde mitt i våras för 7000:- och det gick direkt.

Med db-killer så blir det hyfsat tyst för bana och bra sång för gata utan. Glöm inte att mappa hojen, annars går den magert på topp = kan bli dyrt.

Tanktredz verkar ju rätt vettiga men ett problem där är att det inte finns färdiga kit för S1000rr (åtminstone fanns det inte alls när jag kollade runt) och klippa till ett par tre centimetersremsor så att de passar kommer att se skit ut. Nu kanske det inte spelar roll för en del men jag tar hellre något där det finns färdigutskurna som passar våra tanksidor.

Diskussioner kring olika "greppgummin" har förts i en del andra allmänna trådar också!

Polarn som ligger först på bilden överst på sidan :D har snakeskins, och det verkar ju funka bra...:rolleyes:
Jag kommer byta till Snakeskins, det känns bra

Last edited:
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
Oktoberfest istället för Sushi !!!

Testade denna tyska skapelse idag lite drygt 25 mil på favoritvägar runt om i roslagen, södertjära osv......

Det var länge sen jag log så mycket, fantastisk cykel med underbara bromsar och fint chassi (kändes som en 600 ). När man började åka lite "inspirerat" så fick jag dock lite styrfladder men det är inte så märkligt i sig när det skjuter på som det gör från maskin som verkar gå på anabola .... En bättre styrdämp kändes direkt som att det hamnade på inköpslistan :) Fjädringen vet jag att jag kommer vilja göra något åt när man börjar rasta den på bana där den verkligen kommer att höra hemma, det känner man direkt ! (Till saken hör att jag och obelix trillade ner i grytan när vi var små... så jag har alltid fått gjort något åt det hela :) )

Känns som att min Sukiyaki tid är över nu så det kommer att bli oktoberfest med en ny Deichmann 1000 RR !!

Bra tråd detta för övrigt ... :yoparty

När jag provkörde idag och stannade och ringde "karsten" på bavaria och frågade hur jag får bort strypningen då den klättrade lite lamt upp på bakhjulet straxt under 200 km/h då garvade han gott.... Tror han vände på skylten redan då i butiken..... / M

MarcusKarlsson

knegare
Gick med
2 Aug 2007
Hoj
Ingen
Pengarna tillbaka! :mad:

Och samtidigt kan vi passa på att tipsa alla att handla Alpha racing delar direkt från Alpha racing i tyskland. Jag har haft mailkontakt med dem o det går alldeles utmärkt.
Hoppas det dyker upp någon svensk återförsäljare som håller vettiga leveranstider, men som det är nu så har jag inte hittat någon.

Rätta mig gärna om jag har fel.

P

Inte lätt det heller, då han inte svara på mail....

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
...........Känns som att min Sukiyaki tid är över nu så det kommer att bli oktoberfest med en ny Deichmann 1000 RR !!.........

Det låter bra, du kommer inte bli besviken! Välkommen i gänget i så fall! :tummenupp

Oh! Ny sida - då e det dags för en cool bild!

Top-Gear-Ariel-Atom-S1000RR-599x375.jpg

PS. För er som inte sett filmsnutten - S1000RR vinner naturligtvis! :D DS.

Last edited:
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
...Jo visst är det märkligt, men fantastiskt roligt !

Nu måste man tydligen köra in härligheten också hörde jag, så det är bara ut och lägga mil nu innan gotland så man får bort "spärren"...

:tummenupp Haha - Du på en BMW, tänk at jag sku få uppleva detta...

Vi ses

...man tackarrrrrrrrrrrrrr !!!! :) Efter det jag kände idag så vet jag faktiskt inte hur jag ska kunna bli besviken :tummenupp/M

Det låter bra, du kommer inte bli besviken! Välkommen i gänget i så fall! :tummenupp

Oh! Ny sida - då e det dags för en cool bild!

Top-Gear-Ariel-Atom-S1000RR-599x375.jpg

PS. För er som inte sett filmsnutten - S1000RR vinner naturligtvis! :D DS.

Last edited:

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
:D:D:D

Hålller med dig, och det här kan nog i kombination med att jag hänger i styret vara anledningen till mitt vobbel! Jag ska köra slickmode nästa bandag. Vet att jag ibland med gamla hojen fick framhjulet i luften vid nedlägg och utgång ur kurva, men det blev aldrig dramatiskt om man var lätt på gasen. Bättre att lära sig kontrollera hojen än att den slår av o på sådär i eget tempo...

Vadå andra inkörningsservice?

Styrdämparen har klagats på i många tester, klagade själv för ett år sen och ingen ville tro mig. Men efter ha följt de Engelska tidningarnas rekommenderande inställning på fjädring kontra vikt/däck och körstil (fart), så blev det något bättre, men min honda som är starkare än BMWn går bergstadigt, så jag skall byta min när jag får tummen ur...

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Styrdämparen har klagats på i många tester, klagade själv för ett år sen och ingen ville tro mig. Men efter ha följt de Engelska tidningarnas rekommenderande inställning på fjädring kontra vikt/däck och körstil (fart), så blev det något bättre, men min honda som är starkare än BMWn går bergstadigt, så jag skall byta min när jag får tummen ur...

Har du länkar till dessa artiklar eller noterat ned inställningarna? Exakta siffror kanske inte är intressant då vi alla väger olika, men det verkar på dig som om det fanns generella inställningar som var annorlunda än vanligt och dessutom anpassade för olika däcksmärken?

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Har du länkar till dessa artiklar eller noterat ned inställningarna? Exakta siffror kanske inte är intressant då vi alla väger olika, men det verkar på dig som om det fanns generella inställningar som var annorlunda än vanligt och dessutom anpassade för olika däcksmärken?

Tyvärr så kommer jag inte ihåg vilken tidning det stod i, då jag gjorde detta för 1år sen och jag har 5 Engelska tidningar i papper, så det är mycket att leta igenom.
Men det brukar stå i ex. Motorrad när de gjort Sporthoj/bantest, vilka justeringar de gjort från original.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept