BMW-tråden

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
Det går alldeles utmärkt, Den är inte så lätt att wheela med, mest pga att den är lång som ett godståg. Men ruggigt stabil i höga farter och en riktig dräparacceleration i K1200'an. Jag var nära att köpa en i höstas men det blev inte så, köpte en annan hoj istället. Sen är det ingen nackdel att fjädring (med ESA dock, ett måste) och bromsar är i verklig toppklass.

Tack ska du ha. :tummenupp
Nu blev man ju inte mindre sugen precis, hehe.:tuttar

Hoppe

Nu +9 hk
Gick med
5 Jul 2008
Hoj
BMW K1200S, Tricolor
Någon som vet om det finns eftermarknadsprylar till fjädringen fram på en K1200S? Eller nån som har justeringstips? Tycker den är lite mjuk.

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Basverktyg

Tjena!

Jag skulle vilja göra en "liten service" på hojen själv, alltså byta vätskor, bromsbelägg etc samt så ska jag byta slipon och tänkt att köpa ett gäng basverktyg.
Jag vet inte vilka verktyg jag behöver för att kunna göra det där så tips om detta hade varit uppskattat och vart man kan köpa dem (billigt och tillräcklig kvalité typ biltema clas o.)

Smartswede

med skrapade cylindrar
Gick med
21 Jun 2004
Hoj
BMWs
De verktygssatser som säljs hos BMW till din hojj (för dyra pengar) borde kunna ge bra vägledning vad som kan behövas och en bra första start :)

Magne

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2008
Hoj
2010, BMW, R1200GS
Kommer att få min BMW R1200R i Januari. Någon mer som har en sådan och kan berätta om vad dem tycker om den?

Jag har en -07:a som jag kört 2400 mil med och jag blir tokig om inte vintern snart tar slut...
Jag tycker den är helt underbar. Har även kört gokartbana med den, kört stor bana och även långturer. Den kan allt, och till ett överkommligt pris :)

vhasi

Stenhård MC
Gick med
13 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z750R -12
Men titta här, en tråd bara för BMW-ägare/-förare, så lämpligt. Jag har under den gångna vintern uppgraderat från en Yamaha FZ6-N till en K1300R och går nu mest och fördriver dagarna med jobb i väntan på att få ge mig ut och se vad den går för.

Ikväll fick jag ett ryck och registrerade domänen k1300.se för att kanske göra något roligt av, men jag har inte riktigt bestämt mig för vad än. Finns det plats på nätet för ännu ett forum om det främst är inriktat på K1300- och K1200-serierna samt kanske lite för andra populära BMW-modeller? Kanske bara ett fotogalleri där folk kan ladda upp bilder på sina BMW-hojar? Kom med förslag!

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Men titta här, en tråd bara för BMW-ägare/-förare, så lämpligt. Jag har under den gångna vintern uppgraderat från en Yamaha FZ6-N till en K1300R och går nu mest och fördriver dagarna med jobb i väntan på att få ge mig ut och se vad den går för.

Ikväll fick jag ett ryck och registrerade domänen k1300.se för att kanske göra något roligt av, men jag har inte riktigt bestämt mig för vad än. Finns det plats på nätet för ännu ett forum om det främst är inriktat på K1300- och K1200-serierna samt kanske lite för andra populära BMW-modeller? Kanske bara ett fotogalleri där folk kan ladda upp bilder på sina BMW-hojar? Kom med förslag!

Japp BMW klubben kanske behöver lite konkurens :hihi

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
En bild säger mer än tusen ord...

Hämtad idag och nu ska Jag på HojX!

Hårt liv...

Bifogat

• IMG_0007_2.jpg
    IMG_0007_2.jpg
    35.6 KB · Visningar: 204

Smartswede

med skrapade cylindrar
Gick med
21 Jun 2004
Hoj
BMWs
Nu är det klart! ÄNTLIGEN! :tummenupp

BMW-kursdag med SMC på Kinnekulle Ring den 7 augusti
http://www2.svmc.se/index.php?do=school&id=140

Finns även chans att åka kurs i Härnösand 13:e augusti i samband med BMW-klubbens årsmöte. Se mer om det på BMW-klubbens hemsida.

En annan fråga till er med BMW och som åkt SMC-kurser innan. Något ni saknat på kurserna? Något som är speciellt BMW som borde vara med i kursen?

//Anders Rimstedt
BMW-klubben / SMC Väst

Holyman

Wanna take this outside??
Gick med
19 Jun 2004
Hoj
Honda XRV 750 Africa Twin
Fråga till er med lite bmw-erfarenhet; Jag tänkte åka och kolla på en importerad R1100S från -99. Drygt 2900mil på mätaren och med 4-5 ägare sedan importen -05! Är det bara jag som redan på förhand tycker det låter skunk eller ska man iaf bemöda sig åka dit och kolla på hojen innan man avfärdar den!?

skylt

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2006
Hoj
BMW R1200S -06 & BMW G650 X-moto -07
JOSEF - Din rackare!

Var det inte din R1200S som brann upp?

Jag ser fram emot en jämförelse mellan din nya och din gamla om det låter sig göras...

Tog en premiärtur idag med min

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
JOSEF - Din rackare!

Var det inte din R1200S som brann upp?

Håll koll på att bränsleledningen fram till spridarna inte nöts sönder, det kommer iaf Jag göra framöver...

Bifogat

• DSC000361.JPG
    DSC000361.JPG
    128.8 KB · Visningar: 94

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Håll koll på att bränsleledningen fram till spridarna inte nöts sönder, det kommer iaf Jag göra framöver...

Borde inte bränslledningar hålla bättre än så? Låter som ett fabrikationsfel och/eller konstruktionsfel i mitt tycke.:(

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Olja till oilheads? Har en 1150gs som ska få lilla servicen, men det känns ju rent spontant som "pärlor åt svin" att hälla på JASO olja då kopplingen skiter i vilket.. En 5w-40 Castrol duger gott?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Olja till oilheads? Har en 1150gs som ska få lilla servicen, men det känns ju rent spontant som "pärlor åt svin" att hälla på JASO olja då kopplingen skiter i vilket.. En 5w-40 Castrol duger gott?

Boxern är inte så petig med olja. Själv toppar jag upp med 15-50 mellan oljebytena, i övrigt används BMWs (Castrols?) rekommenderade olja.

Hatten

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Hoj
2011, BMW, S1000RR
Vill bara säga hej, skaffade en R1200s för någon vecka sedan, håller på att lära mig hojen :). Funderar på att testa köra bana i helgen, har aldrig gjort det än.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln