Jo då det blev provkörning.
Både 800 och 1200.
Först en tur på 800 som var smidig och lätt i Londons trafik för att sedan köra ut mot Heathrow för lite större vägar och motorvägsfart. Inga vibrationer så vitt jag märkte men en mycket bra insprutning och man kunde ligga i 5 på låga varv och sen bara vrida på rullen.
Det blåste lite runt huvet men det visade sig senare att det gjorde det även på 1200 och när jag tittade påflagorna så blåste det styv motvind så det var ok.
Bromsarna var inte i klass med 1200 som var mycket bra och jag blev förälskad i paralevern för 800 dök lite vid hårva inbromsningar.
Jag blev väldigt positivt överraskad av 1200ans smidighet och inte alls så tung som jag trodde trots halvfull tank.
Jag gillade inte alls 1200 på tomgång vid rödlysen den vibrara och levde om men skruvar man upp tomgången lite så blir den silkeslen.
1200 var riktigt bekväm och jag lekte lite med Esa och det märktes skillnad mellan soft, normal och sport.
Vid ett tillfälle så dog 1200 just som jag påbörjade en omkörning inne i stan och jag blev lite svettig när en lastbil kom emot mig i full kariär
Jag tyckte att 800 var kvickare och roligare men 1200 bekvämare och att ligga i 150 och bara flyta var helt ok.
Jag skulle gärna vilja ha 1200 men ekonomin sätter stopp samt den är lite otymplig i London men det hadde jag kunat leva med så om allt går som det skall så bytar jag in min zx10r på måndag mot en 800 som jag tyckte var precis det jag behöver här i London samt på mina långfärder med så mycket grus och bus som möjligt.
Det blir en svart/gul utan abs jagn trivdes inte allt med abs én och vad det gäller ljudet så är det ju inte alls i min smak på varken 1200 eller 800 så det får bli ny burk utan insats samt bort med katten så den kan andas fritt.