BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Hoj
ECX125
...
I morgon blir det till att lägga om däck för sen bär det av till Anderstorp o två dagar bankörning to-fre :banana

Nån här som ska dit?
Tanken va från början att köra själv to-fre o kolla racen i helgen, men nu har polarns motor rasat, han skulle kört BoTT lö-sö, så det kan bli ändringar i schemat...

Tjena

Vi var också där på torsdagen och byggde upp våran "SM-depå".....:yoparty

Med tanke på din avatar-bild kanske det var du som är en av dom i bakgrunden på andra bilden och i förgrunden på bild fyra?:va

Körningen för min del gick kass :mad: trots bra förutsättningar men polaren (Hockenheimring) putsade ytterligare en sekund på sitt personbästa..... på min gamla hoj.....:näsblod

Bifogat

• DSC_0013.jpg
    DSC_0013.jpg
    250.8 KB · Visningar: 89
  • DSC_0017.jpg
    DSC_0017.jpg
    254.4 KB · Visningar: 103
  • DSC_0032.jpg
    DSC_0032.jpg
    241.9 KB · Visningar: 91
  • DSC_0036.jpg
    DSC_0036.jpg
    248.9 KB · Visningar: 102

Robertsson

Medlem
Gick med
15 Apr 2011
Hoj
2009 Buell XB12Ss
Var förbi BMW idag och dom skall höra av sig i veckan angående prisförslag på om jag skulle byta in min nuvarande hoj.

Väntar med stort bekymmer över vad BMW kommer med för besked i veckan... Vill ju så gärna men hoppas innerligt att det inte svider för mycket!

Att bönepallen kräver en passagerare med skinkor av stål tvekande jag inte en sekund över. Jag skall ju som sagt inte sitta bak och då blir det automatiskt inte mitt bekymmer. Eller iofs kan det ju bli det om personen i fråga gnäller och inte sitter still. Då får man ha ett busskort redo och dumpa aset i närheten av närmsta busshållplats.

Klurar på att ringa Folksam eftersom någon på nån tidigare sida i detta forum skrev att försäkringspriset var detsamma som märkesförsäkringen men att det gick att ställa av den vintertid! Hoppas på att kunna få en specificerad offert som beskriver kostnaden månad för månad!

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Tjena

Vi var också där på torsdagen och byggde upp våran "SM-depå".....:yoparty

Med tanke på din avatar-bild kanske det var du som är en av dom i bakgrunden på andra bilden och i förgrunden på bild fyra?:va

Körningen för min del gick kass :mad: trots bra förutsättningar men polaren (Hockenheimring) putsade ytterligare en sekund på sitt personbästa..... på min gamla hoj.....:näsblod

Jepp stämmer bra det! Va faktiskt på väg över till dig för att fråga vilket system du hade, det lät så tyst. Visst har du ett helsystem?
Synd att vi inte tog oss tiden o hälsa...:rolleyes: - men det bättrar vi på nästa gång eller hur!? :tummenupp

Min körning gick väl så där, första gången med BMW:n på Anderstorp och där kom den till sin rätt med lite längre rakor o snabbare kurvor än andra banor.
Sen är jag väl inte den som imponerar med mina tider direkt, tycker jag blev omkörd av de flesta - men jag hade kul! Riktigt bra dagar fick vi, bra väder o bra fäste!

Det finns lite bilder som kompisen tog också, skall se om jag kan få tag på dem och lägga upp ett par stycken.

MarcusKarlsson

knegare
Gick med
2 Aug 2007
Hoj
Ingen
Vad kan man få för en -10 S1000RR som gått 400 mil?
kolfiber framskärm, tonat kåpglas, annan skylthållare, helsystem, KN-filter, PC5.... 187 hästar på det nybytta bakdäcket..

Stormtropper

Numera ser man snabb ut(köpt helställ)
Gick med
24 May 2010
Hoj
1cylindrig med abs
När detta händer behöver CPU'n calibreras, så att säga. Det du behöver göra är att köra hojen på varje växel i tio sekunder, börja med ettan i tio sek. sen tvåan osv. efter det skall det fungera igen.
/J

Tack för tipset:tummenupp,provade men det hjälpte inte:mad:
Lämnade in den på vst för kontroll av "felet" samt kampanjåtgärd på "tipp"sensorn.Sensor ditmonterad och reserdel beställd till Q-shifter som någon del var trasig på så det blir till att använda kopplingen ett tag till...:D
/Orta

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Passar på att lägga in en egobild som kompisen tog när vi körde på Anderstorp to-fre förra veckan. Fint väder o kanonkörning! :tummenupp

Bifogat

• Atorp 1.jpg
    Atorp 1.jpg
    78.3 KB · Visningar: 100

MarcusKarlsson

knegare
Gick med
2 Aug 2007
Hoj
Ingen
De va som fanken... Ja, det är väl sånt som händer. Om du nu har bestämt dig så hoppas jag du får mycket för hojen o att du får kul med Porschen. :tummenupp

Bestämmer mig gör jag aldrig, men någon dag kommer det hända något när jag åker hoj. Så jag får se vad som händer hojjen är annars jävligt trevlig :)

Stormtropper

Numera ser man snabb ut(köpt helställ)
Gick med
24 May 2010
Hoj
1cylindrig med abs
Hepp

Tackar,Micke som fångade mig på Arlanda TT den 30/4:tummenupp
Så vassegoda:D:D

återkommer med besked om Q-shiften :)

Bifogat

• IMG_7105.jpg
    IMG_7105.jpg
    194.5 KB · Visningar: 101

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Har blivit sugen på en Porsche... Även fast pengarna rullar in så går det inte att ha så mycket toys.

Men vad tusan, en sådan står sig ju slätt mot BMW'n såvida du inte har något riktigt roligt i tankarna men då kostar det ju så mycket att du har råd med både Porsche och hoj. :)

MarcusKarlsson

knegare
Gick med
2 Aug 2007
Hoj
Ingen
Men vad tusan, en sådan står sig ju slätt mot BMW'n såvida du inte har något riktigt roligt i tankarna men då kostar det ju så mycket att du har råd med både Porsche och hoj. :)

Har åkt sporthoj i 5 år nu och fyller 25 till sommaren, så vill ha lite roliga bilar igen. Suget kommer tillbaka säkert men en 996 Turbo lockar faktiskt mera.

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Hämtade just hojen från 100 mila servicen, med 1000km på mätaren:). Kanske inte den bästa dagen att åka på, kellogs flingor i morse satte DTC´n på prov:D. Inte läge idag att känna på dom nya hästarna.
//Micke

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Hepp

Tackar,Micke som fångade mig på Arlanda TT den 30/4:tummenupp
Så vassegoda:D:D

återkommer med besked om Q-shiften :)

Det där såg ju najs ut:tummenupp. Är det någon som haft synpunkter på ljudnivån på Taylor-made systemet? (typ bandagar). Tycker det är riktigt fint.
//Micke

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Har åkt sporthoj i 5 år nu och fyller 25 till sommaren, så vill ha lite roliga bilar igen. Suget kommer tillbaka säkert men en 996 Turbo lockar faktiskt mera.

Smaken är som baken men porsche är ju grymt fina bilar. Dock väljer jag personligen BMW'n :)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept