Boende i Göteborg fort!!

goahead

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Japanare
Lill-Danne, den du tänker på är stängd, denna förmedling ligger längre ner mot järntorget, typ snett över vägen vid Restaurang Fontana di trevi.
Har dock aldrig varit där inne.
/Magnus
 

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Högre månadskostnad?

Njae, det behöver det väl inte vara?
Dock ska man se till så man får ett lån.

Har inte högre månadskostnad än vad mina vänner som bor i hyresrätt har, snarare lägre kostnad än många andra.
Men det beror på var man ska bo såklart. Det är inte gratis att handla i sannegården eller mitt i centrum.
 

TORK

använder Ghans Ögon ʘ_ʘ bad
Gick med
12 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2006 Aprilia RSV 1000R
Gubben på Kungsgatan har funnits sen farsans tid på 60-talet och är fullständigt pålitlig. Som sagt - snett emot Fontana di Trevi, liten jävla dörr, typ hål i väggen.
Konstiga öppettider som jag inte minns.
Ett riktigt gammalt original, sitter bakom ett sunkigt skrivbord med tjocka brillor och ingen dator, har allt på tusentals lappar som är klistrade överallt.

Kallar sig "förmedlingen".
Många små privata fast.ägare anlitar honom, för hans system är att folk för komma dit och presentera sig och då gör han en bedömning i sitt eget huvud om man är intressant eller inte.
Jag fick min lgh tack vare honom, men slapp betala, eftersom jag inte fick lgh han visade mig, men jag fick direktkontakt med en hyresvärd och det visade sig att de hade en annan lgh ledig :D
Kan säga att skjortan på, ett fast jobb och inga betalningsanmärkningar är ju minimum och sen ska man ha en god portion tur också.

När jag var inne fick ja se hur det funkar.
Vi pratade om en lgh jag skulle titta på, när in kommer 3 st killar som, ska vi säga, hade behövt bälte till brallorna så de inte hade hängt strax under röven och nån sorts anordning så inte kepsen halkar på sned på huvudet.
De klev in och sa nåt i stil med:
"eeey vi vill ha en lägenhet fan"
Gubben kastade en blick och sa: "tyvärr, det finns ingenting"
Sen när de gått fortsatte han prata med mig om den jag skulle kolla på :tummenupp

Han tar en avgift (3000kr år 2006) i avgift OM han lyckas hitta en lgh som man får kontrakt på.
Men ring inte, utan gå dit först. Sen får du nr där om du verkar intressant. Har du tatuerat hakkors i pannan kan du glömma det.

Jag vet 5 st personer som fått lgh via Boplats och de är TJEJER ALLIHOP. Det är så det är, bara att acceptera verkligheten. Statistiskt sett ät det i princip lika sannolikt att få en lgh där som att vinna på en Trisslott, med över 5000 sökande på varje lägenhet. Byt kön eller ta hjälp av nån tjej och låtsas att ni är ett par är mitt tips om du ska ha lgh via boplats. Sen måste ni skriva en jääävligt bra ansökan oxå, så att de fastnar för just er.
Men jag hade aldrig ens orkat försöka på boplats idag, det är fan meningslöst.

Scanna blocket efter andrahand/inneboende är det enda realistiska alternativet till att köpa nåt om man kommer utifrån stan och inte har kontakter.

Lycka till! :tummenupp
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Gubben på Kungsgatan har funnits sen farsans tid på 60-talet och är fullständigt pålitlig. Som sagt - snett emot Fontana di Trevi, liten jävla dörr, typ hål i väggen.
Konstiga öppettider som jag inte minns.
Ett riktigt gammalt original, sitter bakom ett sunkigt skrivbord med tjocka brillor och ingen dator, har allt på tusentals lappar som är klistrade överallt.

Kallar sig "förmedlingen".
Många små privata fast.ägare anlitar honom, för hans system är att folk för komma dit och presentera sig och då gör han en bedömning i sitt eget huvud om man är intressant eller inte.
Jag fick min lgh tack vare honom, men slapp betala, eftersom jag inte fick lgh han visade mig, men jag fick direktkontakt med en hyresvärd och det visade sig att de hade en annan lgh ledig :D
Kan säga att skjortan på, ett fast jobb och inga betalningsanmärkningar är ju minimum och sen ska man ha en god portion tur också.

När jag var inne fick ja se hur det funkar.
Vi pratade om en lgh jag skulle titta på, när in kommer 3 st killar som, ska vi säga, hade behövt bälte till brallorna så de inte hade hängt strax under röven och nån sorts anordning så inte kepsen halkar på sned på huvudet.
De klev in och sa nåt i stil med:
"eeey vi vill ha en lägenhet fan"
Gubben kastade en blick och sa: "tyvärr, det finns ingenting"
Sen när de gått fortsatte han prata med mig om den jag skulle kolla på :tummenupp

Han tar en avgift (3000kr år 2006) i avgift OM han lyckas hitta en lgh som man får kontrakt på.
Men ring inte, utan gå dit först. Sen får du nr där om du verkar intressant. Har du tatuerat hakkors i pannan kan du glömma det.

Jag vet 5 st personer som fått lgh via Boplats och de är TJEJER ALLIHOP. Det är så det är, bara att acceptera verkligheten. Statistiskt sett ät det i princip lika sannolikt att få en lgh där som att vinna på en Trisslott, med över 5000 sökande på varje lägenhet. Byt kön eller ta hjälp av nån tjej och låtsas att ni är ett par är mitt tips om du ska ha lgh via boplats. Sen måste ni skriva en jääävligt bra ansökan oxå, så att de fastnar för just er.
Men jag hade aldrig ens orkat försöka på boplats idag, det är fan meningslöst.

Scanna blocket efter andrahand/inneboende är det enda realistiska alternativet till att köpa nåt om man kommer utifrån stan och inte har kontakter.

Lycka till! :tummenupp
Du får väl lägenhet bara du öppnar käften, du är ju från Billdal ;) :krama:
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
ring och hör med partillebo
http://www.partillebo.se/Tjanster/visa-lediga-lagenheter/

nog ett av få ställen nära gbg som fortfarande kör med hyreslägenheter, och likt många andra lägger de inte ut dem på nån annan sida än sin egen

finns en del hyresrätter i biskopsgården med tror jag, har kompis som fick lägenhet där
 

TORK

använder Ghans Ögon ʘ_ʘ bad
Gick med
12 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2006 Aprilia RSV 1000R
Du får väl lägenhet bara du öppnar käften, du är ju från Billdal ;) :krama:

Åhåhåhååååå!
Små flickor från Kullavik(!) ska hålla tyst annars läggs de över knät och får så mycket smisk på stjärten :arsele så de blir alldeles randiga :D

:krama
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top