BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Rykten säger brantare gaffelvinkel, längre hjulbas och en mindre lite mer motogp-liknande bakdel... men vad vet jag! :tungan

Ducati köper du för känslans skull, BMW för perfektionen...

Gör så här;

Ta minsta typens spärrskaft med bitshylsa på, sen får du krångla in handen lite, men det fungerar, lovar...

De undre skruvarna når du dessutom ed en lång bitsmejsel om du vrider styret max åt andra hållet. :tummenupp

Låter som köpläge tycker jag :banana

Går det till och med att nå den innersta skruven inuti kåpan som sitter under lyset? Jag kunde inte ens komma åt den med fingrarna

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
...............
Går det till och med att nå den innersta skruven inuti kåpan som sitter under lyset? Jag kunde inte ens komma åt den med fingrarna

Hmm, tror inte du skall in under något lyse. Det är endast två skruvar per sida, båda sitter genom en aluhylsa med krage som går genom en gummibussning.
Har en jäkligt bra bild i en pdf men vet inte hur jag klipper ut bilden,,,typ skärmdumpar, hur gör man?
Hela dokumentet e på 12 mb...

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Hmm, tror inte du skall in under något lyse. Det är endast två skruvar per sida, båda sitter genom en aluhylsa med krage som går genom en gummibussning.
Har en jäkligt bra bild i en pdf men vet inte hur jag klipper ut bilden,,,typ skärmdumpar, hur gör man?
Hela dokumentet e på 12 mb...

Alt + print screen?

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Vad betalar ni i försäkring på Era S1000rr? Finns det någon märkesförsäkring?

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Alt + print screen?

Händer ingenting, var dyker bilden upp sen? Någon mapp eller?

Edit; löste det men får bara fram BMP så det går inte att lägga in här. PM:a din mailadress eller maila mig så kan jag skicka en bra bild tillbaka. (Om du inte löst det än...)

Vad betalar ni i försäkring på Era S1000rr? Finns det någon märkesförsäkring?

IF har en märkesförsäkring. Jag betalar ca 9000:- helår helförsäkring i AB län (kranskommun till Stockholm). Måste dock ha den påställd hela året och kan gå ned till halvförsäkring när jag inte kör. Helt ok.

Last edited:

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Hoj

IF har en märkesförsäkring. Jag betalar ca 9000:- helår helförsäkring i AB län (kranskommun till Stockholm). Måste dock ha den påställd hela året och kan gå ned till halvförsäkring när jag inte kör. Helt ok.
...................................................

Det känns ju riktigt "humant"!

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR

Edit; löste det men får bara fram BMP så det går inte att lägga in här. PM:a din mailadress eller maila mig så kan jag skicka en bra bild tillbaka. (Om du inte löst det än...)

Du verkar ju märkt att skärmdumpen då hamnar i "clipboarden", bara att starta t.ex. paint, klistra in och sen spara och skriva jättebranamn.jpg så sparas den i jpeg och blir inte så satans stor!

...................................................

Det känns ju riktigt "humant"!

Märkesförsäkring i samarbete med IF, börja här http://www.if.se/web/se/Privat/Forsakringar/MC/Pages/BMW.aspx . Det är lite dyrare än för Peter om man fortfarande har sin ungdom kvar och dessutom bor innanför tullarna. Fortfarande väldigt bra jämfört med andra hojar i det här segmentet.

Last edited:

Svensson83

King
Gick med
31 Mar 2007
Hoj
Yamaha R6 2009
Någons som kan säga vad skillnaden är på årsmodell -10 och 11? förutom året, länka en sida eller nått liknande. tack

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Hoj
Ringde IF och kollade försäkringen på en S1000rr -10'a och jag skulle få betala strax över 9 Tsek per år för helförsäkring. Bad dem även att räkna på en CBR1000RA dvs fireblade med ABS enligt IF's Honda försäkring premien blev över 15 Tsek....

martin2011

Medlem
Gick med
21 May 2011
Hoj
s
Kåpglas

Tänkte skaffa ett högre kåpglas.

Någon som vet hur hotbodies, zero gravity & puig eller andra funkar? Jag tycker inte double bubble glasen verkar mycket högre än std rutan?
Överväger bmws högre originaltillbehör. Ser ut att kunna skydda bäst.

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR

Någon som vet hur hotbodies, zero gravity & puig eller andra funkar? Jag tycker inte double bubble glasen verkar mycket högre än std rutan?

Jag har en MRA double bubble, om jag inte missminner mig så är den faktiskt något högre än den högre originalrutan. Puig vet jag funkar också. Personligen gillar jag utseendet på double bubble mer än standardrutans utformning. Betydligt billigare än en rutan från BMW också förövrigt.

Ringde IF och kollade försäkringen på en S1000rr -10'a och jag skulle få betala strax över 9 Tsek per år för helförsäkring. Bad dem även att räkna på en CBR1000RA dvs fireblade med ABS enligt IF's Honda försäkring premien blev över 15 Tsek....

Glöm inte bort att kolla självrisker också! 12k för S1000rr, 25k för Hondas märkesförsäkring...

Någons som kan säga vad skillnaden är på årsmodell -10 och 11? förutom året, länka en sida eller nått liknande. tack

Tror det diskuterats tidigare i tråden men vi har väl nått den kritiska massa då folk inte läser igenom allting.

Svänghjulet som blev något tyngre bara, verkar vara en Superbike-beställning. Färgsättningar som försvann och någon som kom till. Enda sättet att utifrån skilja en thunder gray '10 från en '11 är ett litet hål i kopplingshandtaget som finns på '11-modellerna. Jag har kört båda och märker ingen som helst skillnad.

Last edited:

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Hoj
Glöm inte bort att kolla självrisker också! 12k för S1000rr, 25k för Hondas märkesförsäkring...

.................................................................

Jag vet att Suzuki har 25k i självrisk via märkesförsäkringen men jag trodde Hondas var lägre. När jag ringde IF ang bmw försäkringen så offererades jag 6k i självrisk på helårspremien på drygt 9k.

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR

.................................................................

Jag vet att Suzuki har 25k i självrisk via märkesförsäkringen men jag trodde Hondas var lägre. När jag ringde IF ang bmw försäkringen så offererades jag 6k i självrisk på helårspremien på drygt 9k.

Rätt säker på att de läst fel där, de har en "sport" och sen en "supersport". Sport har 6k och supersport 12k, antar att i sport så är t.ex. HP2an, men gissa vilken S1krr är
:banana

martin2011

Medlem
Gick med
21 May 2011
Hoj
s
Jag har en MRA double bubble, om jag inte missminner mig så är den faktiskt något högre än den högre originalrutan. Puig vet jag funkar också. Personligen gillar jag utseendet på double bubble mer än standardrutans utformning. Betydligt billigare än en rutan från BMW också förövrigt.

Tack, hade missat den. Ja den ser ännu högre ut och till bättre pris!
Gör den stor skillnad mot original för dig?
Jag är 188cm och får lägga mig helt platt med strupen på tanken vid >200 för att få nåt vidare skydd...

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR

Hade Puig på förra hojen - mycket bra kvalitet! :tummenupp

Rätt säker på att de läst fel där, de har en "sport" och sen en "supersport". Sport har 6k och supersport 12k, antar att i sport så är t.ex. HP2an, men gissa vilken S1krr är
:banana

Jag har 6K i självrisk. Men det har väl med åldern o göra det med...:tungan
Ett bra knep är att ringa flera gånger till samma bolag, efter ett par handläggare hittar men den där som inte har full koll och så får du en kanonförsäkring. Be om skriftlig offert först bara! :D

Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Det kan finnas platser kvar - Fiver till Mugello!

Jag o kompisen har anmält oss - någon mer som e på?! :yoparty

attachment.php

FunkyFreak

Våga vägra Facebook
Gick med
25 May 2007
Hoj
(R1 -09 Såld), S1000RR -10 Till Salu, GSXR1100W -98
Det kan finnas platser kvar - Fiver till Mugello!

--------------------------------------------------------------------------------

Jag o kompisen har anmält oss - någon mer som e på?!

:tunganHur gött hade inte det vatt.....

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR
Jag har 6K i självrisk. Men det har väl med åldern o göra det med...:tungan
Ett bra knep är att ringa flera gånger till samma bolag, efter ett par handläggare hittar men den där som inte har full koll och så får du en kanonförsäkring. Be om skriftlig offert först bara! :D

Är du verkligen helt 100 på det och att det står i de pappren med villkoren du fått hem? http://www.if.se/web/se/SiteCollectionDocuments/Private/MC/2011/MärkesMC_produktblad/BMW_32385_0.pdf sida två nere i faktarutan, det verkar inte finnas någon korrelation mellan ålder och lägre självrisk :tungan

Tack, hade missat den. Ja den ser ännu högre ut och till bättre pris!
Gör den stor skillnad mot original för dig?
Jag är 188cm och får lägga mig helt platt med strupen på tanken vid >200 för att få nåt vidare skydd...

Japp det är rätt stor skillnad om man försöker "krypa ihop" bakom kåpglaset. Jag är strax över 190 och sitter jag långt bak och lägger mig ner så har jag visiret 2 cm från kåpglaset men det är bara översta delen av hjälmen som kommer lite över.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...