Bo strax söder om Sthlm?

JohanG

Livsnjutare
Gick med
17 Dec 2007
Ort
Huddinge
Hoj
DragStar 1100-03 + Ducati Hypermotard 950 SP -19. Föredettingar: Street Triple R-14, Street Triple -08, FZR 1000 -90
Själv bor jag i radhus i Segeltorp. Inte helt fel det heller.
Lycka till med letandet!

Vem bor inte i radhus i Segeltorp :tummenupp Trivs bra här, bra kommunikationer både till stan och Södertälje. Kan ta sig hem från stan på helgerna utan större problem eller kostnader. Går med tunnelbana/buss eller taxi. Priset på taxin verkar variera om man åker hem själv eller med damsällskap, konstigt... :yoparty

Huddinge funkar ochså bra tycker jag med många fina radhus och hus. Om man inte åker bil till stan i värsta rusningen så är den tiden ganska accepabel.

Kan rekommenderas:
http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/385925
http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/387061

Lycka till!
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Nu verkar det som om ni främst är på jakt efter ett hus, men om lägenhet är aktuellt kan jag rekommendera Årsta. Där har du både nära till Årstabergs pendeltågsstation och till röda linjen i Liljeholmen. Det finns inte så många områden förutom Årsta där du har tillgång till både pendel och t-bana.

Det är dessutom ett trevligt område med rimliga bostadspriser. De lägenheter vi kollat på har sålts för cirka 30.000 kr/kvm vilket är väsentligt billigare än innanför tullarna.
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Nån Tungelstabo här?

Nu har vi hittat drömkåken i Tungelsta på Älvvägen på östra sidan om järnvägen och priset är betydligt lägre än vi tänkt oss. 33 km till mitt jobb med bil och samma för tjejen men - Tungelsta station ligger toknära. 5 min promenad på riktigt. Såpass nära järnvägen att det kanske är störande. Ska ringa och får höra "sanningen" av mäklaren :D Frågade samma sak om en lägenhet nära Centralen en gång och fick till svar "i ärlighetens namn är det ju inte Sthlms mest trafikerade väg här utanför". "Nä, men förmodligen nr 2" tänkte jag...

Är det någon Tungelstabo som har koll på närområdet där?

Jag har läst nån PDF där det står skrivet om dubbelspår mot Nynäshamn och halvtimmestraik med pendeln. Det skulle kunna vara störande. Såklart kom inget tåg när vi var där men det där ser skitbra ut. Möjlighet att vara på Centralen på 40 minuter, det går att köra bil till jobbet om jag är slö nån dag, natur inpå knuten osv.

En annan nackdel är att det eventuellt ska byggas alldeles nära den här fastigheten och bli en planskild kornisng/bro över järnvägen. Vill inte ha mycket hus i närheten utan helst natur och så.

Huset:
http://www2.skandiamaklarna.se/beskrivning.aspx?guid=3KAAF9E5DVTODIS0&typ=CMVilla
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Siktet har blivit 100% hus nu men Årsta är fint. Man får ta det när man inte orkar med hus mer :)

Nu verkar det som om ni främst är på jakt efter ett hus, men om lägenhet är aktuellt kan jag rekommendera Årsta. Där har du både nära till Årstabergs pendeltågsstation och till röda linjen i Liljeholmen. Det finns inte så många områden förutom Årsta där du har tillgång till både pendel och t-bana.

Det är dessutom ett trevligt område med rimliga bostadspriser. De lägenheter vi kollat på har sålts för cirka 30.000 kr/kvm vilket är väsentligt billigare än innanför tullarna.
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Jag bor i Krigslida, längre norrut, nära järnvägen, och det som planeras (men inte är beslutat än) kan du läsa om här.

Jag trivs här, tågen stör inte oss trots att vi bor så vi hör bomfällningarna från sovrummet. Närheten till Bulten är aldrig fel :tummenupp , frugan jobbar med islandshästar och ingenstans i Sverige finns så många som här...
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
F*N!!! Det var ju såklart en hake. Huset kommer att få en planskild vägbro över järnvägen alldeles intill. Ca 40-50 meter från huset plus att det blir ytterligare en väg som är grusad som nu som öppnas upp. Precis det jag/vi INTE vill. Vaf*n, man får flytta ut i skogen i Värmland :mad: Då är det bara att leta vidare. Nuvarande ägare köpte 2004 och flyttar säkert därifrån pga detta.

Ska hålla koll kring Krigslida där det dock också var planskild korsning planerat vad jag kan se. Blir visst högre turtäthet och större risk för olyckor så plankorsningar ska bort.

Jag bor i Krigslida, längre norrut, nära järnvägen, och det som planeras (men inte är beslutat än) kan du läsa om här.

Jag trivs här, tågen stör inte oss trots att vi bor så vi hör bomfällningarna från sovrummet. Närheten till Bulten är aldrig fel :tummenupp , frugan jobbar med islandshästar och ingenstans i Sverige finns så många som här...

F*N!!! Det var ju såklart en hake. Huset kommer att få en planskild vägbro över järnvägen alldeles intill. Ca 40-50 meter från huset plus att det blir ytterligare en väg som är grusad som nu som öppnas upp. Precis det jag/vi INTE vill. Vaf*n, man får flytta ut i skogen i Värmland :mad: Då är det bara att leta vidare. Nuvarande ägare köpte 2004 och flyttar säkert därifrån pga detta.

Ska hålla koll kring Krigslida där det dock också var planskild korsning planerat vad jag kan se. Blir visst högre turtäthet och större risk för olyckor så plankorsningar ska bort.

Edit: jä*la h*lv*t*. Men annars känns det bra :näsblod
 
Last edited:

zeki

Varför har ni repade knäpuckar ?
Gick med
20 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 modell grön
F*N!!! Det var ju såklart en hake. Huset kommer att få en planskild vägbro över järnvägen alldeles intill. Ca 40-50 meter från huset plus att det blir ytterligare en väg som är grusad som nu som öppnas upp. Precis det jag/vi INTE vill. Vaf*n, man får flytta ut i skogen i Värmland :mad: Då är det bara att leta vidare. Nuvarande ägare köpte 2004 och flyttar säkert därifrån pga detta.

Ska hålla koll kring Krigslida där det dock också var planskild korsning planerat vad jag kan se. Blir visst högre turtäthet och större risk för olyckor så plankorsningar ska bort.





Edit: jä*la h*lv*t*. Men annars känns det bra :näsblod

Sätra i radhus är helt ok menkring centrum nja.... sj bor man i vårberg som jag sj upplever som rätt lugnt iof i utkanten av vårberg där jag bor.... men ställen som skärholmen,sätra centrum vårbergs centrum mm skulle inte ens jag som är sj av icke svenskt ursprung rekomendera.. :p
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Fick höra av grannen att en kåk i närheten är till salu. Ligger här i Krigslida, inte nära några järnvägsöverfarter eller annat mög. Kanske kan vara intressant?

Hemnet

F*N!!! Det var ju såklart en hake. Huset kommer att få en planskild vägbro över järnvägen alldeles intill. Ca 40-50 meter från huset plus att det blir ytterligare en väg som är grusad som nu som öppnas upp. Precis det jag/vi INTE vill. Vaf*n, man får flytta ut i skogen i Värmland :mad: Då är det bara att leta vidare. Nuvarande ägare köpte 2004 och flyttar säkert därifrån pga detta.

Ska hålla koll kring Krigslida där det dock också var planskild korsning planerat vad jag kan se. Blir visst högre turtäthet och större risk för olyckor så plankorsningar ska bort.

Edit: jä*la h*lv*t*. Men annars känns det bra :näsblod
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Tack för tipset!

Fick höra av grannen att en kåk i närheten är till salu. Ligger här i Krigslida, inte nära några järnvägsöverfarter eller annat mög. Kanske kan vara intressant?

Hemnet
 

Stotte

Lotto?
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
-02, Yamaha R6
Hur är Örby/Älvsjö? Lugnt? Bra kommunikationer?

Örby/Älvsjö är kalas områden enligt mitt tycke. Är själv uppvuxen i Örby och där är det kalas lugnt. Mycket barn familjer och bra skolor samt mycket parker och bad i närheten. Örby ligger lite skyddat men ett flertal busslinjer går igenom örby samt att man kan gå 5/10min till älvsjö pendeltågstation. Sätra rekommenderar jag inte personligen. Jobbar där samt har bekanta som bor där och dom trivs inte.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Finns mycket fina områden söder om stan, låt se: Gröndal, Aspudden och Hägerstensåsen tycker jag är rätt trevliga. Finns fortfarande mycket grönt i omgivningarna, och i Gröndal finns det nära till vattnet, (mälaren).

+1. Gröndal och Aspudden håller på att skärpa till sig, även omd et går långsamt. Kommer bi en fin mix av gammal och ny bebyggelse där.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top