En liten fråga bara, tycker det låter bakvänt...
Varför köra med stora hjul om man har comfortchassie? Jag skulle vilja påstå att det är onödigt med stora och stötiga hjul utan sportchassi då det blir obekvämt utan vidare förbättring av väghålling..
Sen att det ser coolt ut är en helt annan sak och väljer det därför, men blev lite nyfiken på hur du tänkt...
Stora hjul är snyggt, 17" tycker jag inte blir för stötigt och väghållningen är helt okej. En bra kompromiss. Sportchassi, eller styvare krängningshämmare är det väl i första hand, gör att bilen är hård oavsett. Och med 15" har du bedrövlig väghållning oavsett sportchassi eller ej, för mycket luft och gummi. Kör med 16" på vintern och det gränsar till ballongdäck utseendemässigt.
Dessutom ser det inte klokt ut, och som klåda på pungen blir det än dyrare om något skulle gå fel. Stötdämparna fram till min kostar 2000 kr styck (har nivåreglering) och är ännu dyrare om man har sportchassi.
Chefen hade en 528 med sportchassi, därav att jag har kunnat jämföra...
En helt annan grej. Provsitt gärna en E39 med komfortstolarna som går att justera åt alla jäkla håll. Otroligt sköna.
Nästa påhitt på min är att eftermontera angel eyes, helt klart ett lyft.