BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Mycket aktivitet det är i tråden...:( Hur som jag fyller på med en till häftig 360 film från s1000rr, tillägg är att man kan flytta runt kameravinkeln med hjälp av tangenter W,A,S,D eller med pekskärm :).


Det där med W,A,S,D var ju skitläckert!
Interactive Moto GP eller WSBK sänkning hade vart läckert.

Å under skulle man haft linje med hojarnas position och nummer som man bara klickade in på när man ville följa en annan förare!

Å äntligen fick jag fräna mig med min nya Laptops pekskärm..... har vart osäker på varför jag ville ha det....
 
Tacksam om någon orkar mäta:
Hur lång är en S1000RR (om man mäter från framhjulets framkant till bakhjulets bakkant).
Hur hög är en S1000RR (om man mäter höjden från backen till vindrutans överkant).
Hur bred är en S1000RR (om man mäter hojen på dess bredaste ställe exkl backspeglar)

D.v.s. hur stor låda skulle jag behöva för att exakt få plats med hojen i lådan.
 
Tacksam om någon orkar mäta:
Hur lång är en S1000RR (om man mäter från framhjulets framkant till bakhjulets bakkant).
Hur hög är en S1000RR (om man mäter höjden från backen till vindrutans överkant).
Hur bred är en S1000RR (om man mäter hojen på dess bredaste ställe exkl backspeglar)

D.v.s. hur stor låda skulle jag behöva för att exakt få plats med hojen i lådan.

Dimensions
L: 2,056 mm (80.9 in)
W: 826 mm (32.5 in)
H: 1,138 mm (44.8 in)

Källa:
https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_S1000RR



Mått / vikt (2015-2016)

Längd 2 050 mm

Bredd (över speglarna) 826 mm

Höjd (utan speglar) 1 140 mm


Källa:
http://www.bmw-motorrad.se/se/sv/in.../2014/s1000rr/s1000rr_overview.html&notrack=1

Speglarna bygger inte mycket:
2012BMWS1000RR_thumb1.jpg

Förutsatt att du inte ficklat med styrhalvor, tripple extra bubble kåpglas, chassie å däckdimensioner allt för mycket då.
 
Last edited:
Hallu allesammans!

Våren närmar sig med stormsteg.. Hojen är nu nedmonterad i smådelar och en rejäl makeover väntar :)
Jag har ett helsystem ifrån Akrapovic (Shorty varianten) för tillfället..

Jag hade velat byta detta systemet emot ett Arrow eller AR (Austin Racing) system...

Skulle någon vara intresserad så hojta gärna till :)
 
Tog ut hojen igår o märkte att allt funkade o inga felmeddelanden på displayen men det hände inte ett skit när jag trycker på startknappen.
Batteriet har stått inne o är fulladdat men hojen är kall.

Plockar bort larmet (bmws eget) o kollar de interna batterierna.
När jag har locket till larmet (med batterier) urkopplat går det helt plötsligt att starta hojen.
Kör en liten runda utan några konstigheter.

Idag åker jag o köper nya batterier till larmet o byter dem o monterar allt.
O nu startar den inte.......

Har hört att startknappen är ett vanligt problem men fattar inte varför den gick igång igår isåfall.

Tacksam för tips.
 
Nu gick den igång igen.
Med larmet monterat.

Provade med andra nyckeln o då hoppa den igång direkt.
Men sedan tog jag den vanliga nyckeln o det fungerar också.
Verkar vara något som inte gillar att bli kallt.
 
Det är vanligt att startknappen strular..snacka med Aaron på Probike/Sätra, vet en annan som fick sin bytt där på goodwill.
Förresten, hade du din motor nerplockad och kollad eller? Kontroll av kammar.?
 
Inte för att det här troligen hjälper men jag har också haft elproblem med min s1000rr -11. Den har varit helt död här under hösten och vintern sen helt plötsligt nu i januari så startar hojen och jag har inte gjort något än plockat bort kåpor. Hur som elproblemet uppstod på en bandag vid Botniaring och det hade regnat en hel del så det var mycket fuktigt i luften om det nu är en röd tråd.

Dock mer specifikt så när jag slog på tändningen och ska starta så händer inget, helt död och inget felmeddelande i displayen. Tyvärr gjorde jag inte så mycket felsökning eftersom jag saknade ett diagnostikverktyg att koppla in mig i hojens ECU men vad jag minns så när man slår på tändningen så kan man höra ett vinande surr & klickljud och från motorn (bensinpump, relä mm.) och vad jag minns så saknades "klickljuden" som kommer elektroniken finns inbakad i bakramen.

Så tyvärr utan ett diagnostikverktyg när väl felet uppstår kommer nog du aldrig kunna lösa problemet helt :4skrika:huvet:mad::mad:.
 
När den inte vill gå igång så saknas precis som du säger reläklicket men allt annat verkar funka.

Japp, vid 3000 mils service så hittades märken på kammarna.
Efter mycket tjafs med Probike o BMW så byttes till slut kammarna o vipparmar på Godwill då garantin hade utgått.

Så att få Aron, Probike o BMW att byta brytaren på Godwill är nog bara att glömma.
Jag är tacksam för det jag fått hittills o får nog nöja mig med det.
 
När den inte vill gå igång så saknas precis som du säger reläklicket men allt annat verkar funka.

Japp, vid 3000 mils service så hittades märken på kammarna.
Efter mycket tjafs med Probike o BMW så byttes till slut kammarna o vipparmar på Godwill då garantin hade utgått.

Så att få Aron, Probike o BMW att byta brytaren på Godwill är nog bara att glömma.
Jag är tacksam för det jag fått hittills o får nog nöja mig med det.

Men det är väl knappast Probike som fick stå för det? De lär väl ha fakturerat Bmw för kalaset. Bmw verkar tidigare ha varit generösa när det gäller problem och garantier.

Verkar som många hojar av årsmodell -10 fick byte av motor för just det som din hoj varit inne för, är det någon inkörning på det där nu eller kan du hålla stålet direkt.?
 
Last edited:
Nej, Aaron sa att det inte behövdes men man kan ju ta det lite lugnt de första 50 milen.
Jag är inte speciellt duktig på att köra o dessutom ska jag sälja hojen så det är inga problem.
 
Men det är väl knappast Probike som fick stå för det? De lär väl ha fakturerat Bmw för kalaset. Bmw verkar tidigare ha varit generösa när det gäller problem och garantier.

Nu har jag inte haft så många hojar men jag tycker jag fått mycket bra goodwill från BMW när problem har uppstått så jag skulle helt klart kunna tänka mig en BMW igen.
 
Jag köpte egentligen BMWn för att jag inte hittade någon beg motor till min gamla gixxer K3 o det var Peter Pans fel helt o hållet :)
Ville prova det värsta för överkomliga pengar.
Det var jättekul i två säsonger.
Men när jag fick igång Gixxern förra sommaren så kändes den helt rätt för mig.
Jag är ju som sagt inget vidare på att köra så i kurvor händer det ofta att jag får korrigera spåret flera gånger o gör av o påslag på gasen.
BMWn är ju så digital o stark så det blir inte sådär mjukt o fint som med den förlåtande Gixxern.

Men jag skulle låtit bli att provköra den igår.
Nu blev jag ju sugen på att behålla den. Den är ju så smidig o kompakt o bra mkt snyggare än K3an....
 
Nyheter
BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Omfattande körkortsförändringar på gång

EU förväntas inom kort fatt...

Custom Motor Show 2025

Vårens stora event, som kic...

Back
Top