BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Mental förberedelse Valencia...

Bara 3 dagar kvar till start! :banana Letade lite bra filmklipp för att skaffa mig en liten aning om vad som väntar, väl medveten om att en film är långt ifrån verkligheten...

Ducati

Någon som hittar någon bättre så dra gärna en länk! :)

Edit: Kan konstatera att allt under 1:45 e en hyfsad tid!

Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Bandag för S1000RR-tråden!

Peter Pan(121230):
Jag har påbörjat planeringen av en bandag för BMW S1000RR-tråden och grundidén är följande;

- Gelleråsen i samarbete med etablerad banarrangör.
- Alla S1000RR ägare kan delta oavsett vana av bankörning.
- Transponder till samtliga förare för säker gruppindelning och individuell tidtagning.
- 2 dagar, ink grillning och föreläsning relaterat till S1000RR första kvällen.
- Rutinerade tävlingsförare som ger råd om körteknik, utrustning och spårval.
- Däckservice på plats samt tillgång och visning av tillbehör till S1000RR.
- Om möjligt sprintrace för de som vill på andra dagens eftermiddag.
- MERVÄRDE - dvs föreläsare, instruktörer, mekaniker/råd och tävlingsförare med erfarenhet på S1000RR som kan hjälpa både de som är första gången på bana o de som är Melandri-wannabee.

Nuläget:
Inledande kontakt är tagen med arrangören och vi har fått preliminärt ok på att vika en stor del av bandagens platser till S1000RR förare. Nu är det upp till oss!
Nu vill jag se vilken uppslutning det finns här på tråden och bland S1000RR förare.
När jag ser hur många som är intresserade bestämmer jag om bandagen skall annonseras på flera sätt. Detta inlägg uppdateras allteftersom info kommer och beslut tas.

Skriv upp er om ni är seriöst intresserade av en bandag med S1000RR som tema. Det är inte bindande men seriöst intresse skall finnas. Reglerna är enkla, kör du S1000RR är du välkommen!

Leta upp senaste svaret på detta inlägg, skriv in ditt nick i listan nedan, klipp bort "Quote" före o efter denna text i ditt svar så all text blir kvar.

Mvh Peter

1. Peter Pan
2. Tob3
3. Weber
4. Galne Dansken
5. S.an.d.m.a.n.
6. 2hjulkul
7. Capoeira-R1
8. Bo Backman
9. Björn Enghag
10.Try
11.Micke "Hilding"
12.MickeR
13.Captain slow
14.Rootofevil
15.#21
16.Mats Backman
17. The Knight
18. Molzzon
19. Yusse
20.Dfused
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Bara 3 dagar kvar till start! :banana Letade lite bra filmklipp för att skaffa mig en liten aning om vad som väntar, väl medveten om att en film är långt ifrån verkligheten...

Ducati

Någon som hittar någon bättre så dra gärna en länk! :)

Edit: Kan konstatera att allt under 1:45 e en hyfsad tid!

Blääää, fy fan vad avis jag är! Efter Laguna Seca och Donington är det där nog den bana jag helst vill köra! :yoparty

Kul att se sådan uppslutning runt bandageidén! Ibland är det bra att bo här nere och ibland dåligt, det hade varit kul att träffa alla face to face och snacka oändliga mängder S1000RR-relaterat skit!

Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Bandag BMW S1000RR-TRÅDEN 2013

Peter Pan(121231):
Jag har påbörjat planeringen av en bandag för BMW S1000RR-tråden och grundidén är följande;

- Transponder till samtliga förare för säker gruppindelning och individuell tidtagning.
- Däckservice och tillbehör till S1000RR på plats.
- MERVÄRDE - dvs föreläsare, instruktörer, mekaniker/råd och tävlingsförare med erfarenhet på S1000RR som kan hjälpa både de som är första gången på bana o de som är Melandri-wannabee.

Nuläget:
Inledande kontakt är tagen med arrangören och vi har fått preliminärt ok på att vika en stor del av bandagens platser till S1000RR förare.
2 Pro Superbikeförare har sagt prel ok att vara med och hjälpa deltagarna, och ett antal fler med tävlings- och banerfarenhet har anmält sitt intresse.
Ett företag som representerar Alpha racing vill komma till bandagen.

Nu är det upp till oss! Nu vill jag se vilken uppslutning det finns här på tråden och bland S1000RR förare.
När jag ser hur många som är intresserade bestämmer jag om bandagen skall annonseras på flera sätt. Detta inlägg uppdateras allteftersom info kommer och beslut tas.

Skriv upp er om ni är seriöst intresserade av en bandag med S1000RR som tema. Det är inte bindande men seriöst intresse skall finnas. Reglerna är enkla, kör du S1000RR är du välkommen!

Leta upp senaste svaret på detta inlägg, skriv in ditt nick i listan nedan, klipp bort "Quote" före o efter denna text i ditt svar så all text blir kvar.

Mvh Peter

1. Peter Pan
2. Tob3
3. Weber
4. Galne Dansken
5. S.an.d.m.a.n.
6. 2hjulkul
7. Capoeira-R1
8. Bo Backman
9. Björn Enghag
10.Try
11.Micke "Hilding"
12.MickeR
13.Captain slow
14.Rootofevil
15.#21
16.Mats Backman
17. The Knight
18. Molzzon
19. Yusse
20.Dfused
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.

Last edited:

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Gott nytt år på er hoppas allas plånböcker blir fyllda till bredden så ni kan spendera pengarna på era hojar och bantider.

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Frohes Neues!

Peter, Zacke saknas på listan:va Du måste gå in och moderera lite:)

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Frohes Neues!

Peter, Zacke saknas på listan:va Du måste gå in och moderera lite:)

Nu kör han ju Italiensk, men jag tror vi har en lösning på detta. Såg broschyrer på HP4:an hemma hos honom i går och jag vet att han e på så.... vi skriver upp honom! (Dessutom skall vi utnyttja hans kompetens den dagen he, he...)

:tummenupp

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Peter Pan(130101):

Nuläget:
Inledande kontakt är tagen med arrangören och vi har fått preliminärt ok på att vika en stor del av bandagens platser till S1000RR förare.
2 Pro Superbikeförare har sagt prel ok att vara med och hjälpa deltagarna, och ett antal fler med tävlings- och banerfarenhet har anmält sitt intresse.

Nu är det upp till oss! Nu vill jag se vilken uppslutning det finns här på tråden och bland S1000RR förare.

Mvh Peter

1. Peter Pan
2. Tob3
3. Weber
4. Galne Dansken
5. S.an.d.m.a.n.
6. 2hjulkul
7. Capoeira-R1
8. Bo Backman
9. Björn Enghag
10.Try
11.Micke "Hilding"
12.MickeR
13.Captain slow
14.Rootofevil
15.#21
16.Mats Backman
17. The Knight
18. Molzzon
19. Yusse
20.Dfused
21.Zacke
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Jag har fått en del olika bud vad det gäller färgkoder för Light grey met.
T. ex N38 eller M21 eller N73 Blev du klokare:)
Vill minnas att koden står på en etikett på baksidan av varje kåpdel.

Sannefjord

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2010
Hoj
Yamaha YZF R1 -01
Det vetefan om jag blev haha. Då jag har en undertail som skall lackas i samma kulör så vill man ju ha den exakt rätt :) Får leta efter etiketten ;)

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Bandag för S1000RR

Peter Pan(130101):

Nuläget:

Mvh Peter

1. Peter Pan
2. Tob3
3. Weber
4. Galne Dansken
5. S.an.d.m.a.n.
6. 2hjulkul
7. Capoeira-R1
8. Bo Backman
9. Björn Enghag
10.Try
11.Micke "Hilding"
12.MickeR
13.Captain slow
14.Rootofevil
15.#21
16.Mats Backman
17. The Knight
18. Molzzon
19. Yusse
20.Dfused
21.Zacke
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
God Fortsättning på det nya året, även om det gjort hojen ett år äldre...och bergis mig oxå:)

Hur många av er ska på MCmässan?
Vore trevligt att se er direktsänt live i färg med ljud, och så får ni ju en chans att berätta varför BMW är den hoj som gäller:rock
Eller oxå kan ni ju ta er till LaFamigliaSvezia montern och prata lite om en annan snygg SportHoj:tummenupp

Kommer Ducaudi vara där alltså? :hihi

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...