BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
De allra första hade någon form av genomskinliga plastbananer på, men min som är uthämtad i början på maj förra året har de här svarta skydden. Enligt vad jag läst om det hela på s1000rrforum så ska det ingå att montera dem i uppackningschecklistan, har man inga så är det nog oundvikligt att man kommer repa svingen med hälarna på stövlarna.

Som du såg, så var repor redan ett faktum! och det blev ju inte direkt
färre av dom under dagen på Arlanda:huvet.
//Micke

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Har någon hört några rykten om nästa s1000rr? Jag tycker mig ha hört att den kommer nästa säsong. Eftersom både Honda och Ducati enligt rykten ska komma med helt nya hojar i stora klassen så ser det ut att bli ännu ett intressant modellår.

aftersun

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2009
Hoj
s1000rr -11
Monterade R&G hållare tillsammans med Rizoma blinkers igår. Säg till om ni vill ha upp ett par bilder på det hela. Kan varmt rekommendera skylthållaren, det är förbaskat liten.

aftersun

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2009
Hoj
s1000rr -11
Kör rätt ofta med passagerare på min tusen, är det lämpligt att ändra fjädringen när man kör med passagerare?

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
06 Yamaha R6 Såld!! BMW S1000RR Såld!! Mv Agusta F4 R312 Såld! GSXR 750 L0 Såld! GSXR 750 K9 Såld! CBR1000RR 08 Såld! GSX-R 750 L1 Såld S1000rr 2012 Såld
Monterade R&G hållare tillsammans med Rizoma blinkers igår. Säg till om ni vill ha upp ett par bilder på det hela. Kan varmt rekommendera skylthållaren, det är förbaskat liten.

Absolut! :) Upp med bilder NU! :D

Har själv lite funderingar på att "pimpa" så det vore intressant att se hur det ser ut. Hade själv Rizoma på min förra R6´a (Skylthållare & Blinkers) och dom var riktigt snygga..

Mvh Jimmy

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Hoj
ECX125
Om du köper snabbgasen från Alpha racing så finns det inga nackdelar känner jag. Slaget blir kortare men inte dramatiskt. Det skulle kunna vara ännu kortare utan att bli för känsligt, men du kan utan problem köpa den och använda den både i trafiken, bankörning eller för tävling.

Nu har jag fått testat snabbgasen från Alpha och styrdämpare från Bitubo.

Snabbgasen gär det bättre men jag skulle gärna haft ännu kortare slag.
Cykeln blir känsligare precis när man går på gas och mitt i en kurva vid gaspåslag får man vara lite stadig på hand.

Styrdämparen var det som gjorde mest skillnad för körningen. Bitubon är ställbar i 18 lägen och jag hade den i slutet på dagen på 12 och då fanns det bara små små tendenser till att vilja snedställa styret kvar. Väldigt trygghet att slippa oroa sig för att få nedslag med framhjulet mot styrstoppet i 200+ km/h!

aftersun

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2009
Hoj
s1000rr -11
Yes, lägger upp såfort jag fått blinkersen att funka. Vet inte hur ni andra gjort som bytt blinkers men jag laddar upp en ihopknåpad bild som beskriver hur det ser ut original.

skylthllarekitbild.png

Som ni ser blir 2 blinkerskabel någonstans på vägen bara 1 kabel original. Mina nya rizoma led-blinkers har naturligtvis två trådar - jag nu måste ansluta till en kabel.. hur går jag tillväga?

Tack på förhand.

SteveB

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2010
Hoj
-01 R1 Turbo
Yes, lägger upp såfort jag fått blinkersen att funka. Vet inte hur ni andra gjort som bytt blinkers men jag laddar upp en ihopknåpad bild som beskriver hur det ser ut original.

skylthllarekitbild.png

Som ni ser blir 2 blinkerskabel någonstans på vägen bara 1 kabel original. Mina nya rizoma led-blinkers har naturligtvis två trådar - jag nu måste ansluta till en kabel.. hur går jag tillväga?

Tack på förhand.

Du måste hitta den bruna -/jorden i kabelstammen!
Sen har du ju en plus för vänster och en för höger.
/S

aftersun

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2009
Hoj
s1000rr -11
Du måste hitta den bruna -/jorden i kabelstammen!
Sen har du ju en plus för vänster och en för höger.
/S

Men ligger den någonstans innan det ställe jag klippte från?

Original går det en brun och en blåröd kabel från varje blinkers, samt en brun och en grön från skylthållaren.

På det stället jag valde att klippa "originalstrumpan" så fanns det endast två blåröda, en brun, och en grön.

Den bruna och den gröna kopplade jag för skyltbelysningen och det fungerade klockrent. Men jag har nu framför mig endast en blåröd kabel per blinkers som ska anslutas till 2 nya kablar från mina nya blinkers.

Hängde du med? :)

Tack så länge.

Kalle_Duke

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2010
Hoj
2011 Bmw S1000RR

skylthllarekitbild.png

Tack på förhand.

Förstår att det finns snyggare blinkers men funkar det inte med att bara sätta dit dom som satt där orginal? Så hade jag tänk iaf:)
Börjar ju bli gammal så man vill ju att folk sa se att man blinkar:D

SteveB

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2010
Hoj
-01 R1 Turbo
Men ligger den någonstans innan det ställe jag klippte från?

Original går det en brun och en blåröd kabel från varje blinkers, samt en brun och en grön från skylthållaren.

På det stället jag valde att klippa "originalstrumpan" så fanns det endast två blåröda, en brun, och en grön.

Den bruna och den gröna kopplade jag för skyltbelysningen och det fungerade klockrent. Men jag har nu framför mig endast en blåröd kabel per blinkers som ska anslutas till 2 nya kablar från mina nya blinkers.

Hängde du med? :)

Tack så länge.

Ok inga problem.

Brun är gemensam minus/jord för blinkers och skylt.

Blåröd är plus vänster och blåsvart är plus höger.

Alla minus ska ihop med brun.

Har du LED så måste du ha koll på plus och minus annars funkar det inte.

Kristallklart eller?

Om inte maila mig!

/S

aftersun

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2009
Hoj
s1000rr -11
Ok inga problem.

Brun är gemensam minus/jord för blinkers och skylt.

Blåröd är plus vänster och blåsvart är plus höger.

Alla minus ska ihop med brun.

Har du LED så måste du ha koll på plus och minus annars funkar det inte.

Kristallklart eller?

Om inte maila mig!

/S

Kristallklart SteveB!
Du ska ha ett stort tack för svaret, det ordnar sig utan problem! :tummenupp

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
Justering förspänning

Finns det några som är sugna på att träffas och hjälpa varandra med dämparinställning?, i första hand förspänningen. Åker nu på original inställningen men man vill ju gärna kolla att man inte är helt "off". Skulle ju underlätta en del ifall man var tre när man gör jobbet.
//Micke

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Finns det några som är sugna på att träffas och hjälpa varandra med dämparinställning?, i första hand förspänningen. Åker nu på original inställningen men man vill ju gärna kolla att man inte är helt "off". Skulle ju underlätta en del ifall man var tre när man gör jobbet.
//Micke

Självklart, det ordnar vi. Har pysslat en hel del med just fjäderinställningen. Antingen kommer du ut o hälsar på mig ute på Djurö eller så kanske vi kan ses hos "Zacke" som bor i Nacka och som jag åker mycket med, så blir vi tre.

Just nu är hojen banklädd men jag ska bla lägga om däcken hos Zacke i dagarna så kanske det kan passa. Ska kolla med honom själv först...:)

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
Självklart, det ordnar vi. Har pysslat en hel del med just fjäderinställningen. Antingen kommer du ut o hälsar på mig ute på Djurö eller så kanske vi kan ses hos "Zacke" som bor i Nacka och som jag åker mycket med, så blir vi tre.

Just nu är hojen banklädd men jag ska bla lägga om däcken hos Zacke i dagarna så kanske det kan passa. Ska kolla med honom själv först...:)

Tack:tummenupp vad kul! jag bor i Järla sjö, Tid och plats bestämmer
du/ni. Uppskattar all hjälp. Hojen skall ju vara inställd på fabriken för en ryttare på 85kg, och man är säkert inte långt därifrån. men man vill ju säkerställa.
//Micke

Kalle_Duke

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2010
Hoj
2011 Bmw S1000RR
Sitter här och söker efter grejer till bmw`n. Får den först v:24 men endå:)

Har kollat lite efter bellypans men verkar som man måste ha racesystem annars måste man kapa sönder dom? Vore snyggt att gömma katalysatorn tänkte jag.

Ser att många har tonat kåpglas med, det ser ju bätte ut men inte hittat nån bra sida där man kan beställa. Och en liten dum fråga, men ser man inte sämre med tonat kåpglas:D? Eller man kollar kanske inte genom det så mycke. (Min första kåphoj)

Skylthållare är beställd iaf:)

//Kalle

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln