Jag har funderat på det också eftersom jag gillar att kitta hojen med grejer. "problemet" är att jag är en högst medelmåttig förare så det gör egentligen till eller från vad jag har för hoj ens, än mindre vilken fjädring jag har. Jag kan inte ens justera in den rätt...
Egentligen borde jag köpa extra fälgar med regndäck, torrdäck, soppa och bandagar för pengarna. Men Öhlinare är ju så mycket sexigare...
Nja, visst är det rätt att lägga pengarna på däck, soppa o bandagar men jag tycker visst du ska köpa styrdämpare.
Den fjädring som sitter på idag räcker väl till de flesta av oss, det handlar om att justera in den, i värsta fall fylla på lite olja fram eller byta fjädrar. Båda att ställa in fjädringen och eventuella fjäderbyten kan du lätt få hjälp med på vanlig verkstad eller kunniga kompisar.
När det gäller styrdämparen, om jag summerar de sakkunniga jag pratat med, så är den lite för lätt när det går fort o lite för trög när det går långsamt - och den går inte att justera.
En skicklig förare kan bättre behärska sitationen när framhjulet lättar o vobblar till, det är vi som inte är så proffsiga som behöver hjälpen!
Därför köper jag styrdämpare. Och tills jag blir proffsig , så köper jag mig lite mer marginaler helt enkelt!
Nuff said!
Edit; däremot skulle du nog kolla priser hemma hos dig, även om vi får lite bättre pris är det inte säkert att det + frakt till Tyskland blir bättre än vad du kan köpa för. Men sätt upp dig på listan så får vi se!
Last edited: