Tack för turen idag peter, apropå däck så fick jag ett "kvartssamtal" med Pekka straxt efter arninge när vi skilts åt och dom gnällde lite på mitt däck bak men dom missade blinkersen helt
![Va?? :va :va](/img/smilies/nya/confused.gif)
nu var det inte det dom ville iofs ... kul att va ute med någon med "rätt färg" också
![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)
//M
[/B]UOTE=Peter Pan;5257097]Med orginaldäck, Continental sport attack med stor sannolikhet, ska du i grunden ha 2,9 bak o 2,5 fram. Du kan släppa ut ett par hekto, typ 2,7/2,3, men jag skulle inte gå ned lägre än 2,3 överhuvudtaget då stommarna på gatdäck inte är byggda för det.
Om däcken ser fina ut efter din körning behöver du inte göra någonting. Börjar de se ruggade ut eller rulla av gummi kan du prova att sänka trycket något, men helst bara 0,1 i taget. Se till att mäta trycket efter dina snabba rundor så du har något att gå på, och jobba sedan med varm trycket, inte kalltrycket, det är det trycket som bestämmer greppet.
För din kännedom så har jag sett riktigt snabba tider med Continental Sport Attack, så däcket har potential!
Snygg bild!