Bo strax söder om Sthlm?

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Nu har inte jag läst hela tråden men segeltorp är skiten!
när jag blir rik ska jag tjöpa upp en drös tomter intill den däringa insjön och slå upp en sketastor 90-talsfuturistisk lyxvilla! :yoparty

Skydive

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jul 2006
Hoj
SV1000S -07
Jag kan VARMT rekomendera Hammarbyhöjden om du ska bo i lägenhet!

Mycket natur, nära till tunnelbanan gröna linje, för mig tar det 15 min att gå till söder, otroligt fina löparspår (hammarbybacken om du är hardcore), skidor och långfärdsskridskor på vintern mm.
Är uppvuxen i Nacka och gillar det också men man spyr på att åka buss och sen byta i slussens trafikkaos varje morgon!

Priserna är helt ok med tanke på vad man får!

Köööp ba!

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Nu är det faktiskt väldigt mycket aktuellt med hopflyttning. Har börjat kolla och är nu mer sugen på hus men då drar det iväg lite mer. Fasen vad skönt att få sköta sig själv utan nån granne vägg i vägg. Det är nog hus eller radhus som gäller dock. Återkommer nog snart med objekt och frågor :)

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Tumba - Solhöjden?

Det här då? Tumba - Solhöjden. Nybyggda villor för runt 3. Suget är stort efter villa och garage och inte radhus eller lägenhet. Har också lurat på Bagarmossen-hållet. Vill mycket gärna ha naturen runt knuten som det heter på mäklarspråk då vi har en hund med extremt mycket spring i benen (fågelhund).

http://hemnet.se/beskrivning/hemnet/316155

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Hmm.. är inte det där nästan framme vid Alfa Laval (industriområdet). Eller är jag ute och cyklar? Möjligt att det ligger så det inte störs om du vart där och kollat?

På andra sidan huddingevägen (storvreten) sycker jag personligen det ligger ett riktigt mögelområde...

EDIT: Eriksberg som också ligger nära är även det ett skethål.

Är iof ingen kännare av området i stort, men det verkar iaf vara fina hus. Har själv till och från varit sugen på hus, men jag skulle nog själv stå över detta område till förmån för annat som nämnts tidigare, exempelvis Segeltorp, Älvsjö, Herrängen, Gamla Enskede, Glömsta, Örby (villaområdet örby).

Last edited:

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ska nog kanske ta en kik till helgen men inflyttning är först 2010 så det går nog troligen bort. Glömsta håller jag koll på för det ligger nära ett stort naturreservat och det lär inte byggas där. Tack för tipsen. Segeltorp blir lite dyrare och jag hittar knappt nåt vettigt där heller just nu. Spanar som en örn på Hemnet numer :)

Hmm.. är inte det där nästan framme vid Alfa Laval (industriområdet). Eller är jag ute och cyklar? Möjligt att det ligger så det inte störs om du vart där och kollat?

På andra sidan huddingevägen (storvreten) sycker jag personligen det ligger ett riktigt mögelområde...

EDIT: Eriksberg som också ligger nära är även det ett skethål.

Är iof ingen kännare av området i stort, men det verkar iaf vara fina hus. Har själv till och från varit sugen på hus, men jag skulle nog själv stå över detta område till förmån för annat som nämnts tidigare, exempelvis Segeltorp, Älvsjö, Herrängen, Gamla Enskede, Glömsta, Örby (villaområdet örby).

Duke0

Sporthojsnörd
Gick med
22 May 2003
Hoj
Ingen
Haninge vill du inte bo för här finns inga garage
annars smiter man bort till södertälje ganska snabbt
men det är en bit till frihamnen

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
Haninge vill du inte bo för här finns inga garage
annars smiter man bort till södertälje ganska snabbt
men det är en bit till frihamnen

Haninge har en himla massa garage om man har en egen villa :tummenupp

Gäller bara att köpa rätt villa :hihi

Dessutom är det VÄLDIGT nära bulten :yoparty

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Jag har kollat åt det hållet men det är mest radhus i min/vår prisklass där. Kollade på Gudö för nån minut sen men det blir jäkligt långt för tjejen - om hon inte kan tänka sig att byta jobb vill säga...

Trivsamma Tyresö !!! :)

R1Björne

grim
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
kotte
tullinge

Tjena, jag kan rekommendera tullinge. Fyra korsningar till bulten:D Du passerar lida på vägen dit, väldigt fint naturområde. Ska du till stan tar du pendeln och på 15-20 min är du på södra station:banana

Pips

Guest
Vet inte riktigt hur prisläget ser ut, men Bromma? Man åker ju åt "rätt" håll på morgonen om man ska till Södetälje samt slipper biltull, ska du till Gärdet är det ju bara att ta vägen över Fridhemsplan går ganska snabbt.
Visserligen långt till södertälje.

Nacka hade kunnat vara en idé men efter att ha pendlat Värmdö - Kista i 1års tid med bil så kräks jag på köerna som börjar vid Nacka Forum och slutar någonstanns vid Essingeleden, 20-30min i Söderledstunneln är INTE skoj.

Att bo längs med Nynäsvägen är ju bara panik med tanke på all trafik på morgonen.. Nää bromma är nog det som gäller.

Lidingö har ju samma problem med köer över l-öbron.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Vet inte riktigt hur prisläget ser ut, men Bromma? Man åker ju åt "rätt" håll på morgonen om man ska till Södetälje samt slipper biltull, ska du till Gärdet är det ju bara att ta vägen över Fridhemsplan går ganska snabbt.
Visserligen långt till södertälje.

Nacka hade kunnat vara en idé men efter att ha pendlat Värmdö - Kista i 1års tid med bil så kräks jag på köerna som börjar vid Nacka Forum och slutar någonstanns vid Essingeleden, 20-30min i Söderledstunneln är INTE skoj.

Att bo längs med Nynäsvägen är ju bara panik med tanke på all trafik på morgonen.. Nää bromma är nog det som gäller.

Lidingö har ju samma problem med köer över l-öbron.

...eller kanske åka över Ekerö, med slagstafärjan till S-tälje.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Dyrt att flytta från stan

Va faaan... Vilken otrolig skillnad i skatt när man flyttar från stan. Om det blir t.ex. Österhaninge kommun så kommer jag att betala 33,16% istället för 30,27% (St Görans församling). Sifrrorna är inklusive kyrkoavgiften på strax under 1%. Tar man exemplvis en lön på 400000 kr/år så blir det 11560 extra per år och 960 kr/mån. Där försvann besparingen på min dyra MC-parkeringsplats som kostar 1000 kr/mån. Skattesatserna var ganska likartade på Södra sidan av stan, dvs. runt 22,5-23,3%.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Gudö (Vendelsö) då?

Nu har vi hittat nåt som ser riktigt intressant ut. Det ser ut som att det blir "parkera och åk" med SL eller harva i bilköer 2,5 mil enkel väg för mig. Långt till jobbet för tjejen men det kan ev. ordna sig. Huset ligger i princip på landet men hur är det med huliganismen och annat i de krokarna med tanke på barn i framtiden?

Bifogat

• gudö.gif
    gudö.gif
    67.3 KB · Visningar: 79

Tunis

MNK är min gud.
Gick med
24 Apr 2007
Hoj
2002 års Buell
Frunken! (Fruängen) is the shit! Älvsjö/Fruängen/Herrängen är jag uppväxt i. Helt ok runt om. Årsta är jäkligt nice (smådyrt dock), men riktigt gemytligt (enligt mig) på sina ställen. Rekommenderas att INTE gå hem ifrån Gullmarsplan på fyllan dock! :)... Blev (nästan) rånad där med pitol! (som Ture Sventon säger). Tur att man var full och springer snabbt! :D

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Nu är det time att hitta nåt inom nån månad i alla fall. Lägeneheten ligger ute på HemNet och planen är att vi får bo ihop hos tjejen from maj eller så om vi inte hittar nåt eller får flytta in innan dess.

Offtopic:
Tjejen ringde idag och då har hennes jobb i Södertälje, djurklinik, mer eller mindre förstörts pga de jävla idioterna som placerat ut brandbomber och bränt ner Willys och ICA. Nä, det blir låååångt bort från det där stället. Hon bor på ett helt OK område nära norra infarten men 16-åringen som blev dödad i somras(?) av en psyksjuk man var i kvarteret bredvid. Nä, det verkar ha racklat ihop totalt i Södertälje...

PierreC

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
BMW R1100S -04
Nu har vi hittat nåt som ser riktigt intressant ut. Det ser ut som att det blir "parkera och åk" med SL eller harva i bilköer 2,5 mil enkel väg för mig. Långt till jobbet för tjejen men det kan ev. ordna sig. Huset ligger i princip på landet men hur är det med huliganismen och annat i de krokarna med tanke på barn i framtiden?

Har en polare som bor där i trakterna och det är lungt och trevligt.
Mitt ute på landet, fast ändå vettiga komunikationer.

Själv bor jag i radhus i Segeltorp. Inte helt fel det heller.

Lycka till med letandet!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...