BMW s1000rr

Status
Ej öppen för fler svar.

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Hej!

Är det någon som har erfarenhet av de helsystem Akrapovic erbjuder till S1000? Jag ska snart beställa ett och har lite funderingar huruvida det skall bli ett gatlegalt eller ett racesystem.. "Går" ett racesystem att köra med på gatan eller låter det på tok för mkt? Går ens det gatlegala systemet att åka med på banträffar eller är det då bara att skruva på orginal igen (gränsen har väl skärpts till 95db..)?

Att beställa ett helsystem från USA eller Canada kostar ju inte så värst mkt mer än ett slip-on i Sverige (ca 7800SEK)...

http://www.superbiketoystore.com/sport/index.php?_a=viewBrand&brandId=138

Tacksam för svar!

Slipon har samma Db som origingal, men race/evolution system torskar du på "vanlig bankörning och påata". Men till min hondas evolutionsystem följde det med en noisekiller som monteras med en insexs (stavning?)nyckel, men vet inte vilket Db man hamnar på med den monterad. BMW original låter ju 101db, undrar hur de mäter det i typningen, för då kan du annars inte köra bana med originalsystem heller:va

Steve Harris

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Gixxer 1000 -08, dt125 (fabriksmoppe), GSXR-1100 -87, XT600E-01
var och provkörde en 1000rr i helgen och jag kan bara gratulera er som innehar en sådan, smidig som en liten 600 och ett klipp i motorn som jag inte kännt i nån annan standardhoj

drexx

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Hoj
K1200S-07
Provkörde igår!!! HELT SÅLD!! Vilken maskin :tummenupp!
Grymt skön körställning jämfört med R1 och Gixx, iaf för just mig!
Blir att fundera på det och ev inköp till nästa år!

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
ja jag såg min första 1000rr live igår.. vilken maskin.. när det är dags för gathoj igen så vet jag vad det blir!!!:tummenupp

vallonen

Tomten kör Gixxer!
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
BMW s1000rr
Den går som en raket otroligt smidig ja nu har jag ju kraschat min :huvet men ni som gillar sporthojar testa testa testa:yoparty

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Ja, slå ihop dem bara. :tummenupp
Kan du ordna så att du kan administrera första inlägget så är det helt okay för min del.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...