BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Tjena. Tänkte bara höra med er vart och hur mycke ni betalar i försäkring på era
bmw s1000rr? Jag är 27år och funderar starkt på att köpa en ny. Hur funkar det med vagnskadan när dom är nya, måste man ha helförsäkring eller kan man ha halv då?

Här kan du läsa lite om If´s försäkring (pdf).
http://www.bmw-motorrad.se/se/sv/index.html
Vilken zon du tillhör kan du få fram på If´site.
//Micke

Last edited:

rickardl

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2011
Hoj
BMW S1000RR -11
Tjena. Tänkte bara höra med er vart och hur mycke ni betalar i försäkring på era
bmw s1000rr? Jag är 27år och funderar starkt på att köpa en ny. Hur funkar det med vagnskadan när dom är nya, måste man ha helförsäkring eller kan man ha halv då?
Betalar 13500 helår hos IF och är 24 år (zon 3). BMW står inte för vangnskada första året så det får du punga upp för själv. Trafikförsäkring för mig hos andra bolag kostar runt 25000/år så IF's märkes tycker jag är helt ok.

Kalle_Duke

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2010
Hoj
2011 Bmw S1000RR
Tack så mycket. Tycker 13 tusen inte är så farligt:)

Vart helt såld då jag var och provkörde en s1000rr förra veckan.

Har läst om nåt som heter slick mode. men den jag körde hade bara regn, sport och race. Frågan är helt enkelt om man kan ställa in den så det går att wheela som man vill? :D

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Tack så mycket. Tycker 13 tusen inte är så farligt:)

Vart helt såld då jag var och provkörde en s1000rr förra veckan.

Har läst om nåt som heter slick mode. men den jag körde hade bara regn, sport och race. Frågan är helt enkelt om man kan ställa in den så det går att wheela som man vill? :D

Du tar bort sadeln och stoppar i en liten plastmojäng (som du får med hojen) i en kontakt och sedan kan du välja "Slick" och wheela i max fem sekunder och 23 grader. Du kan lämna mojängen i kontakten så att Slick alltid är tillgängligt.

Det andra alternativet är att stänga av DTC när du startar hojen, då kan du wheela precis hur mycket du vill. Själv brukar jag köra med Slick så gott som hela tiden.

Last edited:

givetvis

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2011
Hoj
-10 BMW S1000RR
Du tar bort sadeln och stoppar i en liten plastmojäng (som du får med hojen) i en kontakt och sedan kan du välja "Slick" och wheela i max fem sekunder och 23 grader. Du kan lämna mojängen i kontakten så att Slick alltid är tillgängligt.

Det andra alternativet är att stänga av DTC när du startar hojen, då kan du wheela precis hur mycket du vill. Själv brukar jag köra med Slick så gott som hela tiden.

har hojen (köpte beg.) och fick inte med plastmojängen.
Någon som vet vad man kan få en sådan för? Kan inte vara många kronor.
Föjdfrågan är då.. Är det något annat man får med vid nyköp som man borde känna till?

// M

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
06 Yamaha R6 Såld!! BMW S1000RR Såld!! Mv Agusta F4 R312 Såld! GSXR 750 L0 Såld! GSXR 750 K9 Såld! CBR1000RR 08 Såld! GSX-R 750 L1 Såld S1000rr 2012 Såld
Import från tyskland.
350 mil. Fullutr. Mfärgerna. Som ny. 130K hemma och färdig.
Får den nästa vecka då skyltarna väntas dimpa ner i brevlådan.
Knappt sugen.:rock

Då får man gratulera! Hoppas på mina plåtar denna veckan! :yoparty Hämtade oxå min i Tyskland men en Acid-green med 870 mil på mätaren.

http://imageshack.us/photo/my-images/195/img0072vi.jpg/

Hur löser du det med att få tillbaka den Tyska momsen IOM att du åker på den Svenska? Är det krångligt och mycket papper som ska fyllas i?

Mvh Jimmy

Last edited:

Pirate

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2009
Hoj
Ingen just nu
Är det mobile.de och ebay.de som gäller för köp av S1000RR i Tyskland ?

Svenska priser är ju svinhöga i jämförelse.

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
Laptimer original ...

...när jag var och hämtade knarren efter första service så verkar dom ha monterat ett extremt lätt framhjul med helium i :yoparty Vet inte att jag bad om det :tungan !

Någon som har den originalmonterade Bmw Laptimern och vet om man måste köpa sändaren från bmw som gör att man blir delägare och får en aktiepost i Bmw med tanke på priset bara för att få en komplett laptimer, eller funkar den med AIM:s sändare ?? Någon som har prövat detta ? Har försökt få svar från flera håll men det är extremt svävande svar...:huvet//M

givetvis

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2011
Hoj
-10 BMW S1000RR
Då får man gratulera! Hoppas på mina plåtar denna veckan! :yoparty Hämtade oxå min i Tyskland men en Acid-green med 870 mil på mätaren.

http://imageshack.us/photo/my-images/195/img0072vi.jpg/

Hur löser du det med att få tillbaka den Tyska momsen IOM att du åker på den Svenska? Är det krångligt och mycket papper som ska fyllas i?

Mvh Jimmy

Jag lät en polare som jobbar med import lösa allt till mig.
Det är lite halvknepigt det där med momsen.
Om hojen har gått mer än 600 mil och är mer än 6 månader gammal slipper du den svenska momsen :)
Tyska momsen slipper du bara om du har ett företag som köper den.
Men det är lite av en "gråzon" så var försiktig med det där..

Bästa tips är Mobile.de. Hitta någon som kan plocka hem den via företaget (Slipp tyska momsen) Ta en som har gått mer än 600 mil o är mer än 6 mån gammal så slipper du även den svenska.
Är du beredd med lite meck kan du spara upp emot 30-50K på detta men det kommer ta en stund..

Lycka till o hoppas du får tag i en riktigt goding..

Last edited:

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
06 Yamaha R6 Såld!! BMW S1000RR Såld!! Mv Agusta F4 R312 Såld! GSXR 750 L0 Såld! GSXR 750 K9 Såld! CBR1000RR 08 Såld! GSX-R 750 L1 Såld S1000rr 2012 Såld
Om hojen har gått mer än 600 mil och är mer än 6 månader gammal slipper du den svenska momsen :)

Nja, moms/Mvst slipper du aldrig ifrån, hur du än gör. Antingen får man betala den Svenska på 25% eller den Tyska på 19%.

Men det är ju helt rätt det du skriver att hojen/bilen måste ha gått minst 600 mil och vara 6 månader gammal för man inte ska bli debiterad moms i Sverige. Sen är det ju ingen jätte-katastrof om man nu skulle tvingas betala svensk moms på en "ny" hoj under 600 mil då man numera även som privatperson kan få tillbaka den tyska.

http://www.handelskammer.se/news/undvik-dubbelbeskattning-naer-du-koeper-bil-eller-bat-i-tyskland

Hursomhelst, grattis till en kanon-hoj! Fick mitt besked om ursprungskontroll & tillfällig reg idag så nu väntar jag bara på plåtarna! :D

Mvh Jimmy

Last edited:

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Hoj
ECX125

Det är ingen gråzon, det är en svart zon. Bedrägeri!

Bästa tips är Mobile.de. Hitta någon som kan plocka hem den via företaget (Slipp tyska momsen) Ta en som har gått mer än 600 mil o är mer än 6 mån gammal så slipper du även den svenska.
Är du beredd med lite meck kan du spara upp emot 30-50K på detta men det kommer ta en stund..

Lycka till o hoppas du får tag i en riktigt goding..

Låter också som bedrägeri i min ögon!
Drar du av momsen i ena landet ska den betalas i andra:pungt
Du kan aldrig komma runt detta faktum!

Fördelen med 6mån/600mil e att du kan välja vilken moms som skall betalas, tysk 19% eller svensk 25% men alternativet ingen moms finns inte.... som jemej redan skrivit....

Last edited:

Kalle_Duke

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2010
Hoj
2011 Bmw S1000RR
Är i valet mellan motorsport färgen eller den svarta. Försäljaren sa att den skulle vara mer lättsåld med motorsport färgen. Är jag dum som köper en svar?

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
:tungan

Beror lite på. Mobile.de är som blocket (fasta priser) och ebay är som... Ja, ebay...

Är i valet mellan motorsport färgen eller den svarta. Försäljaren sa att den skulle vara mer lättsåld med motorsport färgen. Är jag dum som köper en svar?

Svart var mitt förstaval när jag skulle köpa men min bonus kom en månad för sent så de sålde den. Jag tycker den är snyggast och den har svart sving vilket jag gillar.

I början gillade jag motorsportfärgerna bäst men nu tycker jag den ser lite... Konstig ut.

Kan tillägga att jag har en acidgreen.

Det är ingen gråzon, det är en svart zon. Bedrägeri!

Låter också som bedrägeri i min ögon!
Drar du av momsen i ena landet ska den betalas i andra:pungt
Du kan aldrig komma runt detta faktum!

Fördelen med 6mån/600mil e att du kan välja vilken moms som skall betalas, tysk 19% eller svensk 25% men alternativet ingen moms finns inte.... som jemej redan skrivit....

Det som förvirrar lite är väl att om du köper en hoj som ägts av en privatperson i Tyskland så är tysk moms redan betald och du behöver inte betala den som svensk köpare? Då är frågan bara omdu betalar svensk moms eller inte antar jag?

Last edited:

givetvis

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2011
Hoj
-10 BMW S1000RR

Nja, moms/Mvst slipper du aldrig ifrån, hur du än gör. Antingen får man betala den Svenska på 25% eller den Tyska på 19%.

Men det är ju helt rätt det du skriver att hojen/bilen måste ha gått minst 600 mil och vara 6 månader gammal för man inte ska bli debiterad moms i Sverige. Sen är det ju ingen jätte-katastrof om man nu skulle tvingas betala svensk moms på en "ny" hoj under 600 mil då man numera även som privatperson kan få tillbaka den tyska.

http://www.handelskammer.se/news/undvik-dubbelbeskattning-naer-du-koeper-bil-eller-bat-i-tyskland

Hursomhelst, grattis till en kanon-hoj! Fick mitt besked om ursprungskontroll & tillfällig reg idag så nu väntar jag bara på plåtarna! :D

Mvh Jimmy

Nu köpte jag en inkl tysk moms o kommer slippa svenska då den kommer ha gått 600 mil när denn reg bes.

Jimmy. Hur lång tid tog det för dig att få besked om ursprungskontroll från det att du skicka in det. Har väntat 1 vecka nu o det kliar i hela kroppen. Vet ni något sätt att påskynda processen?

Mvh //m

:tungan

Beror lite på. Mobile.de är som blocket (fasta priser) och ebay är som... Ja, ebay...

Svart var mitt förstaval när jag skulle köpa men min bonus kom en månad för sent så de sålde den. Jag tycker den är snyggast och den har svart sving vilket jag gillar.

I början gillade jag motorsportfärgerna bäst men nu tycker jag den ser lite... Konstig ut.

Kan tillägga att jag har en acidgreen.

Det som förvirrar lite är väl att om du köper en hoj som ägts av en privatperson i Tyskland så är tysk moms redan betald och du behöver inte betala den som svensk köpare? Då är frågan bara omdu betalar svensk moms eller inte antar jag?

Om du köper från en privatperson är momsen redan betald. Då är där ingen extra tysk moms som tillkommer. Men om den är för ny eller har gått för få mil när den kommer hem åker du på 25% moms i sverige.
Kan iofs i vissa fall tom vara värt det när man jämför priserna mellan länderna. Men det blir helt klart billigast med en privatsåld i Tyskland som ligger under reglerna för en begagnad motorcykel :)

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...