BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
Pma Backman (MB-Racing) ! Han har kört på båda i tävlingssammanhang och kör inte helt "långsamt" heller :tummenupp//M

Fin Bild, hoppas att mina kåpor kommer att se ut så när lackeringen är klar.
Lämnade in samtliga kåpor i veckan, hade säkert 40st bilder på Leon Haslams hoj som dem skulle lacka efter! ;)

Jag undrar om det finns någon som kör på tävlingsnivå och märker stor skillnad på däck?
Är intresserad av att veta om folk upplever stor skillnad på Dunlops Ntec och Pirelli SC1-SC2?

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
BMW s1000rr tråden

Har inte läst på evigheter, men vill säga att ni har verkligen gjort denna tråd läsvärd:tummenupp

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Jepp, där kom medlemskortet för 2012 i Karlskoga Motorförening! :banana

Och nu är frågan......vilken licens kommer Peter Pan att lösa? Det återstår att se. Sandman håller andan (visst gör du det, eller? ) :D

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Lös ut baslicens, om du sedan ska tävla betalar du per tävling, tror det är 250:- eller 350:- vid varje tävlingstillfälle.

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
Ha ha ! Raskt började jag och gräva bland mina papper hemma och hittade Mc-Id för sukkan, licensen vetifan hur många år det gäller mm... Men det verkar väl klokt att lösa "engångslicenser" för din del, ska bli kul att stå där med paraplyet och se dig våndas inför starten för att sen komma in efter racet med världens största leende och se ut som barnen som åker rutschkanor, IGEN IGEN IGEN IGEN ......:D Det där blir bra peter :tummenupp// F. An

Jepp, där kom medlemskortet för 2012 i Karlskoga Motorförening! :banana

Och nu är frågan......vilken licens kommer Peter Pan att lösa? Det återstår att se. Sandman håller andan (visst gör du det, eller? ) :D

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
När du väl löst ut licensen behöver du inte lösa ut den först efter 5 år.
Gör du inte det måste du ta om licensen.
Du måste varje år lösa ut licensen om du ska tävla. :)

//Tob3

Ha ha ! Raskt började jag och gräva bland mina papper hemma och hittade Mc-Id för sukkan, licensen vetifan hur många år det gäller mm... Men det verkar väl klokt att lösa "engångslicenser" för din del, ska bli kul att stå där med paraplyet och se dig våndas inför starten för att sen komma in efter racet med världens största leende och se ut som barnen som åker rutschkanor, IGEN IGEN IGEN IGEN ......:D Det där blir bra peter :tummenupp// F. An

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
...i mitt fall hade det varit bättre om man bara behövde tävla vart femte år för att behålla licensen :hihi då hade jag klarat mig :banana !//M

När du väl löst ut licensen behöver du inte lösa ut den först efter 5 år.
Gör du inte det måste du ta om licensen.
Du måste varje år lösa ut licensen om du ska tävla. :)

//Tob3

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Lös ut baslicens, om du sedan ska tävla betalar du per tävling, tror det är 250:- eller 350:- vid varje tävlingstillfälle.

Men vilka tävlingar kan jag köra då? inte Rookie 1000 eller BoTT eller hur? Trodde bara att man fick köra typ klubbtävlingar om jag löste baslicens?

(Det viktigaste, men säg inget, är att reta Sandman så att han löser licens i år. Vi är nämligen några äldre mindre förståndiga som ska köra ett race i år o se vem som kommer längst utan att krascha! :tummenupp )

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
Men vilka tävlingar kan jag köra då? inte Rookie 1000 eller BoTT eller hur? Trodde bara att man fick köra typ klubbtävlingar om jag löste baslicens?

(Det viktigaste, men säg inget, är att reta Sandman så att han löser licens i år. Vi är nämligen några äldre mindre förståndiga som ska köra ett race i år o se vem som kommer längst utan att krascha! :tummenupp )

När du kör Rookie eller BoTT och har en baslicens så löser du ut en tillfällig race-licens den helgen du ska köra tävling.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
När du kör Rookie eller BoTT och har en baslicens så löser du ut en tillfällig race-licens den helgen du ska köra tävling.

Är du helt hundra på det? Annars måste jag ringa 118 ... :D

Trodde att jag var tvungen att ha en seniorlicens och sedan kommer serieanmälan på det. Om det är som du säger så är valet enkelt. Men jag vet att det var svårt att få svar för två år sedan när jag körde ett race i BoTT. Var tvungen att lösa seniorlicens då...

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Hoj
ECX125

Trodde att jag var tvungen att ha en seniorlicens och sedan kommer serieanmälan på det. Om det är som du säger så är valet enkelt. Men jag vet att det var svårt att få svar för två år sedan när jag körde ett race i BoTT. Var tvungen att lösa seniorlicens då...

Du har ju kört förut, inga ursäkter där!
Du har planer på att köra!
Anmäl dig nu till ett race så blir det DU som blir trådens första race'er:yoparty
Tar du ERF Sprint på Anderstorp kanske vi ses på Grid'en......:wiggle

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
...jaha ja ! Här har det "räjsats" tidigare :fakta, beställt siffror än :7peta :hördu SÄTT FART ! Tänk på att vi alla är :rullandeu i början :yoparty//M

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
...jaha ja ! Här har det "räjsats" tidigare :fakta, beställt siffror än :7peta :hördu SÄTT FART ! Tänk på att vi alla är :rullandeu i början :yoparty//M

Kom igen nu - bara ETT race!? Snälla? Övertygad om att Hilding hakar på, Conny som kör BoTT vet jag vill köra lite Rookie och Sören tvingar vi! :D Så vi blir ett litet gäng gubbar (sköra som ett kexpaket allihop).
Vad säger du?

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Nu har jag frågat i racingforumet efter vilka förare som kommer tävla med S1000RR under 2012, oavsett serie och nivå. De kommer listas på första sidan högst upp. Mats Backman tog första platsen! :tummenupp
highsider_backman_2.jpg

Hjälp gärna till nu om ni känner till någon som kommer köra under våra färger, tanken är att skapa något seriöst som kommer alla till godo i form av informationsutbyte och stöd i olika former både från o till de tävlande.

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
Nu har jag frågat i racingforumet efter vilka förare som kommer tävla med S1000RR under 2012, oavsett serie och nivå. De kommer listas på första sidan högst upp. Mats Backman tog första platsen! :tummenupp
View attachment 349770

Hjälp gärna till nu om ni känner till någon som kommer köra under våra färger, tanken är att skapa något seriöst som kommer alla till godo i form av informationsutbyte och stöd i olika former både från o till de tävlande.

Lägg till Anders Lilja, Freddy Papunen och Anders Sveistrup.
Alla kör BMW i PRO Superbike.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Lägg till Anders Lilja, Freddy Papunen och Anders Sveistrup.
Alla kör BMW i PRO Superbike.

Är du säker på att de kommer köra 2012? Papunen trodde jag inte var säker på vad som händer 2012...
Och Petjo byte till BMW alltså!?

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll