Bo strax söder om Sthlm?

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Rent hypotetiskt...

Om man ska bli vuxen och lämna sin lgh på Kungsholmen, var ska man bo? Innan jag träffade en dam som bor och jobbar i Södertälje så var jag inne på norr- eller västerort men nu är söder om mer troligt. Jag har inte så starka åsikter om att man ska bo på vissa platser då jag kommer uppifrån landet. Har bott vid Fridhemsplan i 10 år och är lite less på det nu. Jag jobbar nära Gärdet och tjejen som skrivet i Södertälje. Båda har bil men tullar svider om man inte har miljöbil iofs.

Kan jag få lite tips på områden för lite Hemnet-bevakning. Min befintliga lgh bör gå för minst dryga 2 milj. och jag har inte riktigt funderat på budget för nytt. Helst skulle jag vilja ha nåt husliknande istället för lägenhet. Nära till natur då tjejen har hund. Jag är lite halvfärdig med afterwork på fredag och bakis lördag men det är uppskattat om man tar sig hem en helgnatt utan att det går på 1200 spänn i taxi. Dvs. OK lokaltrafik är viktigt. Tacksam för lite tips av er urinvånare!

Ursprungsfolk (även urfolk, urinvånare eller urbefolkning) betecknar en folkgrupp med ursprung i ett område där de trängts tillbaka till en del av området av en utifrån kommannde befolkning, eller att folkgruppen bibehållit särdrag i sitt språk och sin kultur samt har geografisk förankring.

Och sånt där om Rågsved (Drogsved) går jag inte på! :hihi
 
Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Inte Drogsved säger du... Krökarsvängen då kanske? :lol

Nej, seriöst så Årsta, Älvsjö borde kunna funka.
Om fjällan din åker kommunalt till jobbet är det ju bra att kolla utmed pendeln till S-tälje. Om du åker kommunalt till ditt jobb så är ju röda linjen bra.
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Jag gillar haninge..
nära till djur å natur å slingerbulten.

snabb-buss in till stan tar mig 25 min hemmifrån in till centralen:tummenupp

/Freddan
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Frefeh: Jo, men så var det just närheten till S-tälje då då... visst, du har ju lännavägen men frågan är om de vill fortsätta köra bil till jobbet varje dag.
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Det tog mig 1h15min för 37 km med bil från Södertälje till Frihamnen en morgon. Känns lite för drygt så det får bli nåt i mitten. Rätt vad det är kanske man vill byta jobb också och då kanske jag hamnar i Kista igen.
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Frefeh: Jo, men så var det just närheten till S-tälje då då... visst, du har ju lännavägen men frågan är om de vill fortsätta köra bil till jobbet varje dag.

hehe nja den e ju så där..
jag läste nog inte klart hela frågan..
de e ingen hit å köra den.. åkte där 2½ år.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Södertälje är ju faktiskt ganska smidigt att ta sig till med pendel så då kan ni ju fortfarande kolla på fantastiska norrort. :)
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Det är sant fast hon har hunden med sig på jobbet vilket kanske inte är optimalt på pendeln. Tänker mest på hunden och risk för att bli trampad på och inte allergiker nu :)

Södertälje är ju faktiskt ganska smidigt att ta sig till med pendel så då kan ni ju fortfarande kolla på fantastiska norrort. :)

Bra tips med Årsta och Älvsjö förresten!

Inte Drogsved säger du... Krökarsvängen då kanske? :lol

Nej, seriöst så Årsta, Älvsjö borde kunna funka.
Om fjällan din åker kommunalt till jobbet är det ju bra att kolla utmed pendeln till S-tälje. Om du åker kommunalt till ditt jobb så är ju röda linjen bra.
 
Last edited:

Ludenben

Med lem
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Nacka
Hoj
zx9r -99
Rekommenderar Nacka. Nära natur, nära skärgården men ändå 10 min från city, nära vatten osv.

Jobbar också på gärdet och det tar mig ca 20 min med hojen från dörr till dörr. 25 kanske förresten.

Ett tips från mig till dig. :)
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Perfekta lösningen måste ju va lidingö! :tummenupp Nära jobbet på gärdet, och inga tullar om du åker söder ut!
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Nacka och Lidingö... läste ni att tjejen hans jobbar i Södertälje och har med hunden till jobbet?
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Inte Drogsved säger du... Krökarsvängen då kanske? :lol

Nej, seriöst så Årsta, Älvsjö borde kunna funka.
Om fjällan din åker kommunalt till jobbet är det ju bra att kolla utmed pendeln till S-tälje. Om du åker kommunalt till ditt jobb så är ju röda linjen bra.

Jag fyller på med ytterligare några orter med de goda kommunala förbindelser som TS önskade.

snusktbana.jpg
 

ManWhore

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2005
Ort
Bromma
Hoj
R1 -01 posörsvart
Jag bodde i radhus i Sätra och tog röda linjen till karlaplan där jag jobbar, det tog c:a 25min. Med bil till södertälje gissar jag på 15-20 min. Radhusen går idag för runt 2 miljoner i det området.
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Finns mycket fina områden söder om stan, låt se: Gröndal, Aspudden och Hägerstensåsen tycker jag är rätt trevliga. Finns fortfarande mycket grönt i omgivningarna, och i Gröndal finns det nära till vattnet, (mälaren).

Längre ut finns villa/radhusområdet Segeltorp, Älvsjö, Herrängen som jag tycker ligger ganska bra till. Nära söder ut, inte för långt från stan. Tallkrogen är inte fy skam heller, kanske inte så nära natur då rå...

Ja, några tips iaf.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Finns mycket fina områden söder om stan, låt se: Gröndal, Aspudden och Hägerstensåsen tycker jag är rätt trevliga. Finns fortfarande mycket grönt i omgivningarna, och i Gröndal finns det nära till vattnet, (mälaren).

Längre ut finns villa/radhusområdet Segeltorp, Älvsjö, Herrängen som jag tycker ligger ganska bra till. Nära söder ut, inte för långt från stan. Tallkrogen är inte fy skam heller, kanske inte så nära natur då rå...

Ja, några tips iaf.

Jag tycker även att Stureby och det sjönära Mälarhöjden verkar propert. Fast jag är lite dålig på södra sidan.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Haaammarbyy, shalalalala, haaammarbyy, shaaalalalalala

Alltså, de flesta områden du inte hört nåt om är okej. De du har hört talas om: Östberga, Farsta, Hökarängen, Gubbängen, Högdalen, Bandhagen och så vidare är det inte. Söder om Fruängen vill du inte bo.
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Bredäng är bra skit, jag överlevde ett år åtminstone.

Hela närförorten längs tunnelbanan är helt ok. Årsta, älvsjö, (sickla), liljeholmen och dess kompisar, telefonplan, mälarhöjden etc etc
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Fan vad bra med alla tips, tack! Nu har jag att göra till helgen. Sätra ska kollas upp speciellt för det är såna avstånd och tider som känns att de funkar.
 

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Skåne
Hoj
letar....
Jag skulle undvika östberga om det inte är på rätt sida av grusvägen vill säga.. skulle oxå undvika sätra men det är bara jag..

säger söder om söder.. nära till bulten.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top