Galne Dansken skrev:
då lovar jag dig att vi på sporthojer for alvor har problem med att få access på vägnätet.
Jo... fortsätter tex "filmandet" av racande mot klockan på en del av våra goa vägar runt Tokholm, och filmer dyker upp tex här på SH, i allt större omfattning, och media får nys om det, och dom styrande får sitta och titta på det inför en kamera från TV1/2/4, så blir det nog förr eller senare rop på förbud mot MC på en del vägar, kan dom i Tyskland, så kan dom här... Att förbjuda en viss typ av MC i största allmänhet kräver EU-beslut, men att stoppa en fordonstyp på vissa specifika vägar är ett synnerligen lokalt beslut...
IOFS kan man ju givetvis fortsätta köra på en väg, även om det är förbjudet, händer ju redan idag, typ vissa bussfiler osv...
men blir ju inte lika kul ta en sväng till tex Vaxholm, via Boge, om det är totalförbjudet, rätt lång sträcka att mörka på...eller säga att man råkade köra fel... utifall "dom" står där...
En del säger att "det har ju alltid filmats", men skillanden är att numera ligger dessa filmer väldigt publikt, tillängliga för ALLA, medans man några år bakåt i tiden kollade på filmen ett litet gäng hemma i TV-soffan...
Rent allmänt, oavsett om just den här filmen är "speedad" eller inte, är rentav en snabb körning på "Boge", varför inte vara ute och köra hoj för sitt eget nöje, själv eller med några polare, känna att man har en kul runda, med lite lagom kittel i magen, och sitta snacka lite skit efteråt, på kvällen, (kanske över en öl, så "fiskehistorien" blir riktigt dryg/överdriven...
) vad bevisa med att filma sitt hojåka och lägga ut på nätet? Skulle gärna läsa en ärlig motivering.
Börjar säkert bli gammal och dryg, kanske tråkig, men JAG kör hoj för mitt eget nöjes skull, snabbare än en del, långsammare än andra, finns ju alltid någon annan, tidigare, eller senare/framöver, som är snabbare än en själv... men vem bryr sig.. så länge jag själv har en kul runda, är det inte DET det handlar om, ha kul ute på vägarna, för sin egen skull?
Måste dock erkänna att en SNYGG körning på tex Boge eller Bulten, eller från någon bana, med perfekta spårval, är kul/trevligt titta på, alltid kan man lära sig något, men personligen tycker jag tidtagning på landsväg är en smula
fel, och lite tveksam till att dessa filmer ligger synliga för hela världen, kommer i värsta fall komma surt efter, tidigare än någon av oss anar...
/B