bogesund på ca 4.25

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Nu har jag sett filmen, den är uppspeedad i efterhand och det hör man på det konstiga ljudet, i verkligheten så gick det inte alls speciellt fort.

Nice try :D
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Såg filmen nu..
Tja vad ska man säga, det går halvfort, vad gäller spårvalen, de är väl ok, men tycker bitvis det ser ut som föraren inte kan hålla spåren ordentligt, dessutom ser fjädringen ut att vara kass inställd, det ser lite väl slagigt ut, vilket gör det hela än mer riskfyllt.
 

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
U-Väsby
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
Det där var väl lika skoj som ett ordentligt eksem!
Men bogan är ju alltid bogan. Kul väg, men farlig.....!
 

Pappa Betalar

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
V-Rod
Caffe skrev:
Jisses!!!!!

Det DU som orsakat sådant rabalder om mötande hojar i folks körfält på bogge, antagligen på bulten osså.

Sanslöst kasst och livsfarligt för dig och alla andra trafikanter.

Skämmes karl tamme mig tusan!!! :mad:

Editerar in att jag sett att du tog lappen i år och var tydligen i diket två ggr på en runda nyss.

Mitt tips till dig är att du säljer hojen och börjar spela golf eller något annat harmlöst medans du har hälsan i behåll :3freak

Några kommentarer till alla moralister där ute.
Jävligt bra film Divez, men jag kommer att slå tiden med min V-Rod. :D
Alla ni som kommenterar körningen borde väl även ha så mycket vana av att köra motorcycklen så ni vet att den vy som kameran har är statisk, medans Divez är en helt annan. De som tror att de ser det Divez ser när han vrider på rullen längs Bogge of Man är dom som är farliga om något :kocko ......trött på att tvinga er semesteråkare av vägen. Bra gjort Divez vi ses på Bogge of Man. :tummenupp
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Pappa Betalar skrev:
... Alla ni som kommenterar körningen borde väl även ha så mycket vana av att köra motorcycklen ...
Det handlar inte om vana vid motorcykeln. Det handlar om vana vid kameran.
Och eftersom alla inte är lika mycket filmfetischister och därmed inte har egen erfarenhet av hojmonterad kamera så får du nog acceptera att folk reagerar.

Det kanske kan vara så att det ser värre ut än det är men när man inte har upplevt vägen live så blir man ju tvungen att utgå från det man ser på filmen.
Alternativet hade varit att helt hålla klaffen men jag betvivlar att det var därför filmen lades upp.

Men jag ska inte sticka under stol med att filmen inspirerade.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
GSXR1100R skrev:
Ja jag har kört Boge ett par ggr men aldrig med tidtagning, men jag är en feg j-l.

Skulle faktist vilja se din tid på Boge för jag tror att det skulle kunna gå fort och även hyffsat säkert eftersom jag bedömmer dej som en bra förare som fegar extra nu när du kommit till åren. Men prova inte det skulle vara kul och ha med dej till nästa OGT.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Pappa Betalar skrev:
V-Rod= Tysk Sporthoj av bästa klass. Knäcker en såld FZR600 :kocko
Jasså? Är det inte Harry som står på tanken på den überdyra V-Roden?

Hurvida den står emot min f.d. SPORTHOJ tänker jag inte orda.

Edit: Förresten, knäcker?
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Pappa Betalar skrev:
Just det. Vi åker bara HD i min klubb :yoparty
För novisen så betyder knäcker, att den knäcker. :hihi
Novis? Att jag är ung? Inte följer med i det "hippa" innespråket? Att jag inte kör HD med Porschemotor? Nädu, den gubben går inte.
 

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
Försvarar inte killen nånstans, vårdslös körning och ja hoppas ja slipper möta en sån kille när ja är ute o kör.
Men ni som kör rr o gnäller på den här killen, står ni o ger moralkakor till Ghostrider när ni är ute o tävlar, han brukar säkert ha tältet brevid er nånstans?
 

Mar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1
getaway

hehe! Säger bara en sak: getaway in sthlm wannebe! :D (vart e snutarna) :7peta
Inget mer att säga! Det gick fort, å snuten hade haft svårt att hänga på! :arsele

mvh Mar
 

Pappa Betalar

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
V-Rod
P@trik skrev:
Hur står sig en hd med porschemotor i en sån klubb då.
Jo tack, det gick väl bra :tummenupp Vi har däremot haft några jävla samtal om vad en HD är egentligen. Om jag köper en S&S motor och sätter den i en Hogtech ram och fixar papper på ett amatörbygge så jag kan regisrera den. Är det en HD då? Nej, absolut inte men alla så kallade HD klubbar skulle varmt ta emot den (tror jag) :huvet
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
mjukis skrev:
Försvarar inte killen nånstans, vårdslös körning och ja hoppas ja slipper möta en sån kille när ja är ute o kör.
Men ni som kör rr o gnäller på den här killen, står ni o ger moralkakor till Ghostrider när ni är ute o tävlar, han brukar säkert ha tältet brevid er nånstans?

Nu är han ju inte med och rejsar så mycket längre.
Fast inte så många i depån som är så impad av gatrejsen nej..
Dock tycker jag GR kör betydligt säkrare än den här körningen på bogesund..
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Pappa Betalar skrev:
Jo tack, det gick väl bra :tummenupp Vi har däremot haft några jävla samtal om vad en HD är egentligen. Om jag köper en S&S motor och sätter den i en Hogtech ram och fixar papper på ett amatörbygge så jag kan regisrera den. Är det en HD då? Nej, absolut inte men alla så kallade HD klubbar skulle varmt ta emot den (tror jag) :huvet
Men återigen, hur står sig dina S&Smotorer och annat bjäfs till sporthoj.com. Det var min grundfråga.

Edit: Har jag en gammelgixxer (R750) och sätter in en GSXR1100motor är det likväl en sporthoj... Micklar du med S&Smotorer i HD-ramar, är det fortfarande bojsänken.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top