BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
...alltid slick för den finare gasresponsen och med Traction och Abs urkopplat, mest för att det blir enkelt att "leka" så det var inget *fan vad jag är ball inlägg...* :) //M

Är det något jag önskar för gatåka så är det möjligheten att koppla ur anti-wheelie men behålla traction control.

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
- Är jag en mes då, om jag kör i "Sport" medan jag kör-in den? :rodnar

Absolut inte:), jag körde också med sportmode i början men tröttnade ganska snart på gasresponsen och den alltför påträngande antiwheelien. Så det fick bli race eller slick oftast race då det känns tryggare att ha abs på bakhjulet när man lanesplittar. Det man bör vara medveten om är "anti stoppie" funktionen inte är inkopplad i dom två övre lägena.
Var med om en oförberedd händelse för några veckor sedan då det blev en panikbromsning. Fick snabbt upp hojen på framhjulet i typ 20-25m så nära balanspunkten att ytterligare bromstryck innebar kullerbytta. Då hade jag hellre kört på sportmode.
//Micke

sportbike

Guest
Kommer IF att ha samma premie nästa år eller omförhandlas den beroende på hur mycket ersättningskostnader modellen orsakat?

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
Kommer IF att ha samma premie nästa år eller omförhandlas den beroende på hur mycket ersättningskostnader modellen orsakat?

Kommer säkert justeras lite (till det sämre för oss) det gjorde det 2010 till 2011, med några hundringar.
//Micke

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Finns det hp data logger och lap timer till 10/11 också eller är det bara till 12:an?

Fulquotar mig själv som inläggslyft: någon som sitter inne med denna info?

Behöver man ett "hp instrument cluster" för att använda de och, i så fall, vad kostar ett sådant?

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
...Absolut :) Kul med ny färg också...

Jag torskade dit i våras då jag va nere hos Carsten i solna och lånade den över dagen, 28 mil senare i roslagen på vägar jag åkt i 10 års tid så stannade jag till i gottröra och ringde honom och frågade om man kunde ta bort "strypningen" för den kändes lite "trött" :D, då svarade han iskallt att : -jag börjar skriva ut ordern....

Jag har jue åkt sukiyaki på längden och tvären innan och väntat på något nytt hela tiden men det var väl bra att man inte gjorde det....

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=5383690#post5383690

Välkommen i gänget om du bestämmer dig, you wont regret it..//M

Inte bestämt mig än, men en blå vore nice :tummenupp

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR

Får jag vara nyfiken och fråga vad som får dig att välja en 12:a istället för en 10/11? Sitter själv med en 10:a och är i valet och kvalet om jag ska byta eller inte. Det andra alternativet är ju en Panigale men jag gillar BMW:n.

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Får jag vara nyfiken och fråga vad som får dig att välja en 12:a istället för en 10/11? Sitter själv med en 10:a och är i valet och kvalet om jag ska byta eller inte. Det andra alternativet är ju en Panigale men jag gillar BMW:n.

- Nja, man ska nog vara lite försiktig med första årsmodellen av en hoj. Kan vara bra att låta andra testa och utvärdera. Tänker på Panigalen då.

Last edited:

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj

En annan som förr övervägde en S1000RR.
http://www.s1000rrforum.com/forum/bmw-s1000rr-general-discussion/9991-bye-bye-s1000rr-dreams.html

:D
1150816492.jpg

sportbike

Guest

Well, en anledning kan kanske vara att jag valt att låta bli att åka hoj denna säsong av olika orsaker, och om jag ska köpa nytt till nästa säsong så vill jag ha det senaste, inte för att en -10:a eller -11a inte faller mig i smaken men eftersom hojen uppdateras kontinuerligt och kostar en slant så vill jag få valuta för stålarna.
Har lite problem med trasiga handleder med en kompis (tack Micar) letade fram ett par leverantörer av lite högre clipon:s så det kanske finns en lösning.
Gillade hojen när jag provkörde i alla fall trots att jag inte fick tid att prova alla olika program.

Time will tell, ball är den i alla fall.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept