alltså det där är akras rostfria system, dom kostar inte mycket mer än så där, däremot det systemet som är i titanium kostar nästan dubbla pengen...
Jag hörde med Stefan på Bavaria, och han bläddrade i sin katalog ang ett slip-on till hojen, och det kostade 8k och det var ett från akrapovic. Så 900kr mera för ett helsystem måste ju vara billigt. God fortsättning pojkar Jag kommer nog ha hojen orginal till att börja med. Stör jag mig förmycket på att den är slö så får man väl köpa helsystem, pc5 och filter. Men det är nog lika stor risk som att världen går under i morgon.
/Tobbe85
Kan man montera en Öhlins styrdämpare där orginaldämparen sitter eller måste den sitta vid gaffelkronan?
Fick vi någon besked om det går att uppgradera styrdämparen i en 10 eller 11 till en BMW orginal 12:a?
Jag antar att ni alla var ute och åkte idag. Riktigt skönt faktiskt.
God fortsättning!
Som jag förstått det hela så är det priset på en Race system (enbart för bana) Men den som heter ABE (tror jag) är gat legal. För den har en gasventil med i systemet. Enligt Akra själv så låg db på 101,8 på orginalet, och 102.0 på Akras ABE Evo system. Önska mig själv ett sådant med alla tillbehören. Men tomten behölt väl det för sig själv..
http://www.akrapovic.com/typo3conf/..._bmw_s_1000_rr/bmw_s1000rr_10_2011_evo_sl.pdf
http://www.akrapovic.com/motorcycle-exhaust/products/bmw/model/s1000rr-2010/racing-d0c26b5a47/
peter, om du kör med race systemet så spar du ca 10 kg, oavsett om du kör med rostfritt eller titanium.. det är rostfritt som du kan få för runt 8000-10,000:- om du vill ha titanium så får du räkna med ca 18,000:-
men ljudet är bara att glömma tyvärr... dom bygger system efter europa standard som är 105 db.
sätter du däremot en db killer så funkar det. vi körde ju med Arrows titanium system i år och det fungerade bra ljudmässigt med db killer... man pratar att du tappar kanske 3-5 hästar med db killer, men det får man ta
Godmorgon pojkar! Ämnet har säkert kommit upp innan men jag har en fråga ang korta kopplings&bromshandtag till hojen. Har för mig att man inte kan köpa vilka som helst till hojen. Har hittat en del på Ebay för runt 6-700kr som verkar helt ok. Men om de inte fungerar så är det ju 2 tankar och en fika på rosen som går till handtag jag inte kan använda. Någon av er som kör med ett märke som ni är nöjda med?
Mvh /Tobbe85
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |