BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
...mina fyra fälgar räcker bra :) Såg att du var linslus i motorrad angående ringen också, då ska vi se Moderator check, med i tidningen check, stå på startlinjen i rookie che...... //M

Var e min Motorrad då?! Till och med tjejen tyckte det var länge sedan den kom. (Hon märker tydligt när den kommer eftersom jag e frånvarande under ett par timmar så fort jag fått den - typ koma säger hon. Förstår inte vad hon menar...)

Har det kommit en ny efter nov-dec numret?

Last edited:
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
...jag fick två *visslar oskyldigt*....

Var e min Motorrad då?! Till och med tjejen tyckte det var länge sedan den kom. (Hon märker tydligt när den kommer eftersom jag e frånvarande under ett par timmar så fort jag fått den - typ koma säger hon. Förstår inte vad hon menar...)

Har det kommit en ny efter nov-dec numret?

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Ska man läsa Motorrad, så rasar hela skiten efter 2500mil, den får nog stå i garaget nästa år och Hondan får gå.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
För att fortsätta på diskussionen om lap timers; det verkar som att man med en Starlane Stealth (eller många andra lap timers med GPS), och den programvara man kan ladda hem gratis till den (Digiware MMX), kan exportera CSV-filer vilka man sedan med Dashware, http://www.dashware.net/ och som kostar 40 dollar, kan kombinera filmer från en kamera, t.ex. GoPro, och informationen (hastighet och GPS-position) från lap timern.

Verkar onekligen lockande att kunna se film, hastighet och position på en banskiss...

Ett exempel;

http://www.youtube.com/watch?v=xNon-fQfQwY

Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
För att fortsätta på diskussionen om lap timers; det verkar som att man med en Starlane Stealth (eller många andra lap timers med GPS), och den programvara man kan ladda hem gratis till den (Digiware MMX), kan exportera CSV-filer vilka man sedan med Dashware, http://www.dashware.net/ och som kostar 40 dollar, kan kombinera filmer från en kamera, t.ex. GoPro, och informationen (hastighet och GPS-position) från lap timern.

Verkar onekligen lockande att kunna se film, hastighet och position på en banskiss...

Ett exempel;

Ser ju riktigt intressant ut.... Forska vidare min vän ;-) , när du har tagit fram det perfekta paketet så gör vi ett gruppköp! :)

FunkyFreak

Våga vägra Facebook
Gick med
25 May 2007
Hoj
(R1 -09 Såld), S1000RR -10 Till Salu, GSXR1100W -98
Haha ja!.. Hemskt vad långt in i kurvan han bromsa oxå? Och sen då... Försvann han i horizonten med en MV-agusta på maxvarv efter sig:arsele

Det var interesant och få se Troy's val av spår iaf:)
Lite avis på er som skall dit är man allt...

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Tjena pojkar! Om vi skulle dra ihop lite S1KRR folk och sätta oss på en pub i sthlm och prata om den kommande säsongen, nya balla uppgraderingar mm? Kom gärna med förslag om datum och plats.

/Tobbe85

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
jag har blivit kär i s1000rr så jag slösar lite för mycket tid att läsa om den/kolla på filmer om den. Snubblade över denna bild. Tyckte den skulle passa in här. wallpaper-899394.jpg

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
jag har blivit kär i s1000rr så jag slösar lite för mycket tid att läsa om den/kolla på filmer om den. Snubblade över denna bild. Tyckte den skulle passa in här.

Bra tänkt! Det är för lite bilder! (Det går vilt till på smc:s grundkurser nu för tiden, för det är väl där bilden e taget eller hur?)

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
...där ser man jue tydligt hur dålig "väghållning" våra tyska raketer har så vi får gå över till aprilia istället enligt diverse trådar här på forumet... :) Hur många här inne har satt snabbgas på sina S1000 RR ? Resultatet ? Bra eller overkill ? Tycker den är lite "seg" original om ni fattar vad jag menar... //M

jag har blivit kär i s1000rr så jag slösar lite för mycket tid att läsa om den/kolla på filmer om den. Snubblade över denna bild. Tyckte den skulle passa in här. View attachment 351164

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
SNIPP! Hur många här inne har satt snabbgas på sina S1000 RR ? Resultatet ? Bra eller overkill ? Tycker den är lite "seg" original om ni fattar vad jag menar... //M

En till som undrar!
Hoppas dock att rullen inte blir nämnvärt tyngre, tycker att returfjädern är onödigt hård som det är nu. Får känslan av att man behöver hålla i för hårt.
Man kanske borde byta ut fjädern, eller justera. Någon som provat?
Eller så struntar man i snabbgas, och monterar en on/off brytare till gasspjället! Problem solved:).

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
En till som undrar!
Hoppas dock att rullen inte blir nämnvärt tyngre, tycker att returfjädern är onödigt hård som det är nu. Får känslan av att man behöver hålla i för hårt.
Man kanske borde byta ut fjädern, eller justera. Någon som provat?
Eller så struntar man i snabbgas, och monterar en on/off brytare till gasspjället! Problem solved:).

Jag har Alpha racings snabbgas och det blir betydligt bättre. Nästan så man kan ha ännu mer utväxlad/ kortare gas.
Definitivt bra investering. Inget problem med "tröghet".

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Kanske får ta och beställa ett då nu när man har konto hos Alpha. Behåller man original gummit eller måste man skära bort det?

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring