1: Inställning av fjädring. Original är den väl mjuk. Hur kan man få hjälp av någon att få en bra grundinställning?
har du provat inställningarna för banåning som du har i manualen?
Man kanske ska börja där.![]()
Jag har själv aldrig provat de men jag har inte kört hojen på kortbana än. På gata kör jag med excentern på stötdämparen i det högre läget och fjädringen i mellanläget med något klick extra kompa och mindre retur fram och bak. Funkar kanon för mig.
Här finns en del matnyttigt om fjädringsinställning. (Börjar vid 3,30.)[YOUTUBE-ID]VIFRtMC4jug[/YOUTUBE-ID]
Synd bara att man inte har en rr-bana på bakgården så man kunde gå ut direkt och prova.
Har nu tagit min s1000 för en första sväng på bana. En fantastisk maskin men det är ett par smågrejer jag vill ändra. Hoppas någon av er kan hjälpa mig.
1: Inställning av fjädring. Original är den väl mjuk. Hur kan man få hjälp av någon att få en bra grundinställning?
2: Styrdämpare. Även den på tok för mjuk. Vad ska jag byta mot och var får man tag på en sådan till ett rimligt pris. Behöver inte va värsta värsta, men åtminstone ställbar. Öhlins SD033 kostar tydligen 3500kr![]()
Vore jävligt hyggligt om jag kunde få lite hjälp med inställning. Jag väger ca 80kg.
Ett gruppköp är definitivt av intresse. Ni experter får bestämma vad som är mest prisvärt.
1.
Jag kan hjälpa dig. Vi har justerat lite fjädring bland s1000rr ägare här på tråden tidigare och det är inte så svårt.
Vad väger du? Framgaffeln kan behöva antingen några ml extra gaffelolja eller en storlek hårdare fjädrar om du väger över 80 kilo eller kör lite hårdare.
2.
Håller med och jagar själv styrdämpare. Polaren ska också ha så vi kan göra ett gruppköp om du är intresserad.
Öhlins är dyrt som du säger, Bitubo och WP är också bra och kostar ca 1000:- mindre.
Öppen för förslag, har inte så bråttom men till nästa säsong skall det sitta en ny styrdämpare på, det är ett måste.
...jag är på, en styrdämp är ett måste, åker inte nästa säsong utan det ... Lite annat som ska införskaffas med eftersom jag och obelix trillade ner i grytan när vi var små![]()
Ok, då kör vi ett litet upprop för gruppköp av styrdämpare till S1000RR;
Klipp in ert namn i listan nedan utan att ta bort några andra namn. Inte bindande utan ett underlag för mig att få till ett bra pris. Kommer kolla på olika modeller och så tar vi beslut här på tråden o via pm innan vi slår till.
1. Peter Pan
2. Hilding
3. Iridium
4. Sandman
5. johawima
Ok, då kör vi ett litet upprop för gruppköp av styrdämpare till S1000RR;
Klipp in ert namn i listan nedan utan att ta bort några andra namn. Inte bindande utan ett underlag för mig att få till ett bra pris. Kommer kolla på olika modeller och så tar vi beslut här på tråden o via pm innan vi slår till.
1. Peter Pan
2. Hilding
3. Iridium
4. Sandman
5. ?
Posta gärna resultatetni tråden. Jag är intresserad av en styrdämpare men sätter inte upp mig på listan för jag köper mest troligt en öhlinare. Man måste ju stödköpa i dessa tider och främja den svenska ekonomin![]()
..... det var länge sen man hörde ! MERA BILDER från dig peter...![]()
Posta gärna resultatetni tråden. Jag är intresserad av en styrdämpare men sätter inte upp mig på listan för jag köper mest troligt en öhlinare. Man måste ju stödköpa i dessa tider och främja den svenska ekonomin![]()
...har nog iskallt räknat med att Peter kollar runt just efter öhlins så sätt upp dig du så vi kan pressa priset lite meraKommer nog "stödköpa" lite mer saker därifrån känns det som, det har jue funkat bra på mina tidigare moppar.../M
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |