BMW-tråden

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Med risk för att starta en tråd som ingen kommer att skriva i så startar jag nu BMW-tråden! ( :yoparty )

Skulle vara kul att se vilka fler här på forumet som kör bumsar och kanske rent av kunna utbyta lite tips och tricks!

MC Doktorn

Guest
Starstriker skrev:
Med risk för att starta en tråd som ingen kommer att skriva i så startar jag nu BMW-tråden! ( :yoparty )

Skulle vara kul att se vilka fler här på forumet som kör bumsar och kanske rent av kunna utbyta lite tips och tricks!

Kul med anti-dussinhojar.
BMW faktiskt ett av de mest inovativa hojtillverkarna idag. :tummenupp
Även om dom saknar en riktig sporthoj.

kjellf

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Yamaha XSR900 + TT600r
Du är inte ensam och det kommer att bli fler. BMW har ryckt upp sig några snäpp de senaste åren.

Det går numer att köra riktigt sportigt med en Bumse och det finns minst några stycken på detta forum som blir avhängda på Tungelstavägen även om jag inte riktigt gör 52:eek:r på Sviestad.

KjellF

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
attachment.php

Bilden K1200RS årsmodel 1999 - fotad i söndags på en mindra bana vart SMC Uppsala och Bumse Klubben har lite fortbildning..

Chaufför är Svante J och bak sittar Lollo, som i vanligt fall själv kör en BMW Scarver. Dubbelt knä i backen på en 285 kilos hoj med 130 hk - jag tyckar det är ganska fränt.....

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Galne Dansken skrev:
attachment.php

Bilden K1200RS årsmodel 1999 - fotad i söndags på en mindra bana vart SMC Uppsala och Bumse Klubben har lite fortbildning..

Chaufför är Svante J och bak sittar Lollo, som i vanligt fall själv kör en BMW Scarver. Dubbelt knä i backen på en 285 kilos hoj med 130 hk - jag tyckar det är ganska fränt.....
Nämen kolla, det sitter 2 stycken på den där flodhästen :tomten

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Galne Dansken skrev:
attachment.php

Tog själv den här bilden:
pic.php

Killen kör ju fortare än mig i kruvorna med skjutts än vad jag kör på rakorna :4skrika

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goldwing
För mig är det bara en BMW-modell som gäller och det är GS'en. Det är sällsynt med den kombinationen lång fjädringsväg och stabilt uppträdande som en GS har. Nästan lika lättsvängd som en motard och mycket vrid gör den riktig snabb på krokvägarna. Dessutom bekväm nog för långa etapper, både på motorväg och grusväg, en riktig allroundhoj. Bromsarna är grymt effektiva och telelevern gör att den håller spåret även om man måste slå på broms mitt i en kurva.

Ingen kritik alls? Jo, om man fick önska något så vore det en mindre klonkig vxl-låda, inget fel på funktionen men det låter illa. Och så har vi det där med de utstickande cyllarna. Efter en lätt vurpa blev det hål på min ventilkåpa. Kanske priset man får betala för låg tyngdpunkt och hela paketet med längsmonterad vev och kardandrift. Men en V-motor vore inte fel, den bästa twin-motorn är ju en 90-graders V-twin.

För bankörning är den ju inte så lämplig därför har jag Kawan till det.

Slänger in en bild på den också, allom till skräck och varnagel. :hihi

r12gs-3.jpg

Last edited:

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Starstriker skrev:

Jag kör en R1200ST -05. Finfin maskin som det går att köra både fort och långsamt med. I luv it!

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Hoj
R6 & RD350
Biifer skrev:
Tog själv den här bilden:
pic.php

Killen kör ju fortare än mig i kruvorna med skjutts än vad jag kör på rakorna :4skrika

Ja, det ekipaget imponerade faktiskt. Har aldrig sett en så aktiv passagerare tidigare!

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Galne Dansken skrev:
attachment.php

"Bara" 130 hk? Sitter det inte samma motor i som i R1200S (eller vad den nu heter, den nya supertourern) ?

Nåväl, jag är nöjd med min Dakar, men visst, det skulle inte vara fel med lite mer pulver. Kanske byter upp mig till nästa säsong. Då ligger nog 1200GS nära till hands. Den är tyvärr lite dyr fortfarande.

Edit: Hade helt fel, det såg ut som en 1200ST på bilden.... Men den där hojen på bilden har väl 160 kusar har jag för mig??

Last edited:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
K-Micke skrev:
Efter en lätt vurpa blev det hål på min ventilkåpa. Kanske priset man får betala för låg tyngdpunkt och hela paketet med längsmonterad vev och kardandrift. Men en V-motor vore inte fel, den bästa twin-motorn är ju en 90-graders V-twin.

bättre en ventilkåpa än en vevaxel :död

jag vet vad din idealhoj borde vara enligt ovan:
MotoGuzzi-Quota-1100ES-1998.jpg

tyvärr är den inte i produktion längre :4skrika

Last edited:

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
K-Micke skrev:
För mig är det bara en BMW-modell som gäller och det är GS'en. ...

För bankörning är den ju inte så lämplig därför har jag Gixxern till det.

Helt klart den bästa gathoj som finns. Om man inte behöver köra 200+ på motorväg är den svårslagen överallt.

HELT olämplig på bana är den ju inte heller, jag har iaf kört 1,04 på midlanda och hänger av de flesta på bankörningar.

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goldwing
gthyni skrev:
bättre än ventilkåpa än en vevaxel :död

jag vet vad din idealhoj borde vara enligt ovan:

tyvärr är den inte i produktion längre :4skrika

Cool, vore intressant att jämföra "back-to-back" med en GS. Och synd att inte Guzzi kan eller vill utveckla sina modeller mer.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
K-Micke skrev:
Cool, vore intressant att jämföra "back-to-back" med en GS. Och synd att inte Guzzi kan eller vill utveckla sina modeller mer.

Tror Aprilia la ner Quota när de tog över för den var en direkt
konkurrent till Pegaso.
MG skulle behöva lite pengar, idéer och kunnande finns både
på fabriken och från entusiastiska 3-partare, men inte pengar
och intresse nog att gå från prototyper till att produktionssätta.

BMW kanske skulle anlita Ghezzi&Brian för att designa en riktig
sportmaskin. http://www.ghezzi-brian.com/

prothunder_testo.jpg

Izze

There is no reality, only perception
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Teutonia Mistral S - 2007
Nya R1200S, lätt p-shoppad.
Inte lika snygg som R1100S......men ändå.

boxercup-S.jpg

TbA

Sandman coming...
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Vägkungen
Har en R80 G/S

...men skulle kunna tänka mig en sån här:
r1200sshop0px.jpg

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor