BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

A4G

Roadracing
Gick med
20 Oct 2012
Hoj
Aprilia Tuono factory 2018
Hej på er!
Tänkte bara dela med mig av en sjukt dålig erfarenhet dvs att beställa något från clownerna som har internetbutiken miniskylt.se. Det står på deras hemsida att det brukar ta 5 arbetsdagar och kan ibland ta något längre.. de hävdar också att de svarar på mail inom 24 timmar. Jag gjorde en beställning av en miniskylt till min hoj. Efter 3 veckor hörde jag av mig eftersom jag fortfarande inte fått skylten. Jag skickade 4 mail med jämna mellanrum ( inget svar:mad:) ringde till dom under en hel dag, men utan svar och blev kopplad till ett mobilsvar. Det var inte förrän ett inte så trevligt sms som jag skickade till dom som gjorde att de fick eld i baken och till slut hörde av sig med; " er skylt är klar, beklagar att det dröjt". Tyvärr delar två av mina kompisar liknande erfarenheter. Trist med pajaser och spejare som miniskylt.se :mad:
Synd att det inte finns så många andra butiker att välja mellan om man vill köpa just en miniskylt till sin hoj. Ville bara dela med mig om detta, så får ni själva avgöra om det är värt att beställa något av dem.

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Hoj
BMW S1000RR
Tjena!

Kör med denna Db-killern i när jag ska köra långt... Älskar det korta helsystemet ifrån Arrow. Men det låter för högt när man ska köra 50 mil t.e.x (Även med proppar)

Gissningsvis så tappar jag 100hk med DB-killern i dock.. Den är betydligt slöare än i Rainmode när jag kör i Racemode. Och toppfarten ligger runt 200kmh med db-killern i.

1) Är det farligt att köra med db-killern i för motorn?
2) Kan man mappa PCVn extra för just db-killer? Så man byter mapp när man kör med den i.

molzzon

Medlem
Gick med
13 Aug 2009
Hoj
s1000rr -11
Tjena!
1) Är det farligt att köra med db-killern i för motorn?
2) Kan man mappa PCVn extra för just db-killer? Så man byter mapp när man kör med den i.

1. Kan vara, du tar ju in en viss mängd luft och bränsle i motorn som där som blandas och antänds som sen måste ut i form av avgaser. Pluggar du igen med en lätt db-killer så får man en något förändrad blandning som jag tror hojen själv kan hålla koll på med hjälp av sina sensorer. Dock pluggar du igen för mycket så kommer avgaserna att hitta andra vägar ut och det är absolut inte bra :näsblod.
2. Ja (finns på guide youtube).

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Hej.

Ska iväg och kika på en S1000RR -12 med en kompis idag. Är det något förutom de vanliga bitarna man behöver kolla extra på?

prozze

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Hoj
BMW S1000RR
Tjena.

Pga massa strul med min mc säljer jag ett helt oanvänt de-cat pipe till en 2010'a om någon är intresserad?

ErlandS

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2012
Hoj
BMW S1000RR-16
Föräkring?
Hej undrar om det är någon som har koll på om det hänt något på försäkrings fronten för S1000RR?
Själv har jag märkes försäkringen på If. När jag skaffade min S1000RR förra året kollade jag runt lite men det gick väl sådär. Antingen var premien hutlös eller så försäkrade man helt enkelt inte en S1000RR. Som tex Svedea som är BMW-kubbens "fantastiska" försäkring. De försäkrar inte en S1000RR !
Min BMW If försäkring ligger nu på drygt 23000 per år.

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
Jag har Trygg-Hansa av & påställbar. Kostar 28000:- hel/hel. Men då ställer jag av då jag inte använder hojen. Mao 76:- per dag. Två hela sommarmånader kostar mig 4560:-

Skickat från min iPhone med Tapatalk

BOZBROZ

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2013
Hoj
GSX-R 600
Jag har Trygg-Hansa av & påställbar. Kostar 28000:- hel/hel. Men då ställer jag av då jag inte använder hojen. Mao 76:- per dag. Två hela sommarmånader kostar mig 4560:-

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag har samma som syster tysk men min ligger på 58tkr hel/hel av och påställningsbar. Lite dyrare per dag men jag bor också i STHLMs innerstad

rr-nicke

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2016
Hoj
s1000rr -16
Hej gott folk. Jag blivit med s1000rr ny sådan. Den har gått 15 mil hittills...
Det börjar bli hög tid att fundera på smörj till kedjan. Hängt lite på engelskt forum och många rekommenderar Wurth dry chain lube...någon som använder det av er?

molzzon

Medlem
Gick med
13 Aug 2009
Hoj
s1000rr -11
Hej gott folk. Jag blivit med s1000rr ny sådan. Den har gått 15 mil hittills...
Det börjar bli hög tid att fundera på smörj till kedjan. Hängt lite på engelskt forum och många rekommenderar Wurth dry chain lube...någon som använder det av er?

Ingen aning men klart värt att testa. Har för mig att man i England kör hoj året om så det borde ha bra koll på vad som funkar.

rr-nicke

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2016
Hoj
s1000rr -16
Mmm...ska finna mod att testa drylube...annars är jag van med vanlig spray som stänker ner hjul, svingen mm vilket drylube INTE känd för:tummenupp
Men är det tillräcklig smörj för kedja återstår det att se:fakta

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...