bogesundsvägen igår ca 20.30 onsdag

R1-street

Streetfighter
Gick med
29 Mar 2003
Hoj
R1-street
kom körande på bogesundsvägen igår, onsdag vid 20.30, möter då ett stort gäng sporthojsåkare(är själv en!).......ca 20 st. Kör som galningar på vägen o genar över till andra sidan så bilar och andra hojåkare nästan är i diket!!!!! visade total avsaknad av respekt, både för sig själva och andra!!!!

+ att mer än hälften av er körde väldigt mycket över eran förmåga, det är inte konstigt det händer olyckor, och att försäkringarna är som dom är här i stan.....+alla skenförsäkringar!!!!!

skader ni er själva så är det rätt åt er, men när ni riskerar andras liv för eran hojåkning, då blir jag förbannad!!!!!

NI HAR INGET RÄTT ATT LEKA MED MITT LIV SOM INSATS, NÄR JAG MÖTER ER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

FÖRBANNAD SPORTHOJÅKARE

Gixxer Mike

Guest
jag va i Rosersberg vid den tiden.
så jag har ryggen fri.
Nu vet du varför jag HATAR bogesundsvägen...många bilister är inte ett jävla dugg bättre ska du veta.

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Någon som vet något om den Yamaha som skrotade på Enskedevägen strax efter Enskede IP i riktning mot Örbyleden igår? Av märkena på väg, trotoarkant och av hur hojen såg ut så var den en ganska bra smäll.

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Tja, blev själv omkörd av två hojar på RV 134 Kisa- Åtvidaberg
Den ena hojen var över på vänster sida innan en skymd högerkurva
farten ca 100km/h obs ingen hög fart för den kurvan. Fast det verkade som om han trodde han var på en RR-bana utan mötande trafik, helt onödigt att utmana ödet när det inte behövs!

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag håller med om att det genas för mycket i svängarna för att det ska kännas säkert. Nån form av självdisciplin får man ha, annars lär man sitta utsmetad över fronten på en bil rätt snart. Jag håller mig alltid på min sida av vägen, just för att jag gärna undviker utsmetadgrejen. Det vore ju skönt om alla andra gjorde sitt bästa också. Klumpåkningar har den effekten på folk att det blir rejs, oavsett vad man kommit överens om innan. Du borde ha vänt och pratat med de inblandade på direkten, jag tror inte att de hade varit oresonliga. Jag hade lyssnat och hållit med i alla fall, för jag var nog en i den gruppen. Jag var den där killen som inte äventyrade din säkerhet.

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Väldigt tråkigt att höra detta, och det är ju inte första gången det händer om man säger så. Snälla sporthojsåkare, inse att ni leker med ert eget liv SAMT andras när ni kör sådär vårdslöst. Ingen "image" i världen är värt det!!

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Ord, hund!

Undras vad som händer den dagen man åker ifatt dessa och sparkar bort en backspegel eller liknande. Samma personer, har jag en känsla av, är just dom som förordar att man skall göra exakt det, om man blir prejad av en BILIST!

concreate

Börjar bli varm....
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Hornet 900 & motionscykel ,KTM 520 EXC finns numera i södra sverige.
Potatoes........

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
Just av denna anledning så tycker inte jag om att köra bogesundsvägen o undviker den helst. Särskilt de dagar som är som gjorda för att hojåkare tar den svängen

.....det är otäckt när man ser folk köra om bilar precis före en kurva som är på ett krön.....Jag hade kunnat kommit från andra hållet! och mött en bil i sitt körfält och en GALEN motorcyklist i mitt fält.

Jag har inget till över för er som inte fattar bättre än att ni gör just vad trådskaparen skriver och kör som idioter o genar o kör om så att ni utsätter just ANDRA människor för fara!!

:mad:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Som jag sagt tidigare: Bogesundsvägen är inte så kul, just för alla skymda kurvor och krön plus det faktum att det finns folk som använder den som räserbana. Livsfarlig kombination.

Mao

Stackars hojlös sate
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld
Halvbra regel

En tumregel är att man skall köra så man kan möta sig själv. Fast egentligen krävs ju att man klarar att möta någon som kör sämre.

Har en egen synd att bikta. På norra sidan av Roxen bromsade jag på mig. Var osäker på friktionen och lånade därför lite av mötande fält när det var en städat körandes mc där. Tror inte han blev störd, mer överraskad. Förlåt! Jag lärde mig något av det. :hej

R1-street

Streetfighter
Gick med
29 Mar 2003
Hoj
R1-street
visst är det så jävla dumt att köra på det viset på allmän väg, på bana är det okej, den vanliga vägen är ingen roadracingbana, om ni inte har märkt det(verkar inte så!!!) så finns det andra på vägen, vanliga människor blir helt vettskrämda av eran körning!!!!

tjejen drömmde mardrömmar hela natten......kanske men för livet!!! hon som precis har börjat ta hojkort!!!!!!!

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
concreate skrev:
Potatoes........

Nja... Riktigt att delar av PMC åkte Bogesundsvägen men det var "allmän åkning" så att peka ut en enskild klubb är inte helt rättvist...

Bara för att PMC "ordnar" en tillställning är det inte samma sak som att PMC har ansvaret för hur alla kör. Självklart försöker man korrigera de som inte håller sig till våra regler och/eller kör vårdslöst, gäller oavsett tillfälle.

Jag var inte med på denna körning och detta är inget "officiellt" uttalande utan mina personliga åsikter.

/Raid

Wille

Gröna Faran
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SÅLD ZX6R
R1-street skrev:

tjejen drömmde mardrömmar hela natten......kanske men för livet!!! hon som precis har börjat ta hojkort!!!!!!!

Får hon men för livet för att hon får mötande trafik så kanske hon inte borde ta hojkort..
Fast det är ju klart får man det när man kör hoj så kan det väl sätta sina spår i själen. Dock om man hela tiden är rädd för att få möte så ska man nog låta bli o köra hoj eller vara ute i trafiken med motorfordon..

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
1000RR Repsol Replica
Jupp finns så många tragiska fall som har körkort och tror dom är stålmannen, well kanske dom fattar sen när dom är lindade runt ett träd, eller i grillen på en golf, men deras problem så länge ingen oskyldig skadas.

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
1000RR Repsol Replica
Wille skrev:
Får hon men för livet för att hon får mötande trafik så kanske hon inte borde ta hojkort..
Fast det är ju klart får man det när man kör hoj så kan det väl sätta sina spår i själen. Dock om man hela tiden är rädd för att få möte så ska man nog låta bli o köra hoj eller vara ute i trafiken med motorfordon..

Beror väl på om det var på egen fil och 5cm ifrån och kombinerade hastigheten var runt 250km/h.. :fakta

Wille

Gröna Faran
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SÅLD ZX6R
rougie skrev:
Beror väl på om det var på egen fil och 5cm ifrån och kombinerade hastigheten var runt 250km/h.. :fakta

Oj, 250 på Bogesund är inte nån dålig hastighet det.. Jävlar annamma, ja kom någon i den hastigheten så hade nog jag oxå blivit lite skrajsen..

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0