bogesund på ca 4.25

divez

Letar färdig banhoj!
Gick med
24 May 2004
Ort
sthlm
Hoj
gsxr 750 -98 kass + 750 gixxer från 02
pga några som faktiskt vill se filmen så kommer filmen tillbaka upp.

filmen finns fortfarande på ftp://213.114.243.27/PICT0001.MOV


tack till dom som insett att vissa kan hyllas och andra fällas för precis samma sak. lite underligt enligt mig.


Edit.
Filmen är inte på ngt sätt ändrad, vore ganska larvigt måste jag säga. Det som gör att den låter som en gammal v4 är att kamtiden står ett hack eller så fel efter en koll av kam kedja och spännare, var lite knepigt att nolla motorn när den satt i ramen men det fungerar.
har dock ett starkare mellanregister än tidigare om man nu ska se ngt gott av det..

Och filmen är inte en tidtaging!
Endast en inspelning av en skön åktur en fin dag.
 
Last edited:

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
race
Går inge vidare,får bara upp frågetecken där det ska stå hur lång tid nedladdningen ska ta...det verkar inte lovande.
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Wow, coola ner lite! Snart sitter du i en gran. Eller en i en Volvokylare. Låter inte hojen skumt? Eller är det filmkvaliten som gör det? :confused:
 

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
divez skrev:
om det nu är ngt att vara stolt över... :kocko

tyvärr tog batteriet slut i kameran precis innan bron men filmen är 4.21
totalt och med starten borde det ligga däromkring.

ftp://213.114.243.27/PICT0001.MOV

Jag är väl inte direkt den som brukar vara världens vettigaste så fort som hjälmen åker på, men för i gud skull, sluta spendera så mycket tid i mötande fil. Någon dåre som jag kan ju komma sättande där! :7peta
 

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Såld till Victor
Jisses!!!!!

Det DU som orsakat sådant rabalder om mötande hojar i folks körfält på bogge, antagligen på bulten osså.

Sanslöst kasst och livsfarligt för dig och alla andra trafikanter.

Skämmes karl tamme mig tusan!!! :mad:

Editerar in att jag sett att du tog lappen i år och var tydligen i diket två ggr på en runda nyss.

Mitt tips till dig är att du säljer hojen och börjar spela golf eller något annat harmlöst medans du har hälsan i behåll :3freak
 
Last edited:

divez

Letar färdig banhoj!
Gick med
24 May 2004
Ort
sthlm
Hoj
gsxr 750 -98 kass + 750 gixxer från 02
Caffe skrev:
Jisses!!!!!

Det DU som orsakat sådant rabalder om mötande hojar i folks körfält på bogge, antagligen på bulten osså.

Sanslöst kasst och livsfarligt för dig och alla andra trafikanter.

Skämmes karl tamme mig tusan!!! :mad:

måste säga till mitt försvar att jag körde sträckan ca 3 ggr fram och tillbaka innan filmningen och bedömde att det dåvarande trafikläget som var i princip 0 samt att jag väntat in trafik som kommit åkandes in till vaxholm för att inte få någon i mitt körfält och att jag har marginal för mötande trafik även om ni inte tror det.
har även en person som står med mobil vid bron som jag pratat med precis innan körning om framförvarande trafik.

jag gör inga osäkra omkörningar på chans utan ser hela tiden vad jag har framför mig, samt att jag har koll på vilka kurvor som man kan ligga lite längre ut i mötande fil men samtidigt ha tid att bromsa och komma tillbaka i sin körbana.

men min erfarenhet av denna sträcka så kör jag inte fortare utan då blir det farligt. jag kan köra fortare och mer på chans men det låter jag någon annan ta hand om.
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Nu kommer mitt livs första moralkärringinlägg!

Uuuusch, jag var ute och körde vägen mellan Kisa och Åtvidaberg idag, en väg som påminner lite om den du kör på. Iaf så höll jag på att bli rammad av en genande krompråm i en kurva, höll på att köra av vägen i ren förskräckelse.

Scenario: Tänk om någon kör lika fort som du i motsatt körriktning (fast då håller sig på sin sida av vägen!).

En utgångspunkt för att köra fort är att man håller sig på sin sida av vägen och försöker att göra det där riskerna är små.
 

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
divez skrev:
måste säga till mitt försvar att jag körde sträckan ca 3 ggr fram och tillbaka innan filmningen och bedömde att det dåvarande trafikläget som var i princip 0 samt att jag väntat in trafik som kommit åkandes in till vaxholm för att inte få någon i mitt körfält och att jag har marginal för mötande trafik även om ni inte tror det.
har även en person som står med mobil vid bron som jag pratat med precis innan körning om framförvarande trafik.

jag gör inga osäkra omkörningar på chans utan ser hela tiden vad jag har framför mig, samt att jag har koll på vilka kurvor som man kan ligga lite längre ut i mötande fil men samtidigt ha tid att bromsa och komma tillbaka i sin körbana.

men min erfarenhet av denna sträcka så kör jag inte fortare utan då blir det farligt. jag kan köra fortare och mer på chans men det låter jag någon annan ta hand om.

Är du helt borta eller?!? När någon kommer mötande i fullt nedlägg runt ett krön i egen fil hinner varken du eller han fatta vad ni gör i samma fil och i nästa hundradel blandas era kroppsvätskor.

Sekunden efter det att du och din polare lagt på telefonen och du satt på dig hjälmen kan någon faktiskt påbörja en lågflygare i motsatt riktning. DUUUHHHH.... håller med Caffe, köp en häst.

Om du vill bre ut dig får du allt hålla dig på bana.
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
race
Kvaliten på filmen var ju inte den bästa direkt och ljudet lät helskumt..

Det känns som att dom här körningarna bara kan sluta på ett sätt,en trasig kamera..
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Hur fan kan man vara så dum att man kör så där och dessutom spelar in det hela?

Hur många RIP ska det krävas för att du ska förstå att man faktiskt kan dö av precis det som du gör?

Har blivit jävligt trött på sporthojjar som kommer i mitt körfält på tungelstavägen - för det inkräktar på min körglädje!

Tro mej - det kan faktiskt hoppa ut en älg framför dig fast solen skiner och du åkt vägen 3ggr innan...
 
Last edited:

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
I en annan del av landet dog en människa av att köra på fel sida av vägen vid ungefär samma tidpunkt.

Tänk på det.
 

Ninja Racer

Medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Tranås
Hoj
Ducati 999S Husaberg 650 -02
Vad ledsen jag blir, jag blir av med körkort och du har ditt kvar. Livet är orättvist
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
divez skrev:
måste säga till mitt försvar att jag körde sträckan ca 3 ggr fram och tillbaka innan filmningen och bedömde att det dåvarande trafikläget som var i princip 0 samt att jag väntat in trafik som kommit åkandes in till vaxholm för att inte få någon i mitt körfält och att jag har marginal för mötande trafik även om ni inte tror det.
har även en person som står med mobil vid bron som jag pratat med precis innan körning om framförvarande trafik.

jag gör inga osäkra omkörningar på chans utan ser hela tiden vad jag har framför mig, samt att jag har koll på vilka kurvor som man kan ligga lite längre ut i mötande fil men samtidigt ha tid att bromsa och komma tillbaka i sin körbana.

men min erfarenhet av denna sträcka så kör jag inte fortare utan då blir det farligt. jag kan köra fortare och mer på chans men det låter jag någon annan ta hand om.

Så du visste precis vart alla bilar du mötte var när du åkte?!

Du kan väl skriva här innan du sticker ut å åker på boge nästa gång, så slipper jag möta dig i nån kurva. :mad:
 

wader

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
borlänge
Hoj
ninja
har dödat fågel med axeln o tvärnintat på framhjulet för älg+ häst det har satt sina spår i mig hoppas du lär dig. :brinnerup
men jag har klockat 1tim20min väsby rindellen till första rondellen i borlänge. startade kl 18.00 fredag eftermiddag. skapligt med trafik då :rofl .
tänker alldrig göra om nått liknande :hihi
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top