bogesund rekord?

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
:tummenupp

Holtis skrev:
Har tillbringar 35 år ute på bogesundslandet. (Askrike)..Vill bara höja en stor jävla varningsflagga för bogesundsvägen, har åkt denna väg sedan det var en grusväg, och varje år så har det hänt en mängd tragiska olyckor på denna väg då man kör över sin förmåga med tanke på att det är många härliga "böjar" som bjuder in till knäskrap. Men att tänka på är alla faktorer runt om kring, rådjur, grusade vägkanter, feldoserade kurvor, bilister, hojåkare, hästar...listan kan göras lång. Njut av denna härliga hojväg, men ge rejsa inte på den... (för 2 helger sedan var det 3 avåkningar på lördagen och 1 på söndagen) Har alldeles för dåliga erfarenheter av att behöva stanna och hjälpa till vid avåkningar på denna väg. Oavsett vi kommer med hoj eller bil. Njut av hojåkande, riskera inte livet för att tänja på dina gränser... Trevlig sommar

Pake

Proffs
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 -01
Raid72 skrev:
Har alltid omkommit folk på Bogesund, kommer fortsätta att göra det under överskådlig framtid.

Den har alltid varit poppis att gasa på, redan som grusväg var det drösvis av folk som sopade av vägen där.

Vare sig man vill eller inte har det blivit lite av en "måttstock" att vara snabb på Bogesund. Många hojåkare söker sig till Vaxholm under sommaren, de flesta tar vägen över Bogesund och det är enkelt att jämföra sig med andra efter som den är så vida känd.

Att gå ut för att sätta snabba tider på en allmän väg är inget bra sätt att visa sina färdigheter på, men det är enkelt och tillgängligt samt lite spännande och förbjudet.

Vissa använder sina dyra bilar eller hojjar som posör åk och för att de ser bra ut på garageuppfarten eller för att man kan skryta inför sina polare att man åker Retta eller Fajerbläjd och därför är en jäkel på att köra... :rolleyes:
Andra använder dem som de är tänkta, att åka fort på.

Jag har aldrig tagit tid avsiktligt på en sträcka, förutom en regnig tisdag på Brottbyvägen i min dåvarande Golf, eller den där gången från Dalarna i min Saab Turbo... Men BORTSETT från det så har jag inte för vana att ta tid, dessa gånger var mer en registrering att så här lång tid tog det än att nu ska jag köra under X.XX.XX... Där är en viktig skillnad. Vem som åker sporthoj/bil filar inte på spårval och bromspunkter på sin favoritsträcka? Att registrera hur lång tid det tar varken tillför eller fråntar något av körning och/eller risktagande.

Vad vill jag säga med allt svammlande? Kortfattat: Att ge sig ut för att slå rekord (köra under en viss tid) är förkastligt, men att ha registrerat hur fort det gick är ok.

/R

Ha ha ha... Nu va du ganska rolig Raid pojken... Kan tänka mig att det är lite pga dig som sådana här diskutioner kommer upp... med tanke på din film som du så gärna gör reklam för varje gång du skriver nått på eran potatis sida...
Klart smågrabbarna vill slå en potatis på fingrarna... :Bugar

Last edited:

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Speed_Love skrev:
Ha ha ha... Nu va du ganska rolig Raid pojken... Kan tänka mig att det är lite pga dig som sådana här diskutioner kommer upp... med tanke på din film som du så gärna gör reklam för varje gång du skriver nått på eran potatis sida...
Klart smågrabbarna vill slå en potatis på fingrarna... :Bugar

Å, jag kan nog inte ta åt mig hela äran.

Det var ingen tidtagning, det var inte meningen att något rekord skulle slås. Till skillnad från din körning var jag inte där för att bevisa något utan för att testa en GPS programvara åt en bekant. Körningen filmades för att kunna jämföra data... Sen klippte jag ihop det för det blev ett skapligt "varv" och lite roligt att jämföra en SM mot en plastraket.

Sen vet jag inte vart du hittar referenser i alla mina inlägg till denna, över två år, gamla film. :confused:

/R

Pake

Proffs
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 -01
Raid72 skrev:
Å, jag kan nog inte ta åt mig hela äran.

Det var ingen tidtagning, det var inte meningen att något rekord skulle slås. Till skillnad från din körning var jag inte där för att bevisa något utan för att testa en GPS programvara åt en bekant. Körningen filmades för att kunna jämföra data... Sen klippte jag ihop det för det blev ett skapligt "varv" och lite roligt att jämföra en SM mot en plastraket.

Sen vet jag inte vart du hittar referenser i alla mina inlägg till denna, över två år, gamla film. :confused:

/R

Jag har aldrig kört bogesund på tid, inte ens på film...

Referenser... Står i din signatur på potatoesmc.com...

Yamaha Raptor 660R SM
Bogesund på 4min 15sec (6min/65Mb)
MFWB the Movie! =) (6min/56Mb)

Kanske känns igen... :7peta

Jocke.P

1.38.7
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 Räser
Skulle ngn av er som racear ute på vägarna orsaka en olycka där jag (eller ännu värre, min familj) blir drabbad så slår jag nog ihjäl den personen, om han inte redan är död förståss!
Väx upp förfan! det handlar inte om att ta tid eller inte utan om att ha respekt för sina medmänniskor.

För dig raid kan jag bara tala om att den dagen det är din skicklighet som sätter gränsen för hur fort du kör en vägsträcka är du en död man innom kort, det är din brist på respekt och inget annat som bestämmer din fart på icke avlyst väg.

P.S jag slår såklart ingen, hängde bara på trenden att vara ironisk!

Raid72 skrev:
Har alltid omkommit folk på Bogesund, kommer fortsätta att göra det under överskådlig framtid.

Den har alltid varit poppis att gasa på, redan som grusväg var det drösvis av folk som sopade av vägen där.

Vare sig man vill eller inte har det blivit lite av en "måttstock" att vara snabb på Bogesund. Många hojåkare söker sig till Vaxholm under sommaren, de flesta tar vägen över Bogesund och det är enkelt att jämföra sig med andra efter som den är så vida känd.

Att gå ut för att sätta snabba tider på en allmän väg är inget bra sätt att visa sina färdigheter på, men det är enkelt och tillgängligt samt lite spännande och förbjudet.

Vissa använder sina dyra bilar eller hojjar som posör åk och för att de ser bra ut på garageuppfarten eller för att man kan skryta inför sina polare att man åker Retta eller Fajerbläjd och därför är en jäkel på att köra... :rolleyes:
Andra använder dem som de är tänkta, att åka fort på.

Jag har aldrig tagit tid avsiktligt på en sträcka, förutom en regnig tisdag på Brottbyvägen i min dåvarande Golf, eller den där gången från Dalarna i min Saab Turbo... Men BORTSETT från det så har jag inte för vana att ta tid, dessa gånger var mer en registrering att så här lång tid tog det än att nu ska jag köra under X.XX.XX... Där är en viktig skillnad. Vem som åker sporthoj/bil filar inte på spårval och bromspunkter på sin favoritsträcka? Att registrera hur lång tid det tar varken tillför eller fråntar något av körning och/eller risktagande.

Vad vill jag säga med allt svammlande? Kortfattat: Att ge sig ut för att slå rekord (köra under en viss tid) är förkastligt, men att ha registrerat hur fort det gick är ok.

/R

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Speed_Love skrev:
Jag har aldrig kört bogesund på tid, inte ens på film...

Referenser... Står i din signatur på potatoesmc.com...

Yamaha Raptor 660R SM
Bogesund på 4min 15sec (6min/65Mb)
MFWB the Movie! =) (6min/56Mb)

Kanske känns igen... :7peta

Det var "ett tag sen" den försvann ur mig signatur och för mig är det "viss" skillnad på att referera till en film "i vart och varannat inlägg" och att ha den med i sin signatur för promotion syfte. I alla fall för de flesta...

:7peta på dig själv...

/R

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
Var tvungen att se den där filmen," Mr E på Bogesund"... fan, jag blev ju mörkrädd..killen skar ju över hela vägbanan på viss skymda ställen så man kunde tro att han hade inbyggd satelitbevakning i hjälmen för att se framöver.. efter som man har harvat Slingan i snart 20 år så VET man att ett sånt där körsätt är rent utav helt jävla galet!

Hade vissa av dom där mötande bilarna kommit på andra mindre lämpliga ställen hade vi nog aldrig fått sett denna sekvens..bara en ny notis om mc-olycka..

Jag misstänker att Mr E inte har synat asfalten speciellt hårt någon gång?
Ett sånt där körsätt brukar tyda på det...byggt på egen erfarenhet måste jag dock tillägga..

Desto fler gånger man studsat i backen och klarat livhanken blir man mer och mer som en riktig liten fjolla när det kommer till att gasa, och det lovar jag..
Min sjukjournal genom åren konkurrerar ut Gula Sidornas sidantal i dagsläget så jag vet.. :rolleyes:

Men musiken var skön...det måste jag dock säga.. :tummenupp

Nä..kör med insidan av pallet på Slingan Folks..och tänk förfan att det kan komma någon annan hojbroder på väg åt motsatta hållet i samma skymda kurva/krön som du eller än värre, en bil, så håll spåret !! :tummenupp

Stefan M

Have fun!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000RR & KTM 400EXC
Otroligt!

Att försöka sätta "rekord" på sträckan är väl ungefär som att ägna sig åt "drive by shooting", avsikten skiljer men resultatet är samma, oskyldiga på fel plats vid fel tillfälle dör/skadas. Ihop med "rekordsättaren"...vilket får det att kännas lite "Darwin award" över det hela....

Nää förresten, rätt mycket "Darwin award" när jag tänker på det.

/Stefan M

relentless

Medlem
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
R6RR 2008
"Desto fler gånger man studsat i backen och klarat livhanken blir man mer och mer som en riktig liten fjolla när det kommer till att gasa, och det lovar jag..
Min sjukjournal genom åren konkurrerar ut Gula Sidornas sidantal i dagsläget så jag vet.. - mike / P MC"

så då är du inte alls snabb i dag alltså?? :va

Hardcore

Kan nån se till att det blir vår nu?
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
R1a som alla andra
Rekordet ligger på 27 minuter tror jag... I full stridsutrustning, AK5 samt 25kilo på ryggen :whip

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
Tjoffe skrev:
Nej han e en trött gammal gubbe som kör Merca! Inte snabb alls faktiskt, snarare långsam!
:arsele

Hahaha...du e så avis bara för att jag kissar på dig runt BANAN... :7peta :hihi

Du kommer väl ihåg hur du grinade som ett litet barn innan du ens fick knäpucken i backen..det var nästan så du bara krävde att få köpa mina beggade puckar bara för att inte bli utskrattad.. :arsele :arsele

Och gammal gubbe e jag, snabb vete fan..dom sista hjärncellerna sa nog upp sig iom sista volten uti spenaten på Gälleråsen.. :3freak :3freak :näsblod

Och låtsaspimpen Tjoffe är bara avis på min direktionsvagn aus dem Vaterland :arsele :arsele

relentless

Medlem
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
R6RR 2008
Mike skrev:
Hahaha...du e så avis bara för att jag kissar på dig runt BANAN... :7peta :hihi

Du kommer väl ihåg hur du grinade som ett litet barn innan du ens fick knäpucken i backen..det var nästan så du bara krävde att få köpa mina beggade puckar bara för att inte bli utskrattad.. :arsele :arsele

Och gammal gubbe e jag, snabb vete fan..dom sista hjärncellerna sa nog upp sig iom sista volten uti spenaten på Gälleråsen.. :3freak :3freak :näsblod

Och låtsaspimpen Tjoffe är bara avis på min direktionsvagn aus dem Vaterland :arsele :arsele

å vad gör det om man inte har skrapade puckar??? ser man "puckad" ut då eller??? ...shit va komplexfyllt!!! tragiskt... den inställningen dödar mer än mr.e ´s SPÅRVAL på bogesund ...

relentless

Medlem
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
R6RR 2008
personligen så tyckte jag filmen med mr.e såg jävligt bra ut... var väl inge fel på spårvalet där... :tummenupp

:yoparty

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...