BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

FunkyFreak

Våga vägra Facebook
Gick med
25 May 2007
Hoj
(R1 -09 Såld), S1000RR -10 Till Salu, GSXR1100W -98
Nån till...!

Bifogat

• DSC_2484.jpg
    DSC_2484.jpg
    222.3 KB · Visningar: 74
  • Knudan 23-8 002.jpg
    Knudan 23-8 002.jpg
    181.6 KB · Visningar: 79
  • Knudan 23-8 093.jpg
    Knudan 23-8 093.jpg
    240.3 KB · Visningar: 75
  • Knudan 23-8 076 (2).jpg
    Knudan 23-8 076 (2).jpg
    254.9 KB · Visningar: 83
  • Knudan 23-8 054.jpg
    Knudan 23-8 054.jpg
    248.2 KB · Visningar: 81
  • DSC_0048.jpg
    DSC_0048.jpg
    236.9 KB · Visningar: 75
  • Bild 068.jpg
    Bild 068.jpg
    253.6 KB · Visningar: 82
  • DSC_2760.JPG
    DSC_2760.JPG
    56.2 KB · Visningar: 81

FunkyFreak

Våga vägra Facebook
Gick med
25 May 2007
Hoj
Och en liten misshapp!:näsblod

Bifogat

• 6014452777_9f2a8832ab_o.jpg
    6014452777_9f2a8832ab_o.jpg
    266.7 KB · Visningar: 145

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Tar ni ur batteriet och har det på underhållsladdning över vintern? Kan något bli galet om man tar ur batteriet eller är inte det någon fara?

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR

Bra! :tummenupp Du blev veckans omslagspojke! :D
Kom igen nu, mer bilder! :banana

Och en liten misshapp!:näsblod

Vad kör du med för däck? :va

Tar ni ur batteriet och har det på underhållsladdning över vintern? Kan något bli galet om man tar ur batteriet eller är inte det någon fara?

Låter mitt sitta i och laddar det så. Ett par gånger om året låter jag den stå några dagar, en vecka eller så.

Last edited:

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
-Det finns mycket att säga om batterier, väldigt mycket.
1. Man kan fulladda det på hösten och ställa det kallt, ordentligt kallt.
2. " " underhållsladda det kontinuerligt med tex en CTEK-laddare.
3. " " starta hojen regelbundet och varmköra och ladda batteriet.

Det är bra att veta att ett batteri som är fulladdat och i gott skick har en spänning på mer än 12,7 V. Det ska mätas en lång stund, mer än 2 timmar helst ett dygn, efter avslutad laddning. Därefter skall batteriet hålla spänningen flera veckor kanske månader.

Detta gäller vanliga gamla bly/syra-batterier men jag troooooor att det gäller gelbatterier oxå.

(Jag vet tam´fan inte vad det sitter för sorts batterier i våra maskiner) :confused:

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Är det någon som har koll på var man kan köpa extra fälgar till hojen till en rimlig pris?
:rolleyes:

Sen skulle vara kul och ta del av era vinter projekt, jag vet att det borde vara några på g dokumentera varje gång ni besöker era skönheter och modifierar.:krama

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Är det någon som har koll på var man kan köpa extra fälgar till hojen till en rimlig pris?
:rolleyes:

Sen skulle vara kul och ta del av era vinter projekt, jag vet att det borde vara några på g dokumentera varje gång ni besöker era skönheter och modifierar.:krama

Svårt att hitta för "rimligt pris" tyvärr. Det bästa jag kan råda dig till är att hårdbevaka annonserna här på SH och eventuellt Ebay, men det är tyvärr inte så billigt där heller, framför allt inte när frakten kommer till...

niohundrasexton

Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
- Jag ska ha in hojen på första service denna veckan tänkte jag å då är frågan vilken olja ska jag be att de häller i. För de byter väl olja å filter.

BMW tycker ju att Castol är bra men jag gillar Motul.

Vad rekommenderar Sporthojs Vetenskapspanel? Vad har ni i era maskiner?

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
- Jag ska ha in hojen på första service denna veckan tänkte jag å då är frågan vilken olja ska jag be att de häller i. För de byter väl olja å filter.

Vad rekommenderar Sporthojs Vetenskapspanel? Vad har ni i era
maskiner?

Skulle ju säkert funka alldeles utmärkt med biltemas hoj olja, men manualen föreskriver Castrol. Så det är det den får så länge det finns garanti kvar på hojen.
//Micke

FunkyFreak

Våga vägra Facebook
Gick med
25 May 2007
Hoj
Bra! :tummenupp Du blev veckans omslagspojke! :D
Kom igen nu, mer bilder! :banana

Vad kör du med för däck? :va
Haha jahadu! Då har jag något att skryta om dåju:D
Fick den med dom nya Mezler M5or på... Skulle varit K3or men M5orna var väl billigare. Men måste få säga, dom ger mycket bra feedback och ett j**la bra våtgrepp. Tycker jag iaf.

Last edited:

FunkyFreak

Våga vägra Facebook
Gick med
25 May 2007
Hoj
attachment.php

Överst en bild som talar för sig själv, och här ovan "FunkyFreak" medans hojen fortfarande var hel!:rolleyes:

EDIT: Där på bild var den redan "stentvättad":D

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Svårt att hitta för "rimligt pris" tyvärr. Det bästa jag kan råda dig till är att hårdbevaka annonserna här på SH och eventuellt Ebay, men det är tyvärr inte så billigt där heller, framför allt inte när frakten kommer till...

tack för det ska hålla ögonen öppna. skulle vara kul och veta hur hojen går med slicks :tungan

FunkyFreak

Våga vägra Facebook
Gick med
25 May 2007
Hoj
Min första bandag på en våt Ring-Knutstorp:gnissla

Bifogat

• 656.jpg
    656.jpg
    40.1 KB · Visningar: 61

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR

Vad rekommenderar Sporthojs Vetenskapspanel? Vad har ni i era maskiner?

Castrol Race 1 eller Motul 7100 går nog på ett ut. Är det ingen större skillnad i pris så tycker jag du kan köra på Castrol.
Alternativet e att köpa OKQ8s SBK olja, samma standardisering som Motul o Castrol men halva priser. Risken är att vidhäftningsförmågan är sämre när oljan e kall, men det där e en vetenskap...

Jag gör det enkelt för mig; jag riskar inte på nåt jag inte e säker på. 1000:- olja ett par ggr per år i en hoj som jag lagt 200 tkr på känns helt ok.

niohundrasexton

Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Castrol Race 1 eller Motul 7100 går nog på ett ut. Är det ingen större skillnad i pris så tycker jag du kan köra på Castrol.
Alternativet e att köpa OKQ8s SBK olja, samma standardisering som Motul o Castrol men halva priser. Risken är att vidhäftningsförmågan är sämre när oljan e kall, men det där e en vetenskap...

Jag gör det enkelt för mig; jag riskar inte på nåt jag inte e säker på. 1000:- olja ett par ggr per år i en hoj som jag lagt 200 tkr på känns helt ok.

- Hmmm... Det är just mellan Race 1 och 7100 det står å väger. Race1 är ju billigare men Motul har ett sällsynt gott rykte...... Hos mig! :)

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR
- Hmmm... Det är just mellan Race 1 och 7100 det står å väger. Race1 är ju billigare men Motul har ett sällsynt gott rykte...... Hos mig! :)

Om det är första servicen du gör för att behålla garantin osv osv så skulle jag bli väldigt förvånad om du får välja olja. Jag skulle nog bara le och nicka så länge det är servicar under garantitiden vi pratar om.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR

Håller med föregående talare, även om jag inte tror det spelar hojen någon roll rent mekaniskt. Det jag däremot har hört talas om ett par gånger är att kopplingar har protesterat ett par gånger när det gjorts byten till andra oljor. Jag tror att risken är liten och jag kan heller inte förklara det tekniskt, men jag tycker du kan lita på Castrololjan och luta dig tillbaka. Jag körde som du alltid på Motul, V300 dessutom, när jag hade Duccen, och kör. Castrol Race 1 idag, så du e bland vänner. ;-)

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Jag kommer inom kort lägga upp bilder på mitt lilla projekt.
Har en S1000RR IDM tävlingshoj som jag ska bearbeta lite.
Finns dock inte mycket att göra, men ni får se inom kort vad som händer. :)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept