BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR
Är det någon som vet om man kan ändra mätaren från mph till km/h på bmw s1000rr funderar på att ta hem en uk, är mycket billigare där. Men vet inte om man kan ändra på den. Så att det går att regbesikta den.

Tack på förhand. Jesper

Tjena! Står inget om en sådan inställning i manualen så jag gissar att det sitter djupare i mjukvaran och då borde det bara vara för en BMW-verkstad att flasha om den.

jeppelof

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2010
Hoj
1981,Honda cb900f boldor.Boldor till salu.Har haft Honda cbr 1000rr 08a. Äger nu Bmw S1000rr 12a som nu mera är såld. Nu äger jag en Aprilia rsv4 Factory
Jaha så kanske det kan vara ja. Får ringa till bmw och höra. Tack så jätte mycket för ditt svar.:tummenupp

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
115 med? Uff - högt. Jag som ska på med mitt Leo Vince under påsken hade jag tänkt... Tur man inte tävlar med hojeländet.

Men nu var 115db (Handhållen mätare) på Knutstorp, där även originalsystemet mättes till 103,3db. På Anderstorp fick samma originalsystem dagen efter 96db (Fast mätutrustning), vilket gör en skillnad på 7,3db beroende på vilken bana samt ev mätmetod som används.

Det följer med ytterligare en db-killer som är en borrad bricka, men den kan man inte ha till racing...hur tyst systemet blir med denna bricka är inte uppmätt!
images

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
Det följer med ytterligare en db-killer som är en borrad bricka, men den kan man inte ha till racing...hur tyst systemet blir med denna bricka är inte uppmätt!
images

Svetsar man igen hålen på brickan blir det ännu tystare!! :D

MarcusKarlsson

knegare
Gick med
2 Aug 2007
Hoj
Ingen
De e samma krav på vanlig banåkning tyvärr, det är snarare så att under vissa tävlingar på vissa banor så köper man "bullerdagar" o kan hålla lite högre volymer än annars.

Själv har jag besökt BMW Motorcycles i New York idag.
Trevlig butik, inte så stor, med en engelsman bakom tillbehörsdisken.
Vi var överens om att det är väldigt lite hojar i NY för att vara en så stor stad.
Priserna var lägre, typ 30% bättre än hemma på dyra delar o ca 50% på tillbehör typ kläder o små saker. Ett kort Acraslipon hamnade på ca 7000:- så jag nöjde mig med en tröja o ett par kromade ventilhattar m BMW-logga vilket kommer reta gallfeber på polarn! ;-)

PP

Bra att du hittade dit.
Verkade inte finnas så många andra ställen med prylar vad jag förstog?
När skulle du återvända hemmåt?

MvH

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Bra att du hittade dit.
Verkade inte finnas så många andra ställen med prylar vad jag förstog?
När skulle du återvända hemmåt?

MvH

Hemma nu, landade precis hemma efter att ha varit vaken i typ ett dygn, så man e inte jättekvick i skallen direkt...

Men vad gör man det första man gör - ut på SH o kollar tråden naturligtvis!

Nej det fanns inte så mycket mer att se eller köpa, i alla fall inte tid att leta upp fler ställen. Familjen led tillräckligt när jag gled omkring på BMW i Manhattan, som typ låg nere vid Hudsonfloden så långt från turiststråken man kan komma :rolleyes:

I morgon blir det till att lägga om däck för sen bär det av till Anderstorp o två dagar bankörning to-fre :banana

Nån här som ska dit?
Tanken va från början att köra själv to-fre o kolla racen i helgen, men nu har polarns motor rasat, han skulle kört BoTT lö-sö, så det kan bli ändringar i schemat...

Gick med
12 Mar 2011
Hoj
Kawasaki ZRX1109R blingracer, Honda SP-2 och Ducati 900 Monster vinterhoj
Jestanes vad hojen låter med Leo Vince - både med och utan dB-killer... Det blir nog till att snickra en egen killer och fixa en mätning så man inte blir portad från banorna i sommar.

Fast risken att en ouppmärksam bilist byter fil in i sidan på mig är numera helt undanröjd.

Bifogat

• bild-1.JPG
    bild-1.JPG
    116.3 KB · Visningar: 106

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Jestanes vad hojen låter med Leo Vince - både med och utan dB-killer... Det blir nog till att snickra en egen killer och fixa en mätning så man inte blir portad från banorna i sommar.

Fast risken att en ouppmärksam bilist byter fil in i sidan på mig är numera helt undanröjd.

Antar att du bytt till helsystem?

Gick med
12 Mar 2011
Hoj
Antar att du bytt till helsystem?

Japp, helsystem. Snudd på jobbigt under 5k rpm men över det blir det iaf drägligt. Inte så tyst.

Men å andra sidan så hjälpte jag en pappa som med sin son ombord en GSX-R 1000 i tisdags morse blev rammade av en dam (läs; kärringjävel!) som inte såg sig för. Detta hände utanför Mörby C och jag kom dit ca 30 sekunder efter smällen. Far och son till sjukan och Suzukin blir nog aldrig en hoj mer. 130 dB ur raka rör från döda vinkeln hade nog hjälpt i det här läget...

Den som vill får gärna provlyssna mitt helsystem vid tillfälle.

Stormtropper

Numera ser man snabb ut(köpt helställ)
Gick med
24 May 2010
Hoj
1cylindrig med abs
Är det någon av er som har haft problemet med att inte quickshiftern funger(menar inte på motorbroms).
efter en tur idag så bara funkar den inte:mad:blev man helt plötsligt tvungen att använda kopplingen.(nästan glömt bort vad man hade den till)

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
06 Yamaha R6 Såld!! BMW S1000RR Såld!! Mv Agusta F4 R312 Såld! GSXR 750 L0 Såld! GSXR 750 K9 Såld! CBR1000RR 08 Såld! GSX-R 750 L1 Såld S1000rr 2012 Såld
Ja om inte mer, du kommer skratta av lycka, tro mig.

Då vet man vad man ser fram emot på lördag :D

Sedan lär det väl ta ett par veckor innan man får tid till reg bes :huvet

Robertsson

Medlem
Gick med
15 Apr 2011
Hoj
2009 Buell XB12Ss
Hallo!

Är sjukligt sugen på en BMW men söker fortfarande lite svar och rådgivning innan man byter cykel...

Hur täta är serviceintervallen och vad ligger grundkostnaden på för dessa?

Kan inte påstå att jag är förtjust i svingarmen i aluminium så det får bli antingen en ljusgrå eller en mörkgrå. Har ni argument för och emot mottages dessa med förtjusning!

Hur bekväm anser ni monstret vara för längre färder?
Tex en veckas färd i Norge med någon bak på?

/Marcus

Gick med
12 Mar 2011
Hoj
Det är ju ingen utpräglad touringhoj men att åka solokvist är inga större problem. Däremot lär du få höra en del knorrande om du lyckas lotsa upp någon stackare på passagerarplats. På den punkten skiljer den sig dock inte nämnvärt från övriga hojar i samma klass.

Jag åker på en femhundramilatripp med min nästa vecka...

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Hallo!

Är sjukligt sugen på en BMW men söker fortfarande lite svar och rådgivning innan man byter cykel...

Hur täta är serviceintervallen och vad ligger grundkostnaden på för dessa?

Kan inte påstå att jag är förtjust i svingarmen i aluminium så det får bli antingen en ljusgrå eller en mörkgrå. Har ni argument för och emot mottages dessa med förtjusning!

Hur bekväm anser ni monstret vara för längre färder?
Tex en veckas färd i Norge med någon bak på?

/Marcus

De e nog inte så många som har servat hojarna än ;-) , tror det är 1000 mil om man bortser från 100-mila när man tar bort varvtalsspärren. Pris ingen aning- ring o fråga en verkstad om ingen här vet.

Kolfiber på en alu-sving kan bli snyggt oxå! :)

Hojen e kanon! Bästa sporthoj jag haft, inga brister som man inte kan leva med eller justera. Den är däremot inte bekväm att åka i moderata hastigheter längre sträckor typ en veckas semester, o att vara passagerare på den turen kommer leda till självmord om han/hon inte är under 150 cm o du har ett extra styre monterat på ryggen så han/hon kan hålla i sig...

Ok-lite överdrivet men det är en grym racehoj o inte en sporttourer. Sen kanske du tycker det känns ok, försök provköra en - du kommer gilla den!

MarcusKarlsson

knegare
Gick med
2 Aug 2007
Hoj
Ingen
Jag har skjutsat en kompis som annars kör en Daytona, han tycker han sitter bättre på min skjutskuts än på sin hoj. För övrigt tycker jag den är lätt att skjutsa på såvida personen är van att åka med.

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
Är det någon av er som har haft problemet med att inte quickshiftern funger(menar inte på motorbroms).
efter en tur idag så bara funkar den inte:mad:blev man helt plötsligt tvungen att använda kopplingen.(nästan glömt bort vad man hade den till)

När detta händer behöver CPU'n calibreras, så att säga. Det du behöver göra är att köra hojen på varje växel i tio sekunder, börja med ettan i tio sek. sen tvåan osv. efter det skall det fungera igen.
/J

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...