BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Sitter här och söker efter grejer till bmw`n. Får den först v:24 men endå:)

Har kollat lite efter bellypans men verkar som man måste ha racesystem annars måste man kapa sönder dom? Vore snyggt att gömma katalysatorn tänkte jag.

Ser att många har tonat kåpglas med, det ser ju bätte ut men inte hittat nån bra sida där man kan beställa. Och en liten dum fråga, men ser man inte sämre med tonat kåpglas:D? Eller man kollar kanske inte genom det så mycke. (Min första kåphoj)

Skylthållare är beställd iaf:)

//Kalle

Kolla bakåt lite i tråden, där finns bilder på en "extrakåpa" som tar hand om klumpen under motorn så den inte syns. Helt ok. Annars bläddra bland trådarna på första sidan/inlägget, där finns det mycket bellypans/magkåpor/båtar av olika slag! :tummenupp

Vilken färg har du på hojen? Kan se coolt ut med mörkt glas till svart, grön o gul hoj, men inte till den vita. Smaksak.

Om du tänker köra över 180 km/h så har du nytta av att kunna ligga ned bakom kåpglaset o se igenom, men det gäller framför allt racing o då rekommenderar jag ett högre kåpglas som tar bort mer vind i alla fall! Kortare bitar på landsväg som går fort fungerar med lågt glas. Har jag hört...:rolleyes:
Så resultatet är alltså att köpa 2 nya kåpglas! Grattis! :D

Last edited:

Kalle_Duke

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2010
Hoj
2011 Bmw S1000RR
Kolla bakåt lite i tråden, där finns bilder på en "extrakåpa" som tar hand om klumpen under motorn så den inte syns. Helt ok. Annars bläddra bland trådarna på första sidan/inlägget, där finns det mycket bellypans/magkåpor/båtar av olika slag! :tummenupp

Vilken färg har du på hojen? Kan se coolt ut med mörkt glas till svart, grön o gul hoj, men inte till den vita. Smaksak.

Om du tänker köra över 180 km/h så har du nytta av att kunna ligga ned bakom kåpglaset o se igenom, men det gäller framför allt racing o då rekommenderar jag ett högre kåpglas som tar bort mer vind i alla fall! Kortare bitar på landsväg som går fort fungerar med lågt glas. Har jag hört...:rolleyes:
Så resultatet är alltså att köpa 2 nya kåpglas! Grattis! :D

Hehe tack för svar. Känner att det kommer komma fler dumma frågor här då jag ska hämta den på Tisdag.

Yes ska kolla lite mer noga, hatar när det är på tyska bara. En extrakåpa låter som det jag söker efter.

Typsikt:huvet Mer pengar då alltså. Måste ju ha en tonad ruta när man ska glida förbi korvkoisken:D

SteveB

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2010
Hoj
-01 R1 Turbo
Tack:tummenupp vad kul! jag bor i Järla sjö, Tid och plats bestämmer
du/ni. Uppskattar all hjälp. Hojen skall ju vara inställd på fabriken för en ryttare på 85kg, och man är säkert inte långt därifrån. men man vill ju säkerställa.
//Micke

Samma här!:tummenupp
Jag hänger gärna på om det funkar.:)
(Älvsjö)

SteveB

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2010
Hoj
-01 R1 Turbo
Sitter här och söker efter grejer till bmw`n. Får den först v:24 men endå:)

Har kollat lite efter bellypans men verkar som man måste ha racesystem annars måste man kapa sönder dom? Vore snyggt att gömma katalysatorn tänkte jag.

Ser att många har tonat kåpglas med, det ser ju bätte ut men inte hittat nån bra sida där man kan beställa. Och en liten dum fråga, men ser man inte sämre med tonat kåpglas:D? Eller man kollar kanske inte genom det så mycke. (Min första kåphoj)

Skylthållare är beställd iaf:)

//Kalle

Mörkt kåpglas kan du köpa hos BMW åf.
Jag köpte det låga samma som orginal,men om du är över 185cm som jag så får du krypa ihop ordentligt.
Det blir grym turbulens vid 130 och uppåt om man inte kryper ihop!
Om du är lång så rekomenderar jag ett högt kåpglas.
/S

givetvis

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2011
Hoj
-10 BMW S1000RR
:yoparty
Monterade R&G hållare tillsammans med Rizoma blinkers igår. Säg till om ni vill ha upp ett par bilder på det hela. Kan varmt rekommendera skylthållaren, det är förbaskat liten.

Ska bli grymt skoj att se bilderna på pimpningen. Vart köpte du hållaren? Grymt sugen på en sån.

Kalle_Duke

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2010
Hoj
2011 Bmw S1000RR
Jag köpte det låga samma som orginal,men om du är över 185cm som jag så får du krypa ihop ordentligt.
/S

Vad kostade det låga/höga? Efter rånet på 170000kr så måste man börja vända på varje krona:D

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
/S

Turbulens över 130???
Jag testade senast i morse, och visst blåser det men inte fick jag till någon turbulens!!
Beror säkert på vilken hjälm du har och hur du sitter. Jag satt väl inte som en GP förare, men inte heller rakt upp och ner.
För övrigt får jag mindre turbulens med min Arai Quantum, än med Shoei XR1000.
;)
Mina tjugo kronor. :)

SteveB

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2010
Hoj
-01 R1 Turbo
Turbulens över 130???
Jag testade senast i morse, och visst blåser det men inte fick jag till någon turbulens!!
Beror säkert på vilken hjälm du har och hur du sitter. Jag satt väl inte som en GP förare, men inte heller rakt upp och ner.
För övrigt får jag mindre turbulens med min Arai Quantum, än med Shoei XR1000.
;)
Mina tjugo kronor. :)

Vilken hjälm jag har?:confused:

Jag har en Arai Quantum som du,och en Shoei XR1100.
Shoei XR1100 hjälmen är betydligt mer kurs stabil (openair) oavsett hastighet än min Arai!
Har tidigare alltid kört Arai innan Xr1100,(första Shoei hjälmen som passat mitt huvud med komfort)
Oavsett hjälm så har det med luftströmmar att göra!
Jag sitter nog högst normalt.
Antingen så får jag sträcka på mig eller krypa ihop.
Varken det ena eller andra är något större problem!
Bara min erfarenhet,tror att det högre funkar bättre!
/S

Last edited:

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
Vilken hjälm jag har?:confused:

Jag har en Arai Quantum som du,och en Shoei XR1100.
Shoei XR1100 hjälmen är betydligt mer kurs stabil (openair) oavsett hastighet än min Arai!
Har tidigare alltid kört Arai innan Xr1100,(första Shoei hjälmen som passat mitt huvud med komfort)
Oavsett hjälm så har det med luftströmmar att göra!
Jag sitter nog högst normalt.
Antingen så får jag sträcka på mig eller krypa ihop.
Varken det ena eller andra är något större problem!
Bara min erfarenhet,tror att det högre funkar bättre!
/S

Du verkar ju ha koll på hur det fungerar för dig! Bra det! :tummenupp
Och visst har du rätt att man ändrar luftströmmarna med en double bubble, men mitt luddiga inlägg var mer en fundering om ni andra upplever det som "mycket" turbulens och att jag inte tycker det är farligt mycket alls.

Eftersom jag inte upplever turbulens, så kör jag med originalrutan. Visst, det blir snyggare med en mörk ruta, men vill man filma och sätta kameran på tanken, blir det lätt problem. Vidare så blir ju sikten något sämre om man kryper ned bakom rutan med sitt mörka visir. :D

Allt är tycke och smak, och ni gör rätt så länge ni är nöjda! :banana

SteveB

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2010
Hoj
-01 R1 Turbo
Du verkar ju ha koll på hur det fungerar för dig! Bra det! :tummenupp
Och visst har du rätt att man ändrar luftströmmarna med en double bubble, men mitt luddiga inlägg var mer en fundering om ni andra upplever det som "mycket" turbulens och att jag inte tycker det är farligt mycket alls.

Eftersom jag inte upplever turbulens, så kör jag med originalrutan. Visst, det blir snyggare med en mörk ruta, men vill man filma och sätta kameran på tanken, blir det lätt problem. Vidare så blir ju sikten något sämre om man kryper ned bakom rutan med sitt mörka visir. :D

Allt är tycke och smak, och ni gör rätt så länge ni är nöjda! :banana

:tummenupp
Man ser utmärkt igenom det mörka glaset t.o.m med mörkt visir.
(Dagtid så klart)
Man måste inte sätta kameran på tanken!:)
Som sagt allt är tycke och smak.:hojsmilie
/S

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Självklart, bara kul om vi blir fler! Ska bara hitta en bra dag o tid. I morgon går helt bort, kanske söndag eller måndag medans vi fortfarande e lediga o bra väder?

Återkommer!
Måndag skulle funka dunder för mig!
//Micke

Kalle_Duke

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2010
Hoj
2011 Bmw S1000RR
Nån som köpt den där extrakåpan som Peter Pan skrev om tidigare? Den som täcker katalysatorn..:Bugar

Har letat på alla länkar men hittar inget liknande. Får kanske köpa en sån där hel bellypan helt enkelt.
Funderar även på att gå en sån där smc kurs. Vad är närmsta banan om man bor nere i Kalmar?
Ni som har varit på en sån kurs är dom värda pengarna? :)

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Nån som köpt den där extrakåpan som Peter Pan skrev om tidigare? Den som täcker katalysatorn..:Bugar

Har letat på alla länkar men hittar inget liknande. Får kanske köpa en sån där hel bellypan helt enkelt.
Funderar även på att gå en sån där smc kurs. Vad är närmsta banan om man bor nere i Kalmar?

Jag vet att jag sett den i tråden, har inte tid nu men jag ska hjälpa dig att leta!
SMC kurs är kanon, väl värt pengarna! Jag har gått alla stegen o steg 4 flera ggr. Ska gå en till så fort som möjligt med en kompis som e rookie på hoj.

P

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR

Hittade den! :tuttar

http://www.tecbike.de/BMW/S-1000-RR/Auspuffabdeckung-BMW-S-1000-RR.html

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Måndag,jag är på!:tummenupp
/S

Vi kör kl 13.00. Har lyckats synca bort ditt nummer, har dragit ett pm med mitt o adress var det är! Slå mig en pingla i kväll eller morgon fm så allt blir rätt! Du kan ringa sent, ska kolla reprisen på MotoGP, och det håller på till efter midnatt tror jag :D

Någon mer med s1000rr som vill ha hjälp med fjädringen o vill hänga på - dra mig ett pm!

Peter

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...