Någon som har testat Bmw's egna mjuka packväskor som man kan ha bakpå? Finns vad jag vet 2st, en på strax över 30l och en på över 50l. Den sistnämnda blir lite hockeybag lik.
Blir att köra en S1000XR -18 kommande säsong.
Ser vi fram emot våren
View attachment 452522
View attachment 452523
Hej,
Jag har också anslutit till XR-klubben Köptes i slutet på oktober. Triple black årsmodell -19. Har hittills köpt/fixat följande:
- Större sidostödsplatta (aliexpress)
- Sidoväskor (BMW original, svarta)
- Tankring + väska SW Motech "EVO Engage"
- RAM mount mobilhållare
- Kylarskydd (svart, ej monterat än)
På gång:
- Krashpuckar/krashbågar. Inte bestämt mig för vilka än. Är mest sugen på Evotechs puckar då de verkar skydda bra och då bågar (SW Motech eller BMW original) stör looken lite för mycket då jag ser hojen som mer "race" än äventyrlig.
Avvaktar med:
- Ruta; MRA Vario. Har kört för lite ännu. Ska testa originalrutan mer och se hur den känns. Är ganska lång (190 cm) så det kan mycket väl bli Varion.
- Styrändsvikter. Samma här, måste köra mer för att få en bra uppfattning om ev. vibrationer.
Med vänlig hälsning
Pär
...........................................................................
Vart köpt du de olika tillbehören?
Har de flesta pluggat i kontakten som möjliggör Dynamic Pro?
Är det bökigt att plugga i? tittade snabbt i handboken men hittade inget kring installation.
Förmodar att det finns guidance på Tuben.
Min pluggades i vid 100 mila servicen enligt serviceboken, vad jag har förstått från försäljare så tillfrågas ägaren vid 100 mila servicen om kontakten ska sättas i för att aktivera Dynamic Pro.
Hur många mil har din hoj gått?
300 mil men tidigare ägare har valt att inte plugga i.
Står därav i val om jag skall göra det.
Har inte tänkt åka mkt bankörning el så med den.
Jag hade pluggat i den. Har beställt min 1250 med plugg. Det var rekommenderat från handlaren. Om du pluggar i den så är det ytterligare en extrakomponent som talar till din fördel kanske vid framtida försäljning/inbyte jämfört med en som inte har det. Bara en tanke.
Någon som bytt bakdrev? Har blivit sugen på att byta till 43 eller kanske rent av 42 bak. Verkar kunna dra längre på varje växel och ca 500 rpm lägre i motorvägsfart. Detta utan att tappa nämnvärt i acceleration. Låter lockande! Vad säger ni?
Någon som bytt bakdrev? Har blivit sugen på att byta till 43 eller kanske rent av 42 bak. Verkar kunna dra längre på varje växel och ca 500 rpm lägre i motorvägsfart. Detta utan att tappa nämnvärt i acceleration. Låter lockande! Vad säger ni?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |