Holtis skrev:Har tillbringar 35 år ute på bogesundslandet. (Askrike)..Vill bara höja en stor jävla varningsflagga för bogesundsvägen, har åkt denna väg sedan det var en grusväg, och varje år så har det hänt en mängd tragiska olyckor på denna väg då man kör över sin förmåga med tanke på att det är många härliga "böjar" som bjuder in till knäskrap. Men att tänka på är alla faktorer runt om kring, rådjur, grusade vägkanter, feldoserade kurvor, bilister, hojåkare, hästar...listan kan göras lång. Njut av denna härliga hojväg, men ge rejsa inte på den... (för 2 helger sedan var det 3 avåkningar på lördagen och 1 på söndagen) Har alldeles för dåliga erfarenheter av att behöva stanna och hjälpa till vid avåkningar på denna väg. Oavsett vi kommer med hoj eller bil. Njut av hojåkande, riskera inte livet för att tänja på dina gränser... Trevlig sommar
Raid72 skrev:Har alltid omkommit folk på Bogesund, kommer fortsätta att göra det under överskådlig framtid.
Den har alltid varit poppis att gasa på, redan som grusväg var det drösvis av folk som sopade av vägen där.
Vare sig man vill eller inte har det blivit lite av en "måttstock" att vara snabb på Bogesund. Många hojåkare söker sig till Vaxholm under sommaren, de flesta tar vägen över Bogesund och det är enkelt att jämföra sig med andra efter som den är så vida känd.
Att gå ut för att sätta snabba tider på en allmän väg är inget bra sätt att visa sina färdigheter på, men det är enkelt och tillgängligt samt lite spännande och förbjudet.
Vissa använder sina dyra bilar eller hojjar som posör åk och för att de ser bra ut på garageuppfarten eller för att man kan skryta inför sina polare att man åker Retta eller Fajerbläjd och därför är en jäkel på att köra...
Andra använder dem som de är tänkta, att åka fort på.
Jag har aldrig tagit tid avsiktligt på en sträcka, förutom en regnig tisdag på Brottbyvägen i min dåvarande Golf, eller den där gången från Dalarna i min Saab Turbo... Men BORTSETT från det så har jag inte för vana att ta tid, dessa gånger var mer en registrering att så här lång tid tog det än att nu ska jag köra under X.XX.XX... Där är en viktig skillnad. Vem som åker sporthoj/bil filar inte på spårval och bromspunkter på sin favoritsträcka? Att registrera hur lång tid det tar varken tillför eller fråntar något av körning och/eller risktagande.
Vad vill jag säga med allt svammlande? Kortfattat: Att ge sig ut för att slå rekord (köra under en viss tid) är förkastligt, men att ha registrerat hur fort det gick är ok.
/R
Speed_Love skrev:Ha ha ha... Nu va du ganska rolig Raid pojken... Kan tänka mig att det är lite pga dig som sådana här diskutioner kommer upp... med tanke på din film som du så gärna gör reklam för varje gång du skriver nått på eran potatis sida...
Klart smågrabbarna vill slå en potatis på fingrarna...
Raid72 skrev:Å, jag kan nog inte ta åt mig hela äran.
Det var ingen tidtagning, det var inte meningen att något rekord skulle slås. Till skillnad från din körning var jag inte där för att bevisa något utan för att testa en GPS programvara åt en bekant. Körningen filmades för att kunna jämföra data... Sen klippte jag ihop det för det blev ett skapligt "varv" och lite roligt att jämföra en SM mot en plastraket.
Sen vet jag inte vart du hittar referenser i alla mina inlägg till denna, över två år, gamla film.
/R
Raid72 skrev:Har alltid omkommit folk på Bogesund, kommer fortsätta att göra det under överskådlig framtid.
Den har alltid varit poppis att gasa på, redan som grusväg var det drösvis av folk som sopade av vägen där.
Vare sig man vill eller inte har det blivit lite av en "måttstock" att vara snabb på Bogesund. Många hojåkare söker sig till Vaxholm under sommaren, de flesta tar vägen över Bogesund och det är enkelt att jämföra sig med andra efter som den är så vida känd.
Att gå ut för att sätta snabba tider på en allmän väg är inget bra sätt att visa sina färdigheter på, men det är enkelt och tillgängligt samt lite spännande och förbjudet.
Vissa använder sina dyra bilar eller hojjar som posör åk och för att de ser bra ut på garageuppfarten eller för att man kan skryta inför sina polare att man åker Retta eller Fajerbläjd och därför är en jäkel på att köra...
Andra använder dem som de är tänkta, att åka fort på.
Jag har aldrig tagit tid avsiktligt på en sträcka, förutom en regnig tisdag på Brottbyvägen i min dåvarande Golf, eller den där gången från Dalarna i min Saab Turbo... Men BORTSETT från det så har jag inte för vana att ta tid, dessa gånger var mer en registrering att så här lång tid tog det än att nu ska jag köra under X.XX.XX... Där är en viktig skillnad. Vem som åker sporthoj/bil filar inte på spårval och bromspunkter på sin favoritsträcka? Att registrera hur lång tid det tar varken tillför eller fråntar något av körning och/eller risktagande.
Vad vill jag säga med allt svammlande? Kortfattat: Att ge sig ut för att slå rekord (köra under en viss tid) är förkastligt, men att ha registrerat hur fort det gick är ok.
/R
Speed_Love skrev:Jag har aldrig kört bogesund på tid, inte ens på film...
Referenser... Står i din signatur på potatoesmc.com...
Yamaha Raptor 660R SM
Bogesund på 4min 15sec (6min/65Mb)
MFWB the Movie! =) (6min/56Mb)
Kanske känns igen...
BadToy skrev:
Mike skrev:Nu ska du inte vara sån där BadToy...
philiph skrev:så då är du inte alls snabb i dag alltså??
Tjoffe skrev:Nej han e en trött gammal gubbe som kör Merca! Inte snabb alls faktiskt, snarare långsam!
Tjoffe skrev:Nej han e en trött gammal gubbe som kör Merca! Inte snabb alls faktiskt, snarare långsam!
Mike skrev:Hahaha...du e så avis bara för att jag kissar på dig runt BANAN...
Du kommer väl ihåg hur du grinade som ett litet barn innan du ens fick knäpucken i backen..det var nästan så du bara krävde att få köpa mina beggade puckar bara för att inte bli utskrattad..
Och gammal gubbe e jag, snabb vete fan..dom sista hjärncellerna sa nog upp sig iom sista volten uti spenaten på Gälleråsen..
Och låtsaspimpen Tjoffe är bara avis på min direktionsvagn aus dem Vaterland
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |