BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Va sa ni nu då?! :banana

:yoparty

Jag o kompisen har anmält oss - någon mer som e på?! :yoparty

attachment.php

Bandag eller wsbk?

Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
:yoparty

Bandag eller wsbk?

3 dagars egen åkning 6-8 april / påsken 2012! :) Kommer du med? Jag o Micke, kompisen jag var nere på ringen med, kommer dit.

Är du verkligen helt 100 på det och att det står i de pappren med villkoren du fått hem? http://www.if.se/web/se/SiteCollectionDocuments/Private/MC/2011/MärkesMC_produktblad/BMW_32385_0.pdf sida två nere i faktarutan, det verkar inte finnas någon korrelation mellan ålder och lägre självrisk :tungan

...............

Bara för det hittade jag inte försäkringsbeviset, men jag är rätt säker. Jag förstår vad du menar, antar att det där "sport plus" är nåt som gäller våra "lite snabbare hojare" :tungan

Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Kolla in tråden "Fiver till Mugello" under bandagar här på SH eller gå direkt till www.fiver.se. Skynda dig nu så du får plats! :)

Just det, du kommer ju inte med från Svedala så konceptet med att frakta ned hojen slipper du. Fiver kan säkert boka en extra plats åt dig på själva bankörningen. Transport för hojen tor Mugello från Anderstorp samt 3 dagars körning kostar 13 500 kr, så du kan nog få till det lite billigare men i gengäld fixa transportn själv!

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Just det, du kommer ju inte med från Svedala så konceptet med att frakta ned hojen slipper du. Fiver kan säkert boka en extra plats åt dig på själva bankörningen. Transport för hojen tor Mugello från Anderstorp samt 3 dagars körning kostar 13 500 kr, så du kan nog få till det lite billigare men i gengäld fixa transportn själv!

Jag har precis mailat och frågat om paketpris ex frakt, vi får se vad de säger :)

Fan vad kul det vore med Mugello! Är inte det banan med den sjukt snabba rakan med en böj mitt på?

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Hoppas du kommer med! Vi "ringenrävar" måste hålla ihop! ;-)

Jepp, tror du har rätt, Pedrosa körde väl nära 340 km/tim, så det blir till att dreva om lite... :)

Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Hoppas du kommer med! Vi "ringenrävar" måste hålla ihop! ;-)

Jepp, tror du har rätt, Pedrosa körde väl nära 340 km/tim, så det blir till att dreva om lite... :)

Ni borde köra ned med van istället så vi kan stanna förbi på ringen före eller efter Mugello :)

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Bra idé men det så lång tid bara. 4 dagars restid bara tor Nürburgring... Vågar inte tänka på hur många dagar det blir till Mugello dessutom! :rolleyes:

Fiver var inte sugna på at erbjuda paket utan resa så jag har kontaktat Speer eftersom de inte hade påskarrangemanget på deras hemsida.

Kollade lite ombordfilmer från Mugello, ser att vara en grym bana!

Såg att de också hade två dagar på Hockenheim slutet på Mars, kanske blir det också...

Last edited:

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Nån som vet nåt mer om 2012:ans tekniska data usw?

2012 BMW S1000RR is a new motorsport which reportedly will have many changes from previous versions of the BMW S1000RR. Reportedly, the changes in 2012 BMW S1000R is on machine parts, electronic systems and also a new color. Changes to the engine, it will make the better engine performance and also provides a stable engine performance when we drive on the street. It is indeed a very good development, especially for those of you lovers of BMW Motorsport.

Of course we know that BMW S1000RR previous version using the engine capacity of 1000cc and capable of providing optimal power when we drive. However, we think that the problem on the BMW S1000RR previous version is on the chassis that are less stable and has a stiff impression. If this is the 2012 BMW S1000RR was released with the new changes, hopefully the problem has been fix by the designers of BMW S1000RR.

2012 BMW S1000RR Colors
Reportedly, the 2012 BMW S1000RR will be released in two different versions and also with the new colors. However, for now we are not certain about the two versions. As for the 2012 BMW S1000RR Release Date and also about a new colors, reportedly will revealed in Milano, Italy in November.* However for the exact release date of 2012 BMW S1000RR and also about the new colors, contact your BMW Motorcycle Dealer.
www.s1000rrforum.com

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Nån som vet nåt mer om 2012:ans tekniska data usw?

2012 BMW S1000RR is a new motorsport which reportedly will have many changes from previous versions of the BMW S1000RR. Reportedly, the changes in 2012 BMW S1000R is on machine parts, electronic systems and also a new color. Changes to the engine, it will make the better engine performance and also provides a stable engine performance when we drive on the street. It is indeed a very good development, especially for those of you lovers of BMW Motorsport.

Of course we know that BMW S1000RR previous version using the engine capacity of 1000cc and capable of providing optimal power when we drive. However, we think that the problem on the BMW S1000RR previous version is on the chassis that are less stable and has a stiff impression. If this is the 2012 BMW S1000RR was released with the new changes, hopefully the problem has been fix by the designers of BMW S1000RR.

2012 BMW S1000RR Colors
Reportedly, the 2012 BMW S1000RR will be released in two different versions and also with the new colors. However, for now we are not certain about the two versions. As for the 2012 BMW S1000RR Release Date and also about a new colors, reportedly will revealed in Milano, Italy in November.* However for the exact release date of 2012 BMW S1000RR and also about the new colors, contact your BMW Motorcycle Dealer.
www.s1000rrforum.com

Hmm, mycket gissningar och lite fakta....:va

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Hade ett litet garagemöte med Micke idag, han som va med till ringen, och vi var ganska överens om att den här hojen vi har duger en säsong till...:)

Jag är helt säker på att den duger resten av livet men det är ju inte det som det handlar om :)

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Gruppköp styrdämpare till S1000RR

Så här är läget gällande gruppköpet av styrdämpare;

Vi har ett pris på Öhlins styrdämpare till ett pris på 2900 kronor, ca 550 kronor i rabatt mot butikspris, om vi är minst 7 st.

Vi har hittat Bitubo till ca 2700 kr via svensk webshop, där vem som helst kan handla när som. Bra pris faktiskt.

När jag gjorde ett litet upprop via pm så visade det sig att alla inte var beredda att köpa direkt nu, utan vill vänta lite av olika anledningar, så vi förlänger uppropet tills vidare!

Så här e läget just!

1. Peter Pan
2. Hilding
3. Iridium
4. Sandman
5. johawima
6. Dansken
7. Teddy Twoface[/QUOTE][/QUOTE]

martin2011

Medlem
Gick med
21 May 2011
Hoj
s
Vad tycker ni om racetec k3 däcken som sitter på original?

Jag har förbrukat 2 par sådana på min andra hoj och dom blir fantastiska efter en stund på torr bana. Men jag är inte så imponerad vid kall vardagskörning och särskilt inte blöt körning, varken bana eller väg...

Jag har iallafall lyckats få ut 4-500 mil varav 2-3 bandagar. Helt ok hållbarhet enl mig.:tummenupp

Men det känns fel att lägga många mil vanlig körning på såna däck.
Blir nog ombyte till sportec m5 eller extrafälgar med nåt likn att ha för vägmilen.

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR

Jag har förbrukat 2 par sådana på min andra hoj och dom blir fantastiska efter en stund på torr bana. Men jag är inte så imponerad vid kall vardagskörning och särskilt inte blöt körning, varken bana eller väg...

Jag har iallafall lyckats få ut 4-500 mil varav 2-3 bandagar. Helt ok hållbarhet enl mig.:tummenupp

Blir nog ombyte till sportec m5 eller extrafälgar med nåt likn att ha för vägmilen.

Det har diskuterats en del kring däck tidigare, sök i tråden!

Generellt är det väl som du skriver dock, de är inge vidare kalla och man ska stå på rätt bra för att få upp bra temp. Och kasst våtgrepp relativt sett.

Kolla Dunlop Sportsmart!

FunkyFreak

Våga vägra Facebook
Gick med
25 May 2007
Hoj
(R1 -09 Såld), S1000RR -10 Till Salu, GSXR1100W -98

Fick min med M5or på:va Skulle ju varit K3or igentligen, men handlaren la på dessa istället (lite billigare väl)
Men! Måste få säga att dessa Sportec M5or gav mig en trygg känsla i vått. (Mina första 3 bandagar var blöta) Skulle själv nog kunna tänka mig mig dessa som "regn däck" Och som du nämner, ett par fälgar till med K3or eller K2or. Dunlup är väl årets däck har det set ut som.. Sportsmart värkar klara det mesta med sin NTEC och MT teknik. Eller GP RACER D211 fast dessa passar väl best i varmare bredgrader
men men... inga billiga däck är det heller:gnissla
Kanske göra ett gruppköp på fälgar?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar