..nyss hemkommen från Gotland och fått testa "tysken" på banan med allt original ! Första varven höll jag på att "tappa" hojen pga originalinställningen på fjädringen som var så sjukt mjuk för mig som väger + 0.1 ton ! Började skruva och fick till det förvånansvärt bra vad gäller känsla och däckslitage osv dock fortfarande mjuk fram så det blir nog i alla fall till att byta till andra fjädrar bak och även fram för att kunna få till det ordentligt, dock känns det som att om man var mer normalviktig så finns nog alla chanser i världen att få en "setup" som funkar länge då jag med min hydda och önskan om att ha hel hoj efter helgen iaf körde 1.31 tider med "skjuts" som mina kilon kan jämställas med
....
Ska bli sjukt roligt att få lära känna den här cykeln mera, just nu känns en styrdämp angelägen + raceväxlat då jag har åkt raceväxlat i princip jämt till att helt plötsligt ge sig ut på banan och "tänka tvärtom" och gräva under med foten i böjarna kändes bara galet
!
Tyckte det var stor skillnad mellan race och slickläge det lilla jag skiftade, körde mest på race då jag satt med Instruktörs/föråkarväst alla dagarna och det var så många ändå som letade tider i sanden så jag behövde inte utmana ödet kände jag !
//M