bogesund på ca 4.25

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
hållundan skrev:
Men återigen, hur står sig dina S&Smotorer och annat bjäfs till sporthoj.com. Det var min grundfråga.

Börja tjaffsa om motarder och allt annat också då! Du kanske ska komma tillbaka när du köpt en hoj igen.... kör han den som en sporthoj är det väl en sporthoj.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Rigge skrev:
Börja tjaffsa om motarder och allt annat också då! Du kanske ska komma tillbaka när du köpt en hoj igen.... kör han den som en sporthoj är det väl en sporthoj.
Nä jag bara reagerar lite. Han får väl köra sin HD som han vill, men hurvida det är sport eller inte är ju en fråga...

Motarder, javisst, gärna...

Komma tillbaka när jag köpt hoj? Okej, rensa ½forumet, på stört...

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
hållundan skrev:
Nä jag bara reagerar lite. Han får väl köra sin HD som han vill, men hurvida det är sport eller inte är ju en fråga...

Nej jag tycker inte att man måste ha hoj för att vara på forumet, men saken är den att han har en hoj och inte du, ändå klagar du.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
hållundan skrev:

Efter att ha kört en HD kan jag säga att det är en jävla sport :rolleyes:

Pappa Betalar

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
V-Rod
hållundan skrev:
Men återigen, hur står sig dina S&Smotorer och annat bjäfs till sporthoj.com. Det var min grundfråga.

Vad definerar en sporthoj för dig? Antalet cylindrar, vinkeln på dom eller vilken kylning dom och vilka bromsar som sitter på..........Tänk lite större (annat bjäfs) Trodde att sporthoj är hojar som man kan köra sport med, visste inte att det var ett märke. :tungan

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Pappa Betalar och hållundan:
Pojkar lägg ner nu! Ni har råkat i luven för en skitsak och sen har det blåst upp (lätt hänt och har hänt mig också).
Ni har båda intresse för att åka på två hjul, den ena har visserligen ingen hoj men har haft vad det flesta skulle kalla för riktig sporthoj, den andra har en hoj som av en del kallas för "icke sporthoj".
Men ingen av er har just idag det som av de flesta här kallar för sh. Alltså sitter ni ju faktiskt i samma båt!
Visst fan är det så om ni tänker efter? Alltså inget att vara osams om.

Kiss and make friends så ni kan ro åt samma håll istället!

Vi ska vara vänner och vi ska vara starka i vår gemensamma hobby så att vi kan stå emot myndigheters allt mer betyngande förbud etc. (visst lät det där bra! :) )

Pappa Betalar

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
V-Rod
Robban_C skrev:

Ännu bättre inlägg. Vart skall jag skriva under någonstans.
Hållundan, jag bjuder på en helkväll........................

hermes

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SÅLD
Pappa Betalar skrev:
Visst är den en dräpare......alltid retar det någon när man kommer åkande på en ny hoj. Synd att det skulle stå "Banken Betalar" bara :)
porta lilla HD fjollan, för du har väl inte skrapat knäpuckarna på rörken va? :D

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Pappa Betalar skrev:
Visst är den en dräpare......alltid retar det någon när man kommer åkande på en ny hoj. Synd att det skulle stå "Banken Betalar" bara :)

Jo, fast du borde ändra till; "De andra försäkringstagarna betalar."

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
divez skrev:
måste säga till mitt försvar att jag körde sträckan ca 3 ggr fram och tillbaka innan filmningen och bedömde att det dåvarande trafikläget som var i princip 0 samt att jag väntat in trafik som kommit åkandes in till vaxholm för att inte få någon i mitt körfält och att jag har marginal för mötande trafik även om ni inte tror det.
har även en person som står med mobil vid bron som jag pratat med precis innan körning om framförvarande trafik.

jag gör inga osäkra omkörningar på chans utan ser hela tiden vad jag har framför mig, samt att jag har koll på vilka kurvor som man kan ligga lite längre ut i mötande fil men samtidigt ha tid att bromsa och komma tillbaka i sin körbana.

men min erfarenhet av denna sträcka så kör jag inte fortare utan då blir det farligt. jag kan köra fortare och mer på chans men det låter jag någon annan ta hand om.

Detta är det värsta bullshit jag länge har läst :mad:
Det bor mängder av folk på Bogesundet - och kör du in i Stenmark, Salming eller andra som kör hem ifrån på Bogesundslandet - (för det syns inte av din brovakt) då lovar jag dig att vi på sporthojer for alvor har problem med att få access på vägnätet.

Att det är du som ligger och gener - och talar om det - visar det film, med totalt infantile argument, bör betyda att du bannas på direkten...

Tidstagning på Bågesundsbanan är att be om att få problem - hur fan kan man gassa på när det är 50 och hestar, ridskola, lagerskola, barn och turister - har du inte fattat ett dug av va allt handlar om :7peta

Jag finns ganska ofte i Vaxholm - kom fram om du vågor - då ska jag diskutera med dig så att det kommer fram varför andra tyckar jag är GALNE Dansken :fatta!

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Galne Dansken skrev:
Detta är det värsta bullshit jag länge har läst :mad:
Det bor mängder av folk på Bogesundet - och kör du in i Stenmark, Salming eller andra som kör hem ifrån på Bogesundslandet - (för det syns inte av din brovakt) då lovar jag dig att vi på sporthojer for alvor har problem med att få access på vägnätet.

Att det är du som ligger och gener - och talar om det - visar det film, med totalt infantile argument, bör betyda att du bannas på direkten...

Tidstagning på Bågesundsbanan är att be om att få problem - hur fan kan man gassa på när det är 50 och hestar, ridskola, lagerskola, barn och turister - har du inte fattat ett dug av va allt handlar om :7peta

Jag finns ganska ofte i Vaxholm - kom fram om du vågor - då ska jag diskutera med dig så att det kommer fram varför andra tyckar jag är GALNE Dansken :fatta!
För att vara en galen Dansk, så var det klokt kommenterat :tummenupp

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Robban_C skrev:
Pojkar lägg ner nu! Ni har råkat i luven för en skitsak och sen har det blåst upp (lätt hänt och har hänt mig också).
Ni har båda intresse för att åka på två hjul, den ena har visserligen ingen hoj men har haft vad det flesta skulle kalla för riktig sporthoj, den andra har en hoj som av en del kallas för "icke sporthoj".
Men ingen av er har just idag det som av de flesta här kallar för sh. Alltså sitter ni ju faktiskt i samma båt!
Visst fan är det så om ni tänker efter? Alltså inget att vara osams om.

Vi ska vara vänner och vi ska vara starka i vår gemensamma hobby så att vi kan stå emot myndigheters allt mer betyngande förbud etc. (visst lät det där bra! :) )
Äsch, var lite på hugget idag bara... Hurvida min f.d hoj är en sporthoj respektive andra hojar är ju per definition, om man säger så.

Nåväl, åter till varför jag gobblade i denna tråden var ju att GSXR:en som används i filmen låter knasigt.

EOD.

Last edited:

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Pappa Betalar skrev:
V-Rod= Tysk Sporthoj av bästa klass. Knäcker en såld FZR600 :kocko

Du tar nog priset. Du tror verkligen på allvar att ditt tyskbyggda blysänke ska kunna konkurrera med en sporthoj? Du har humor, killen. :lol

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
McB skrev:
Du tar nog priset. Du tror verkligen på allvar att ditt tyskbyggda blysänke ska kunna konkurrera med en sporthoj? Du har humor, killen. :lol

Jag låg bakom pappa betalar på boggan i början av säsongen ( :hej pappa , killen med den nyköpta svarta cbr:en här..) och blev riktigt imponerad att en sån hoj kunde hålla den hastigheten han gjorde. Han körde faktiskt om en hel del sporthojar, tro det eller ej...

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Ingel skrev:
Jag låg bakom pappa betalar på boggan i början av säsongen ( :hej pappa , killen med den nyköpta svarta cbr:en här..) och blev riktigt imponerad att en sån hoj kunde hålla den hastigheten han gjorde. Han körde faktiskt om en hel del sporthojar, tro det eller ej...

Säger nog mer om föraren än om hojen. En kass förare på en sporthoj kan säkerligen bli piskad både framlänges och baklänges av en duktig förare på en glidare. Därmed inte sagt att det är en bättre hoj om man vill köra fort, för det är det inte. Det finns en anledning att MotoGP-hojar ser ut som de gör.

R6 Johan

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2004
Hoj
SUZUKI GSX1000R K8
Du har rätt ta en paneuropean som exempel mot en R1a det går att ta en rondel ca 25 km/h fortare med R1an bara det säger ju allt pluss att sport hojen förmodligen accelererar fortare.Och har ett chasi som är mycket styvare. så det är nog en kass förare om han blir pisskad av "glidar konny"

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln