BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Blir ägare till en fin S1000RR -11 blå,vit,röd, så jag tänkte lägga touringen på hyllan och börja köra riktig hoj istället :)
Ryktet säger att Freddy Papunen har haft hojen i sin depå under 2011, och den har gått max 10 mil :)

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Kan bara gratulera, du kommer inte bli besviken! :)
Bättre julklapp finns inte!

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Blir ägare till en fin S1000RR -11 blå,vit,röd, så jag tänkte lägga touringen på hyllan och börja köra riktig hoj istället :)
Ryktet säger att Freddy Papunen har haft hojen i sin depå under 2011, och den har gått max 10 mil :)

Grattis! Glöm inte att trycka bort DTC:n, annars får du byta signatur i dina inlägg :)

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Grattis! Glöm inte att trycka bort DTC:n, annars får du byta signatur i dina inlägg :)

Hojen har bara gått 17km, måste köra in den först innan den blir rolig ;) Stefan på Bavaria i Solna ringde mig och berättade att jag kommer få fri försäkring mot en liten extra kostnad fast jag bara är 27 år gammal. Riktig bra service från deras sida, tyvärr så slutar de med MC-försäljningen nu, och kommer bara rikta in sig på bilar. *suck*

Kommer bli en grym säsong 2012! DTC:n kommer väl åka av efter jag har vant mig lite med hojen. Snart är våren här. Syns gubbs!

Mvh /Tobbe85

Last edited:

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR
Hallå ! - raceabs, tractionkontroll, launchcontroll, gascontroll, bromscontroll, snöcontroll, - den har allt! :fakta:hihi

Bild nedan: Jultomten på barmarksträning.

Kudos om du fortfarande kör hoj i Stockholmsområdet! :p

Jag putsade upp henne ordentligt efter en sista tur 6:e december och det är klart senaste på året jag kört, var inte jättebehagligt heller!

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR
Glömde ju skriva i förra inlägget: God jul på er! Vi får styra upp någon liten träff i början av nästa säsong!

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Hojen har bara gått 17km, måste köra in den först innan den blir rolig ;) Stefan på Bavaria i Solna ringde mig och berättade att jag kommer få fri försäkring mot en liten extra kostnad fast jag bara är 27 år gammal. Riktig bra service från deras sida, tyvärr så slutar de med MC-försäljningen nu, och kommer bara rikta in sig på bilar. *suck*

Är det bara ava som kan serva hojen nu i stor Stockholm??
Om det är så är det ju katastrof från BMWs sida :(

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Är det bara ava som kan serva hojen nu i stor Stockholm??
Om det är så är det ju katastrof från BMWs sida :(

Jag tror det bara handlar om Mc-Försäljningen som försvinner men jag är ju inte riktigt 100% på det, men jag kan bolla frågan till Stefan när jag pratar med honom i veckan nu. Jag har hört så mycket dåligt om AVA så där kommer jag inte lämna in hojen. Så jag håller tummarna för att Bavaria kommer serva min hoj i framtiden.

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Vet inte om ava är bra eller inte men tanken att jag måste åka 7 mil för att serva hojen skrämmer mig :(.
Som jag vet så är det bara Bavaria och AVA som servar BMW i stor Stockholm och det tycker jag är under all kritik då BMW har sålt så många hojar de senaste åren. Man måste ju kunna erbjuda kunder en bra servis om man vill behålla kunder.

sportbike

Guest
Vet inte om ava är bra eller inte men tanken att jag måste åka 7 mil för att serva hojen skrämmer mig :(.
Som jag vet så är det bara Bavaria och AVA som servar BMW i stor Stockholm och det tycker jag är under all kritik då BMW har sålt så många hojar de senaste åren. Man måste ju kunna erbjuda kunder en bra servis om man vill behålla kunder.
Mc-Proffsen servar BMW också.

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR
Precis, MC-Proffsen i Hägersten är bra och väldigt många i BMW-klubben gillar dem. AVA har jag börjat bättre saker om än tongångarna för kanske två år sedan.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Ingen firma är perfekt men AVA fungerar bra. De är stora och tyvärr så är det oftast klagomålen som klingar mest på såna här sajter. Har servat BMWn där (köpte inte hojen där) och det har gått både snabbt o bra.

Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
God jul! Sprang på detta på Ebay, en liten julklapp? http://viewitem.eim.ebay.se/Auspuff...-2010-2011-S-1000-RR-CARBON/200666075647/item Alltså ett helsystem från Akrapovic för 8900kr ink frakt. Kan det bli bättre?

Låter nästan för bra.... Ska du ha ett sådant system så är det nog bara att slå till. Skulle nog dra ett mail till dem o kolla att allt verkar ok. Glöm inte att mappa den också, annars går den tunt på höga varv vilket kan bli dyrt.

Sen en liten varning / glädjedödare; tänk på att du kan få problem med ljudvolymen på banköringar.

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Det är ett fint system, hade också köpte det om jag vore dig. Det finns ett som heter EVO som är lättare och kostar dubbelt så mycket.. Detta är med andra ord rätt system. Akrapovic är ju dessutom det som används mest. Se till att du får med en DB-killer för ljudvolymen. Den mullrar på riktigt gött och låter ganska mycket, men man ska klara sig utan. Det har jag gjort hittills :)

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Det är ett fint system, hade också köpte det om jag vore dig. Det finns ett som heter EVO som är lättare och kostar dubbelt så mycket.. Detta är med andra ord rätt system. Akrapovic är ju dessutom det som används mest. Se till att du får med en DB-killer för ljudvolymen. Den mullrar på riktigt gött och låter ganska mycket, men man ska klara sig utan. Det har jag gjort hittills :)

Har du kört bana med ett sådant system o klarat av ljudmätningar? Jag struntar i ljudet, är så gammal så jag börjar gilla att det låter så lite som möjligt. Men vikten däremot....

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring