Högre månadskostnad?
Du får väl lägenhet bara du öppnar käften, du är ju från Billdal :Gubben på Kungsgatan har funnits sen farsans tid på 60-talet och är fullständigt pålitlig. Som sagt - snett emot Fontana di Trevi, liten jävla dörr, typ hål i väggen.
Konstiga öppettider som jag inte minns.
Ett riktigt gammalt original, sitter bakom ett sunkigt skrivbord med tjocka brillor och ingen dator, har allt på tusentals lappar som är klistrade överallt.
Kallar sig "förmedlingen".
Många små privata fast.ägare anlitar honom, för hans system är att folk för komma dit och presentera sig och då gör han en bedömning i sitt eget huvud om man är intressant eller inte.
Jag fick min lgh tack vare honom, men slapp betala, eftersom jag inte fick lgh han visade mig, men jag fick direktkontakt med en hyresvärd och det visade sig att de hade en annan lgh ledig
Kan säga att skjortan på, ett fast jobb och inga betalningsanmärkningar är ju minimum och sen ska man ha en god portion tur också.
När jag var inne fick ja se hur det funkar.
Vi pratade om en lgh jag skulle titta på, när in kommer 3 st killar som, ska vi säga, hade behövt bälte till brallorna så de inte hade hängt strax under röven och nån sorts anordning så inte kepsen halkar på sned på huvudet.
De klev in och sa nåt i stil med:
"eeey vi vill ha en lägenhet fan"
Gubben kastade en blick och sa: "tyvärr, det finns ingenting"
Sen när de gått fortsatte han prata med mig om den jag skulle kolla på
Han tar en avgift (3000kr år 2006) i avgift OM han lyckas hitta en lgh som man får kontrakt på.
Men ring inte, utan gå dit först. Sen får du nr där om du verkar intressant. Har du tatuerat hakkors i pannan kan du glömma det.
Jag vet 5 st personer som fått lgh via Boplats och de är TJEJER ALLIHOP. Det är så det är, bara att acceptera verkligheten. Statistiskt sett ät det i princip lika sannolikt att få en lgh där som att vinna på en Trisslott, med över 5000 sökande på varje lägenhet. Byt kön eller ta hjälp av nån tjej och låtsas att ni är ett par är mitt tips om du ska ha lgh via boplats. Sen måste ni skriva en jääävligt bra ansökan oxå, så att de fastnar för just er.
Men jag hade aldrig ens orkat försöka på boplats idag, det är fan meningslöst.
Scanna blocket efter andrahand/inneboende är det enda realistiska alternativet till att köpa nåt om man kommer utifrån stan och inte har kontakter.
Lycka till!
Du får väl lägenhet bara du öppnar käften, du är ju från Billdal :
Åhåhåhååååå!
Små flickor från Kullavik(!) ska hålla tyst annars läggs de över knät och får så mycket smisk på stjärten så de blir alldeles randiga
Det där är bra din snuskiga fantasi...Åhåhåhååååå!
Små flickor från Kullavik(!) ska hålla tyst annars läggs de över knät och får så mycket smisk på stjärten så de blir alldeles randiga
Va sägs om att dela en trea?? (inte som ni andra tänker nu... )Jag behöver också boende fortfarande. :blöh
Jag tycker att det är intressant om jag får dela den med någonHar en kompis som skall hyra ut sin trea i Kallebäck i minst ett år. 6500:- i hyra. Är det intressant så skicka PM.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|