Vad kör ni med för bromsbelägg fram? Mina är slut igen efter fem bandagar, har ni något tips på några som är bättre? Originalbeläggen har ju löjligt lite friktionsmaterial och är dessutom inte speciellt billiga.
Hej!
Jag hade samma funderingar som dig på bromsklotsarna.
Snackade då med S&S3M som sa att han kör på original och hade kört en hel rookie1000-säsong på samma originalklotsar. Räknar med att han bromsar hårdare och oftare än mig.
Jag var sedan iväg och köpte en uppsättning original (1700
då jag tyckte mina var slut, jämfört med klotsar till mina tidigare cbr'er.
När jag köpte de nya sa de också att man ska köra original då eftermarknadsklotsarna ofta är just för tjocka och kan ge störningar på ABS'en. Försäljningssnack eller inte!?!
När jag såg hur tunna nya original var bestämde jag mig för att de jag hade på inte var slut utan har utan problem kört ytterligare 3,5 dagar - varav 3 på Anderstorp där man bromsar hårt inför varje böj - på de klotsarna jag trodde var slut.
Jag kör därför på med de jag har i, håller kollen och sätter i de nya när jag "måste". Byta klotsar ska tydligen vara plättlätt också.
Så summasumarum blir det kanske inte så dyrt med originalklotsarna om man får ut många dagar på dessa.
Alpha racings borde u i o f s vara OK till Bimmern
http://www.alpharacing.com
ARTICLE CODE
3411A110B00-01
RACING BRAKE PAD SET FRONT
Racing brake pads Duo Sinter front. Duo Sinter Mix for professional racers, ensures constant brake power under all conditions.
Also to be used with OEM discs.
Thickness 9 mm, with alpha Racing logo
ARTICLE CODE
3411A111B00-01
SPORT BRAKE PAD SET FRONT
This Duo Carbon Mix was developed for hobby racers. High brake performance but less aggressive than Racing compound.
Also to be used with OEM discs.
Thickness 9 mm, with alpha Racing logo.