Boda Borg 23 januari 2011

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Om Busan har rätt ang att du skulle ha ett "tredje ben" så kommer det inte få plats i min lilla rumpa.:eek:

Det är väl ingen som sagt att den nödvändigtvis måste få platts? :va
Finns det inte plats så får man ju göra platts åt han det är väl inte mer med de! :rolleyes:

Sanna

Vild och galen
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
CBR 1000 -10
Sanna: Va skönt att man slapp anmäla sig själv :tummenupp Men krockar det inte med fjällen?

Jag har bil om det skulle behövas men åker gärna med någon annan om det finns möjlighet.. :Bugar

Visst är det kalas att inte behöva tänka själv när det gäller vart du ska vara och vid vilken tidpunkt?! ;) så gör samma med fjällen, sluta tänk. Norge är innan och Vemdalen månaden efter. Du ser jag har tänkt på allt, haha...

Ang bil-plats får ni köra PM funktionen där. Kolla i första inlägget vilka som har anmält bil och välj chaufför. Den som kör vara chef ang vilka som åker med.

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
Visst är det kalas att inte behöva tänka själv när det gäller vart du ska vara och vid vilken tidpunkt?! ;) så gör samma med fjällen, sluta tänk. Norge är innan och Vemdalen månaden efter. Du ser jag har tänkt på allt, haha...

Tur man har bra folk omkring sig som håller koll.. :tummenupp Jag hittade förresten mitt gamla jag - Wikipedia. Känns det igen? Undrar bara vart jag hamnat nu när det utvecklats några år.. :D

Vicc

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2008
Hoj
Kawasaki Ninja zx6r
Jag ska eventuellt flytta den helgen men kanske kan få ihop söndagen ändå! Återkommer...

Chrusty

Medlem
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
Såld/död? zx-6r -97, senaste köp xt660x
ja jag e fan sugen, om nu någon vill ha med ett trögtänkt, osmidigt fruntimmer i sitt lag heh :Bugar har iaf bil (ful), alltid nåt!

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Tråkig jävla kuriosa.
Men, Boda borg ligger mellan Viskan och Torpshammar.
http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=viskan
På kartan scrollar ni lite åt vänster så ser ni det.
Min farmor jobbade där när det var ett hem för "muppar".
Och ofta var det så att familjer som inte hade råd med alla sina barn kunde skicka ett till Boda Borg och säga att det var nåt fel på det. Så hade man en mun mindre att stoppa mat i.

Så det ställe ni åker till och roar er, det var ett ställe där man skrek nätterna i ändå, sket ner sig, kastade mat på varann och försökte fly ut genom den stora ytterdörren.

Ungefär som en vanlig lördagskväll nuförtiden. ;)

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Finns flera Boda borg. Detta vi skall till ligger utanför Oxelösund, http://www.bodaborg.se/hittahit___18.aspx så jag tror inte det har varit några "muppar" just där :D

Tråkig jävla kuriosa.
http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=viskan
På kartan scrollar ni lite åt vänster så ser ni det.
Min farmor jobbade där när det var ett hem för "muppar".
Och ofta var det så att familjer som inte hade råd med alla sina barn kunde skicka ett till Boda Borg och säga att det var nåt fel på det. Så hade man en mun mindre att stoppa mat i.

Så det ställe ni åker till och roar er, det var ett ställe där man skrek nätterna i ändå, sket ner sig, kastade mat på varann och försökte fly ut genom den stora ytterdörren.

Ungefär som en vanlig lördagskväll nuförtiden. ;)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Finns flera Boda borg. Detta vi skall till ligger utanför Oxelösund, http://www.bodaborg.se/hittahit___18.aspx så jag tror inte det har varit några "muppar" just där :D
Jodå, det är jag fullt medveten om, men det "första" Boda borg gjordes om ifrån muppboendet, men behöll namnet.

Jag har sett er tråd ett antal ggr o kände bara att jag oxå ville vara med i den. :)

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
hmm.. risig bil = stor k*k? snygg bil = komplex? finns det nåt liknande för tjejer?

Ja det brukar faktiskt kunna vara så, det har hänt flera gånger att man sett snygga tjejer sitta och köra gamla skit bilar...
Jag har dock en relatvit snygg bil men den står bara i garaget just nu bara för att det inte ska bli nåt missförstånd...
Sen har jag inte orkat skruva klart med bilen heller just för att minimera risken så lite som möjligt för eventulla missförstånd i fall nån skulle se mig köra i den...
Så jag kommer inte att göra dig besviken och förväntar mig detsamma från din sida!! :tummenupp

Sen om du har pojkvän gör absolut ingenting jag är inte svartsjuk! :D

Inget att skratta åt du får vara med om du vill...Eller kanske filma? :brinnerup

Last edited:

R5+1

Guest
Tråkig jävla kuriosa.
Aha! Det var det Boda Borg jag såg skylten mot när jag körde ner från Jämtland förra veckan. Höll på att köra av vägen :näsblod för jag fick först för mig att stanna och fota skylten och lägga in i den här tråden. Ångrade mig sen och körde vidare. Var ju lite smidigare att länka till karta.:tummenupp
Tur vi ska till ett ställe lite närmre där man bor.

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Hoj
Aha! Det var det Boda Borg jag såg skylten mot när jag körde ner från Jämtland förra veckan. Höll på att köra av vägen :näsblod för jag fick först för mig att stanna och fota skylten och lägga in i den här tråden. Ångrade mig sen och körde vidare. Var ju lite smidigare att länka till karta.:tummenupp
Tur vi ska till ett ställe lite närmre där man bor.

Har inte du kört av vägen tillräckligt som det är stumpan. :va Det är på vägen man ska vara och man ska se framåt och inte vrida huvudet ur led för då hamnar man vid sidan av :D

R5+1

Guest
Har inte du kört av vägen tillräckligt som det är stumpan. :va Det är på vägen man ska vara och man ska se framåt och inte vrida huvudet ur led för då hamnar man vid sidan av :D
Jaha nu var ju hon snabb såklart.:arsele
Har faktiskt kommit på att jag drog av vägen med hojen för att jag krockade! Minns fortfarande inget från själva smällen eller dikeskörningen, men däremellan har jag ett minnesfragment av ett sjukt kraftigt vobbel. Och eftersom bara vänster lykta med kringliggande kåpor gick sönder borde den träffats av en bils sidospegel eller nåt.
Alltså inte helt självförvållat att jag körde av vägen.:)

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Hoj
Jaha nu var ju hon snabb såklart.:arsele
Har faktiskt kommit på att jag drog av vägen med hojen för att jag krockade! Minns fortfarande inget från själva smällen eller dikeskörningen, men däremellan har jag ett minnesfragment av ett sjukt kraftigt vobbel. Och eftersom bara vänster lykta med kringliggande kåpor gick sönder borde den träffats av en bils sidospegel eller nåt.
Alltså inte helt självförvållat att jag körde av vägen.:)

Var bara tvungen att retas lite :krama Vill ju inte se dig mer skadad.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år