bogesund på ca 4.25

divez

Letar färdig banhoj!
Gick med
24 May 2004
Ort
sthlm
Hoj
gsxr 750 -98 kass + 750 gixxer från 02
R6 Johan skrev:
undefined :arsele Det var inte mycket att skryta med 4,25!!! Tog din tid med ca 20 sek utan att stressa :yoparty tyvär har jag ingen kamera på hojjen

det var inte tanken att sätta en världsbästa tid när jag körde.
självklart går det att köra fortare men då börjar jag tryta på det jag
tycker känns tryggt och min marginaler för att veja och stanna för ev hinder.

jag kör så det känns bra sen finns det säkert 1000 andra som kan köra fortare och mer på chans men det överlåter jag till dom.
 
Last edited:

Pappa Betalar

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
V-Rod
hermes skrev:
porta lilla HD fjollan, för du har väl inte skrapat knäpuckarna på rörken va? :D

Hör du Svante. Är du fortfarande sur eftersom du inte fick följa med till Rörken för tanten din, den där jätte fina sommar dagen. :tungan
Du borde inte det låta gå ut över lilla mig heller :hihi
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
Pappa Betalar skrev:
Tjena Killen. Tack för att du håller ögonen öppna :tummenupp
Hur går din"raket" nu då??? Haft en bra sommar eller??

Jorå, den går bra så fort jag satt dit nytt kopplingsgrepp, växelpedal och motorblock :huvet


så, nu är det slutspammat, inga frågor tack...
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Galne Dansken skrev:
då lovar jag dig att vi på sporthojer for alvor har problem med att få access på vägnätet.

Jo... fortsätter tex "filmandet" av racande mot klockan på en del av våra goa vägar runt Tokholm, och filmer dyker upp tex här på SH, i allt större omfattning, och media får nys om det, och dom styrande får sitta och titta på det inför en kamera från TV1/2/4, så blir det nog förr eller senare rop på förbud mot MC på en del vägar, kan dom i Tyskland, så kan dom här... Att förbjuda en viss typ av MC i största allmänhet kräver EU-beslut, men att stoppa en fordonstyp på vissa specifika vägar är ett synnerligen lokalt beslut... :gnissla

IOFS kan man ju givetvis fortsätta köra på en väg, även om det är förbjudet, händer ju redan idag, typ vissa bussfiler osv... :hihi men blir ju inte lika kul ta en sväng till tex Vaxholm, via Boge, om det är totalförbjudet, rätt lång sträcka att mörka på...eller säga att man råkade köra fel... utifall "dom" står där...

En del säger att "det har ju alltid filmats", men skillanden är att numera ligger dessa filmer väldigt publikt, tillängliga för ALLA, medans man några år bakåt i tiden kollade på filmen ett litet gäng hemma i TV-soffan...

Rent allmänt, oavsett om just den här filmen är "speedad" eller inte, är rentav en snabb körning på "Boge", varför inte vara ute och köra hoj för sitt eget nöje, själv eller med några polare, känna att man har en kul runda, med lite lagom kittel i magen, och sitta snacka lite skit efteråt, på kvällen, (kanske över en öl, så "fiskehistorien" blir riktigt dryg/överdriven... :hihi ) vad bevisa med att filma sitt hojåka och lägga ut på nätet? Skulle gärna läsa en ärlig motivering.

Börjar säkert bli gammal och dryg, kanske tråkig, men JAG kör hoj för mitt eget nöjes skull, snabbare än en del, långsammare än andra, finns ju alltid någon annan, tidigare, eller senare/framöver, som är snabbare än en själv... men vem bryr sig.. så länge jag själv har en kul runda, är det inte DET det handlar om, ha kul ute på vägarna, för sin egen skull?

Måste dock erkänna att en SNYGG körning på tex Boge eller Bulten, eller från någon bana, med perfekta spårval, är kul/trevligt titta på, alltid kan man lära sig något, men personligen tycker jag tidtagning på landsväg är en smula
fel, och lite tveksam till att dessa filmer ligger synliga för hela världen, kommer i värsta fall komma surt efter, tidigare än någon av oss anar...

/B
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
McB skrev:
Du tar nog priset. Du tror verkligen på allvar att ditt tyskbyggda blysänke ska kunna konkurrera med en sporthoj? Du har humor, killen. :lol
Jag hade ju iofs lämnat diskussionen, men McB, :Bugar

McB skrev:
Säger nog mer om föraren än om hojen. En kass förare på en sporthoj kan säkerligen bli piskad både framlänges och baklänges av en duktig förare på en glidare. Därmed inte sagt att det är en bättre hoj om man vill köra fort, för det är det inte. Det finns en anledning att MotoGP-hojar ser ut som de gör.
:Bugar, igen...
 

sandstream

Guest
benkar skrev:
Jo... fortsätter tex "filmandet" av racande mot klockan på en del av våra goa vägar runt Tokholm, och filmer dyker upp tex här på SH, i allt större omfattning, och media får nys om det, och dom styrande får sitta och titta på det inför en kamera från TV1/2/4, så blir det nog förr eller senare rop på förbud mot MC på en del vägar, kan dom i Tyskland, så kan dom här...
Och vad visade de på ABC och Rapport ikväll? Är du synsk eller kollade du 19:30 sändningen för ditt inlägg :confused: :D
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
sandstream skrev:
Och vad visade de på ABC och Rapport ikväll? Är du synsk eller kollade du 19:30 sändningen för ditt inlägg :confused: :D

Missade inslaget på TV, har dock sett det nu. Synsk eller inte, men inte exakt samma sak, polisen vill förbjuda värstinghojar, jag pratar om risken för att vissa vägar i värsta fall kan bli förbjudet område för MC.

Tvivlar på att man kommer förbjuda MC på E4 pga GR-körningen eller MC på Årstalänken/andra stora vägar pga ett inslag i TV, för stora vägar för att förbjuda en trafikantgrupp, men om "lokalbefolkningen" kring tex Boge och Bulten får tillräckligt gehör hos sina lokala politiker, som kan påverka sina kollegor i rikspolitiken, som sedan :7peta på sina underhuggare hos VV, understödda av lite fina filmer från tex Boge, så kan dom kanske komma fram till att det inte finns någon anledning tillåta MC där (annat än till/från lokal fastighet)

Man ska inte måla fan på väggen, men med tanke på att det börjar bli väldigt mycket i media om mc-olyckor osv, så kan myndigheterna bli desperata i sin iver att visa handlingskraft....

/B
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Qwerty skrev:
Skulle faktist vilja se din tid på Boge för jag tror att det skulle kunna gå fort och även hyffsat säkert eftersom jag bedömmer dej som en bra förare som fegar extra nu när du kommit till åren. Men prova inte det skulle vara kul och ha med dej till nästa OGT.
Jag skulle aldrig göra det det vet du, dessutom så är det Mattias som är GR.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Ha nu har jag äntligen kunnat sett filmen. Vad va det farliga med denna??? Snyggt och ganska så cleant kört tyckte jag. Dom kurvorna man tyckte kunde vara lite läskiga visade det sig vara kameran som visar för lite helt enkelt.

Handen på hjärtat vem har inte kört så eller värre på allmän väg??? Jag har det i vilket fall men jag filmar inte mina framfärder och nu har jag blivit fegare.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
GSXR1100R skrev:
Jag skulle aldrig göra det det vet du, dessutom så är det Mattias som är GR.


Hm och jag trodde att det va jag som va GR när jag är ute och kör Boldóren. :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top