Jag är ingen riktig racer.
Testade dock ERF Sprint under säsongsavlutningen på Anderstorp.
Fick blodad tand efter att ha provat en race på en bandag med danska bike-promotion på Anderstorp där jag putsade personbästa med 1 sek i stridens hetta.
Fixade därför MCid och drog till Anderstorp för ERF Sprint några helger senare.
Kvalade i vått på kalla racedäck, ca. 5 min med däckvärmare.
Hade först tänkt skita i det då jag vaknade till regnet.
Har aldrig kört i regn, inte ens på gata…..
Men men, rullade i alla fall ut på kvalet å sladdade in på näst sista rutan, 22 av 23….
http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=2103889
La sen om till regndäck till race 1 men nu var det såklart upptorkat till 85-90% så regndäcken brann upp.
Jag var dock inte ensam på regndäck och kunde köra upp mig till 15:e plats.
http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=2103935
I race 2 fick jag sedan starta som nr. 14 och hade lagt på helt nya racedäck.
Banan var torr och det var hyggligt varmt för att vara sverige i oktober.
Så det var bara att satsa och med en ny putsning av personbästa med 1 sekund gick jag i mål som 6:a.
http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=2104278
Cykeln är helt original sånär som på att den är kitad och godkänd för race.
Det "godis" som finns på är Bitubo styrdämpare och BMWs Akra tillbehörsdämpare.
Fjädringen är original, o-servad och bortskruvad…. av undertecknad…..
Köpte en 16T drev men fick aldrig tid å sätta på det…..
Körde hela säsongen på Pirelli Diablo däck SC1 fram och SC3 slick bak på våren och SC2 mönstrat resten.
32 psi fram med värmare och 30 psi bak med värmare.
Bilder från ERF Sprint
I år har jag kapat totalt 3 sekunder på Anderstorp tack vare Bimmern.
Detta trots att förra hojjen var helt OK den också.
En raceklar cbr1000 -08 med fjädringsinställningarna i ordning av tidigare ägare.
Då kör nästan ingenting och kör nästan bara Anderstorp.....
4 bandagar, 2 kvällsträningar + ERF Sprinten vart det i år.
//#008