View attachment 453856
Jag har nu hunnit med ett stort antal långturer i varierande tempo med skönare temperaturer, känner mig mer nöjd med hojen än vad jag hade hoppats på!!
När hojen pressas på kurviga vägar så är den helt underbar!!
Testar olika inställningar på fjädring vid högre tempo, en hjälm & packning på Dynamic läget upplever jag stabilast när farten höjs. Sen är det skönt att slå över till Road läget på fjädring när tempot sänks och vägen är ojämn.
Är det någon som drevat om än?
Jag känner mig riktigt nöjd med original drevning och har ännu inte irriterat mig på högre varvtal vid pendling till jobbet!
En av BMWs snyggaste hojar utan tvekan. Färgsättningen är spot on. Synd bara att jag inte klarade av vibrationerna i styret annars hade det nog blivit en sådan blåvit framför min GS.
Hur upplever du eventuella vibrationer nu när du haft den ett tag och kört en del med den?
Jag har 41 på min för långturer. Med facit i hand hade jag valt 42. Fördelen är att man utnyttjar hela växellådan istället för sexan från 40-250. Man ligger inte heller på max vibrationsvarv 5500rpm i motorvägsfart.Någon som bytt bakdrev? Har blivit sugen på att byta till 43 eller kanske rent av 42 bak. Verkar kunna dra längre på varje växel och ca 500 rpm lägre i motorvägsfart. Detta utan att tappa nämnvärt i acceleration. Låter lockande! Vad säger ni?
Någon som provkört nya (2020) S1000XR?
Är den/upplevs den lika "högvarvig" som tidigare version?
Jag beställde ett handtag från KFM men har nu sett på eBay att det finns ännu smidigare utan själva handtagen!Jag gjorde mig av med SMT:n och skaffade mig en ocean blue XR i helgen. Verkar förbannat lovande även om jag inte kunnat provköra den än pga väder..
Fokus nu ligger på att plocka bort väskor + rack för de lär inte användas ändå mer än 1 gång per år ändå. Någon som har små original handtag bak de vill bli av med? Det är lite väl öppet där under rockringen
Ofasen, du råkar inte ha kvar en länk i historiken nånstans till de utan handtag?Jag beställde ett handtag från KFM men har nu sett på eBay att det finns ännu smidigare utan själva handtagen!
46547717014 BMW Handle rear new - KFM-Motorraeder
Buy now BMW 46 54 7 717 014 / 46547717014 online at KFM S1000XR K49 Griff Haltegriff Sozius gripp rear pillion Original New.www.kfm-motorraeder.de
Ska bli kul att höra hur du upplever hojen när säsongen börjar!!
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |